پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بار و در جریان سفر کاری‌اش به استان‌های مختلف روز گذشته برای بازدید از طرح‌های حوزه سلامت و افتتاح طرح‌های مختلف وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شعار سال:


دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، برای بازدید از روند بیمارستان در حال ساخت 200 تختخوابی سراوان و مجتمع آموزش عالی سلامت، وارد شهرستان سراوان شد. مجتمع عالی آموزش سلامت برای تربیت نیروی بومی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.قاضی‌زاده هاشمی، بعد از آنکه در محل ساخت طرح توسعه اورژانس سراوان حاضر شد در جمع مردم و معتمدان سراوان گفت: «یکی از بهترین آرزوهایم برای سیستان و بلوچستان راه‌اندازی بیمارستان جدید و در حال ساخت سراوان است. امیدواریم طبق قولی که دادیم تا قبل از پایان دوره دولت یازدهم این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.»

راه‌اندازی بیمارستان جدید و 200 تختخوابی سراوان و ایجاد مؤسسه آموزش عالی سلامت؛ دو مطالبه اصلی مردم این شهرستان از نظام سلامت است. علاوه بر این بیمارستان که هم اینک 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته همچنین 59 طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان در حال اجراست که 51 طرح آن از سال گذشته و به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت به مرحله اجرا رسیده است.برای اجرای این طرح‌ها 55 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

شهرستان سراوان 360هزار نفر جمعیت دارد و یک بیمارستان 50 تختخوابی که در دهه 50 به بهره‌برداری رسیده بود پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت به این تعداد جمعیت خدمات ارائه می‌داد. بیمارستانی که افغان‌ها و پاکستانی‌های مهاجر هم در آن بستری می‌شوند و خدمات می‌گیرند. به گزارش «ایران» و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان، هم‌اکنون تعداد تخت‌های بیمارستان رازی به 156 تخت افزایش یافته اما با این حال ضریب اشغال 108 درصدی تخت‌ها در این شهرستان، تسریع در بهره‌برداری از بیمارستان جدید سراوان را انکار ناپذیر می‌کند.

بهره‌برداری از 4 تخت مراقبت‌های ویژه
وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به شهرستان مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان از 4 تخت مراقبت‌های ویژه ICU در بیمارستان رازی سراوان بهره‌برداری کرد. برای بهره‌برداری از این تخت‌های ویژه 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وزیر بهداشت همچنین در جلسه‌ای با حضور پزشکان و متخصصان بیمارستان رازی سراوان شرکت کرد و سپس سراوان را به مقصد شهرستان ایرانشهر ترک کرد.بررسی میزان پیشرفت طرح‌های چهارگانه طرح تحول نظام سلامت، حضور در بیمارستان سیار نوآوران سلامت و انجام اعمال جراحی و نیز بهره‌برداری از تعدادی از طرح‌های عمرانی بهداشتی و درمانی از جمله دیگر برنامه‌های حضور چهار روزه وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران
، تاریخ انتشار 20 آذر 1395، کد روزنامه: 6378: شماره صفحه: 7
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین