پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از رئیس جمهوری این کشور خواست تا پیش از ترک این سمت، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

شعار سال:


روزنامه ایندیپندنت نوشت جیمی کاتر، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که از منتقدان سرسخت شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی است و به شدت از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند و به دنبال راه حل دو کشوری میان اسرائیل و فلسطین است گفت: «فلسطین باید عضو کامل سازمان ملل متحد شود.»

وی در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: «من بر این باورم که آمریکا می‌تواند هنوز آینده درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطین را پیش از تغییر ریاست جمهوری عوض کند اما زمان کمی در اختیار داریم. این یک اقدام و گام ساده اما حیاتی در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکاست که باید پیش از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید اجرایی شود. آمریکا باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.»

کارتر همچنین گفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید قطعنامه‌ای را در حل مناقشات موجود میان اسرائیل و فلسطین تصویب کند. چنین قطعنامه‌ای باید بر غیرقانونی بودن تمامی شهرک سازی‌های اسرائیل در مرزهای ۱۹۶۷ و همچنین انجام اقدامات بیشتر شامل غیرنظامی کردن فلسطین و اعزام و استقرار نیروهای حافظ صلح در منطقه تاکید داشته باشد.

وی همچنین شهرک سازی‌های اسرائیلی در فلسطین را نیز مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: «اسرائیل در حال شهرک سازی‌های بیشتر،‌ بی‌خانمانی فلسطینی‌ها و گسترش اشغالگری‌هایش است. بیش از ۵/ ۴ میلیون فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی هستند اما شهروندان اسرائیلی در این مناطق ساکن نیستند. بسیاری از مردم تحت قوانین نظامی اسرائیل زندگی می‌کنند و در انتخابات اسرائیل رای نمی‌دهند.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 15 آذر 1395، کد مطلب: 164954 : www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین