پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
سامانه همانندجو، برای اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری و در پاسخ به خواست جامعه علمی کشور برای گسترش اخلاق علمی و حمایت از مالکیت فکری و معنوی، از سوی دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

شعارسال: در اولین سمپوزیوم علمی ارتقای سلامت اداری که به مناسبت روز بین‌المللی مبارزه با فساد و همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری در وزارت علوم تشکیل شد، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از "سامانه همانندجو" رونمایی کرد.

سامانه همانندجو از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) برای اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری و در پاسخ به خواست جامعه علمی کشور برای گسترش اخلاق علمی و حمایت از مالکیت فکری و معنوی راه‌اندازی شده است.

همانندجو سامانه‌ای مجهز به تکنولوژی کشف شباهت، بین متنی که به آن داده می‌شود و منابع موجود در ایرانداک است و با جست‌وجوی خودکار در متن کامل و در حال افزایش بیش از 100 هزار عنوان پایان‌نامه و رساله در ایرانداک نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه‌ همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.

براساس آئین‌نامه ثبت و اشاعه پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها، که هفته گذشته با امضای وزیر علوم به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شد، ثبت پایان‌نامه در ایرانداک الزامی است و موسسه‌ها موظف هستند، پیش از تصویب پیشنهاده پایان‌نامه و رساله و پس از دفاع آن‌ها اصالت محتوای آن را با کاربرد سامانه همانندجو بررسی کنند.

تعیین اصالت محتوا در هر مدرک و داوری درباره آن، بر پایه گزارش همانندجو بسته به مورد برعهده دانشگاه‌ها و موسسات است. اجرای آزمایشی این سامانه از مهر سال گذشته آغاز شده است و اکنون در آدرس الکترونیکی tik.irandoc.ac.ir در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، استادان و پژوهشگران قرار گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 21 آذر 1395، کدمطلب: 167078 ،www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین