پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
رئیس سازمان غذا و دارو گفت‌: با راه‌اندازی سامانه الکترونیک اقدامات این سازمان به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد همچنین مسئولیت‌ها روشن و مسئولان با اطمینان می‌توانند آمار و ارقام را اعلام و مجوزها را کنترل کنند.

شعار سال: رسول دیناروند در هم اندیشی مشترک مقابله با فساد کالای سلامت که به مناسبت 9 دسامبر روز جهانی مبارزه با فساد تشکیل شده بود گفت: بحث مبارزه با فساد یک بحث دائمی است و عمدتا باید پیشگیری صورت گیرد.

وی افزود: هر دستگاه اجرایی که با صدور مجوز و ثبت فرایند سر و کار داشته باشد زمینه فساد در آن وجود دارد. کار سازمان ما این است که از اعمال سلیقه‌ها جلوگیری کند و به جایی برسیم که هیچ فردی نتواند برای صدور پروانه اعمال سلیقه کند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: اگر مقررات حاکم شود اعمال سلیقه‌های شخصی در این مسیر به حداقل می‌رسد. برای این کار سامانه جامعی طراحی شده این سامانه‌به گونه‌ای است که سیاست‌ها توسط کارشناسان تهیه و درنهایت بارگذاری می‌شود. هم اکنون بخش‌هایی از این سامانه اجرایی شده است.

دیناروند گفت: واردکننده‌ها مجبور به مراجعه به وزارت بهداشت هستند و در این بین به دلیل مجوز فیزیکی امکان جعل وجود دارد.

وی افزود: هم اکنون سامانه گمرک و غذا و دارو با هم در ارتباط هستند و در صورتی که کالایی احتیاج به مجوز داشته باشد به صورت اینترنتی استعلام انجام و پاسخ داده می‌شود؛ همچنین شروط لازم در این سامانه درج شده است؛ گمرک در این سامانه قیمت کالا و سقف واردات را می‌داند همچنین کار بازرگان و تولیدکننده نیز راحت می‌شود.

دیناروند افزود: این کار بین سامانه ما و سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است و فرایند ثبت کالا به صورت اتوماسیون انجام شده و نرم‌افزارها در حال توسعه هستند و اگر زنجیره تامین هم انجام شود کار به سرانجام خود می‌رسد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت راه‌اندازی این سامانه و اتوماسیون شدن کارها با اطمینان بالا می‌گویم کار در سازمان‌ها شفاف شده و مسئولین با اطمینان می‌توانند آمار و ارقام را ا علام کنند و مجوزها را کنترل کنند همچنین مسئولیت‌ها روشن می‌شود و اطلاعات به صورت شفاف به مخاطب می‌رسد.

دیناروند گفت: شفاف‌سازی به نفع مردم است همچنین باعث ارتقای جایگاه بین‌المللی کشور می‌شود، گزارشات ما در جلسات بین‌المللی نشان از ارتقای کشور ما در این زمینه دارد به صورتی که سازمان بهداشت جهانی از ما درخواست کرده که به بسیاری از کشورها در این زمینه مشورت دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 22 آذر 95 ، کد مطلب: 13950922000409: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین