پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
تا به امروز اختلاف نظرهایی میان استانداری و مدیریت شهری کرج درباره چگونگی استقلال شورای شهر و شهرداری فردیس پس از ارتقا این منطقه به سطح شهرستان از نظر ساختار سیاسی و اداری وجود داشته است.
شعارسال: این روزها مدیران البرز در حال فراهم‌سازی مقدمات نخستین سفر حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید به این استان هستند.

اکثر ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دولتی، نهادهای عمومی و به طور کلی فضای عمومی البرز آماده میزبانی از رئیس جمهوری است و این پرسش مطرح می‌شود که حسن روحانی طی سفر به این استان تازه تاسیس چه پروژه‌هایی را افتتاح و چه وعده‌هایی به مردم می‌دهد.

خبرنگار تابناک مطلع شد که یکی از وعده‌ها مربوط به درخواست مردم فردیس برای استقلال شهرداری این شهرستان و برگزاری انتخابات شوراها همزمان با سراسر کشور در اردیبهشت 96 است.

تا به امروز اختلاف نظرهایی میان استانداری و مدیریت شهری کرج درباره چگونگی استقلال شورای شهر و شهرداری فردیس پس از ارتقا این منطقه به سطح شهرستان از نظر ساختار سیاسی و اداری وجود داشته است.

حال شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که با پیگیری مدیران ارشد استانداری البرز، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی شهرداری مستقل در فردیس کسب شده و قرار است حسن روحانی طی سفر به استان البرز به مردم فردیس وعده دهد که شهرداری این شهرستان پیش از پایان سال جاری و قبل از برگزاری انتخابات راه‌اندازی می‌شود.

در همین رابطه امروز خبرگزاری فارس به نقل از هیربد معصومی معاون امور هماهنگی استانداری البرز نوشت: به طور قطع سال آینده و همزمان با سراسر کشور، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت مستقل در فردیس انجام می‌شود.

معصومی در پاسخ به این پرسش که دلیل مخالفت‌ها با برگزاری انتخابات مستقل در فردیس چیست، گفت: نظرات مختلفی در این زمینه مطرح شده و می‌شود اما نمی‌توان نام آن را مخالفت گذاشت و بیشتر در مورد شیوه اجرا مباحثی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون باید انتخابات شوراها در فردیس انجام شود و ما نیز به عنوان مجری و نماینده دولت در استان البرز تنها موظف به اجرای قانون هستیم و اگر بحثی هم وجود دارد، مانع از اجرای قانون نیست.

معصومی گفت: در حال حاضر بحث بر سر این است که شهرداری در فردیس چه زمانی از شهرداری کرج منفک شود، عده‌ای می‌گویند باید ابتدا انتخابات شوراها برگزار شده و سپس شهرداری مستقل در فردیس تشکیل گردد.

وی بیان داشت: بر اساس قانون ابتدا باید شهرداری مستقل برای فردیس تشکیل شود و نظر استانداری نیز اجرای قانون به طور دقیق بوده و به همین دلیل استاندار البرز نیز دستورات لازم برای اجرای قانون را صادر کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز افزود: بر این اساس طی ماه‌های آینده و تا پیش از فرارسیدن انتخابات شوراهای دوره پنجم، شهرداری فردیس از شهرداری کرج منفک و مستقل می‌شود.

معصومی افزود: بر اساس قانون در این شرایط استاندار به عنوان جانشین شورای شهر اقدامات لازم را انجام داده و پس از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز کارها بر اساس روال عادی در فردیس انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال استفاده از مدل تهران ـ شهرری در مورد کرج ـ فردیس وجود دارد، اظهار داشت: تهران شرایط خاصی دارد و بر اساس وضعیت خاص آن اقدام می‌شود اما بر اساس قانون هر شهرستان باید شهرداری و شورای شهر مستقل داشته باشد و استانداری نیز به صورت جدی برای اجرای قانون وارد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: مردم فردیس نیز به صورت جدی از مسؤولان ارشد استان خواسته‌اند تا شهرداری و شورای شهر این شهرستان از کرج مستقل باشد و ما نیز به وظائف قانونی خود عمل خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک البرز، تاریخ انتشار: 26 مهر 1395، کدخبر: ۳۱۲۹۸۷، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین