پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
مدیر کل راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم قطعه یک آزادراه تهران – شمال تا سال آینده به بهره‌برداری برسد و اگر این پروژه در پاییز ۹۶ هم تکمیل شود باارزش است.
شعارسال: نادر محمدزاده امروز مدیر کل راه و شهرسازی در نشست خبری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده است که در کمیسیون ماده ۵ موضوع دبیری و ریاست تفکیک شود.

وی ادامه داد: به غیر از تهران در کمیسیون ماده ۵ موضوع دبیری و ریاست و اجرا به تفکیک بین وزارت راه، شهرداری و استانداری وجود دارد اما استثنائاً در شهر تهران موضوع دبیری و ریاست بر عهده شهرداری است و این منطقی نیست.

* تکمیل قسمت شرقی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا سال ۹۶

مدیر کل راه و شهرسازی به مزایای تفکیک راهسازی و راهداری اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عهد‌ه‌دار عملیات مستمر راهداری است و از این پس عملیات راهسازی توسط اداره راه و شهرسازی انجام می‌شود.

وی گفت: اگر عملیات راهداری که فعالیتی مستمر است با عملیات راهسازی تفکیک شود مشکل‌ساز خواهد بود.

محمدزاده به موقعیت خاص جغرافیایی استان تهران و ترافیک محورهای منتهی به این استان اشاره کرد و گفت: عمده راه‌هایی که در استان تهران در حال تأسیس است یا کمربندی است و یا خطوطی است که اجازه عبور ترافیک می‌دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی کمربندی جنوبی تهران را یکی از محورهای تأثیرگذار در کاهش ترافیک و توسعه ترانزیت عنوان کرد و گفت: کمربندی جنوبی تهران می‌تواند همه دسترسی‌های شرق و غرب کشور را به جنوب تنظیم کند و سهم بالایی در دسترسی به آزادراه تهران قم، محور فیروزکوه، محور امام رضا(ع) دارد و ترافیک این مسیرها را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: قسمت شرقی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آزادراه قم تا اتوبان امام رضا(ع) امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

* احتمال تکمیل قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پاییز ۹۶

محمدزاده اظهار داشت: قطعه اول آزادراه تهران شمال موجب کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر و حذف مسیر کرج می‌شود.

وی گفت: قطعاً تکمیل قطعه یک این آزادراه موجب می‌شود که کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی رخ دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این مسیر ‌آزادراهی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر احتمال تکمیل آن تا نوروز ۹۶، گفت که این جاده از استانداردهای بالایی برخوردار است، عملیات حجیمی در آن در حال انجام است و یکصد کارگاه در حال فعال دارد بنابراین اگر چنین پروژه بزرگی تا پاییز سال آینده هم به بهره‌برداری برسد دستاورد بزرگی است.

* احداث ۱۵۰ کیلومتر کمربندی در استان تهران با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان

محمدزاده اظهار داشت: در حال حاضر کمربندی اسلامشهر، کمربندی پاکدشت، کمربندی دماوند و برخی دیگر از مسیرها در قالب کمربندی در حال اجراست و موجب کاهش بار ترافیکی شهرها می‌شود.

وی ادامه داد: یکصد و ۵۰ کیلومتر کمربندی در حال اجرا داریم که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران،‌گفت: قرارداد اجرایی فعلی برای این پروژه‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با تأمین مالی مناسب پیشرفت مطلوبی داشته باشد.

* پیشرفت ۷۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهر قم

مدیر کل راه و شهرسازی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهر قم ۷۰ درصد پیشرفت خوبی دارد،‌گفت: این پروژه ۲۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار می‌خواهد و در صورت تأمین این اعتبار در کمتر از ۶ ماه تکمیل خواهد شد.

محمدزاده بیان کرد: با تکمیل این پروژه دسترسی شهر قدس به ورودی اصلی تهران تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم پروژه دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهر قدس تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مابقی پروژه تابستان سال آینده تحویل داده خواهد شد. این پل در محدوده شهر است و لازم است شهرداری هم منابع مورد نیاز خود را تکمیل کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری آسیا، تاریخ انتشار: 19 آبان 1395، کدخبر: - ، www.asianews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
فکر کنم نسل های بعدی ما بتوانند این آزاد را رو مشاهده کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین