پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
عضو شورای اسلامی شهر کرج به لزوم الصاق پیوست سلامت در تمامی پروژه ها، طرح ها و برنامه های ملی و استانی تاکید کرد.
شعارسال: وی با اعلام این مطلب افزود : پیوست سلامت، مجموعه ای از دستورالعمل ها، روش ها و ابزارهایی است که به صورت نظام هستند که اثرات بالقوه و گاهی ناخواسته یک طرح یا پروژه را بر سلامت مردم و گسترش آنها در جامعه ارزیابی می کند و هدف آن، معطوف کردن توجه مسئولان طرح های مختلف به سلامت مردم است تا پروژه ها در درازمدت ضمن ارائه خدمات به مردم، سلامت آنها را به مخاطره نیندازد.

عضو شورای اسلامی کرج با اشاره به اینکه سلامت با تمامی شئونات زندگی و جامعه در ارتباط است، گفت: پیوست سلامت باید در طرح ها و پروژه های کلان که در استان اجرا می شود مد نظر قرار بگیرد که در همین راستا در دنیا با توجه به رشد تکنولوژی های نوین در اجرای پروژه ها سعی شده اهداف سلامت و بهداشت در نظر گرفته شود.

قاسم پور با بیان اینکه در اجرای طرح پیوست سلامت نظارت حتما باید وجود داشته باشد، بیان کرد: نظارت بر اجرای پیوست سلامت در طرح ها به عهده ی علوم پزشکی است و حتما باید در دستورالعمل دستگاه مسئول حوزه نظارت بصورت شفاف مشخص شود.

این مسئول تصریح کرد: پیوست سلامت عامل مهارکننده و مانع شونده نیست و به عنوان یک ارزیابی اولیه از میزان آسیب رسانی یا مفید بودن آن پروژه عمل می کند، این پیوست ها برای پروژه های عمرانی و توسعه ای الزام آور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح های بزرگ در کشورمان با ارزش اقتصادی و رفاهی بالا انجام می شود اما گاهی در بعضی از این طرح ها، رویکرد سلامت دیده نشده و در درازمدت ممکن است اثرات و عوارض آن بر مردم بیشتر از رفاه و ارزش اقتصادی آن باشد، اظهار کرد: در پیوست سلامت هدف، توجه دادن مسئولان طرح ها به سلامت مردم است تا طرح در درازمدت ضمن ارائه خدمات به مردم، سلامت آنها را به مخاطره نیندازد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری البرزما، تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آذر 1395، کدخبر: 430594 ، www.alborzema.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین