پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
یک مدیر نظارت بر موادغذایی با تأکید بر اینکه مردم تا حد امکان از خرید مر‎‎غ‌های بالای یک‌هزار و ۸۰۰ گرم خودداری کنند، گفت: بهترین وزن مرغ مصرفی بین ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ گرم است و به‌طور طبیعی مرغ‎های زیر یک‌هزار و ۸۰۰ گرم از رشد طبیعی برخوردار هستند.
شعار سال: محمد کاظم‌زاده با اشاره به اینکه برخی فروشندگان دوره‌گرد، کنار خیابان‌ها و معابر عمومی در چرخهای دستی و وانتهای یخچال‏‌دار، ماهی عرضه میکنند که مردم باید به نحوه خرید این محصول دقت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: البته نحوه برخورد با تخلف این فروشندگان سیار بر عهده دامپزشکی است؛ اما به‌لحاظ بهداشتی توصیه میشود مردم بدون اطلاع دقیق از نحو ه تهیه و نگهداری ماهی‌ها نسبت به خرید اقدام نکنند.

این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی عنوان کرد: بهتر است مردم ماهیهایی را خریداری کنند که دارای بستهبندی مناسب کارخانهای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.

کاظمزاده، بهترین جایگاه برای خرید ماهی را مراکز رسمی مورد تأیید نهادهای نظارتی دانست و گفت: فروشگاههای مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی برای خرید محصولات دریایی پیشنهاد می‌شوند.

وی عنوان کرد: محصولات شیلاتی مانند ماهی در مقایسه با سایر مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی برخوردار هستند؛ ضمن اینکه نگهداری آنها نیاز به دمای انجماد استاندارد دارد.

این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی افزود: توزیع این محصولات در شرایط غیربهداشتی به‌طور قطع ناقل بیماری‏‌های مختلف به مصرفکننده است و توصیه می‏‌شود مردم از خرید ماهی و سایر محصولات شیلات از دستفروشان خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم تا حد امکان از خرید مر‎‎غ‌های بالای یک‌هزار و 800 گرم خودداری کنند، گفت: بهترین وزن مرغ مصرفی بین 800 تا یک‌هزار و 200 گرم است.

به گزارش ایفدانا ــ کاظمزاده عنوان کرد: به‌طور طبیعی مرغهای زیر یک‌هزار و 800 گرم از رشد طبیعی و تغذیه مناسب و اصولی برخوردار هستند.

وی با اشاره به آغاز طرح ملی توزیع مرغ متناسب با استاندارد بین 800 تا یک‌هزار و 200 گرم در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این طرح، تولیدکنندگان گوشت مرغ ملزم به رعایت اندازه زیر یک‌هزار و 800 گرم هستند که در صورت تحقق این موضوع به‌علت تجمع چربی کمتر در مرغ‌ها به‌طور قطع در سلامت مردم تأثیرگذار است.

این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: افرادی که میخواهند مقدار چربی غذای خود را کم کنند، می‎‎‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را تأمین می‎‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14 آذر 1395، کد مطلب: 1257743، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین