پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۷۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
افسانه خانه مادربزرگ را همه شنیده‌اند؛ خانه‌ای که در یک شب بارانی و ترسناک حیوانات اهلی و وحشی به آنجا پناه برده‌اند.
شعارسال: مهندس نادر نوری با این‌که مدرک مهندسی عمران و تخصص زلزله و مترو از یک دانشگاه آمریکایی را دارد و چند خط متروی تهران زیر نظرش راه‌اندازی شده است اما از وقتی به یاد دارد حیوانات را دوست داشته و همیشه از آن‌ها نگهداری کرده است، و به همراه همسر آمریکایی، دو دختر و دو پسرش، مادر و خواهرزاده و سایر اعضای خانواده حمایت و حفاظت از این حیوانات که هر کدام به دلیلی از طبیعت دور مانده‌اند را به عهده گرفته است و ۶ سالی می‌شود که در سازمان محیط زیست این خانه را به عنوان یک مرکز حفاظت و تیمار حیوانات و تحقیقات زیست‌محیطی ثبت کرده و حیوانات زخمی و بیمار و صدمه‌دیده‌ای که هر کدام خاطره سیاهی از گذشته در ذهن دارند را به این خانه می‌آورد تا روی زخم‌هایی که قاچاقچیان و صیادان و یا چرخه طبیعت بر جان و تن آن‌ها نشانده‌اند مرهمی گذاشته شود.

دهکده طبیعت قزوین پروژه‌ای منحصر به‌فرد است که برای اجرای آن از نظر کارشناسان و متخصصان کشور در زمینه جانمایی، نگه‌داری حیوانات و پرندگان و مسائل فنی و زیبایی استفاده شده و در طراحی آن از آخرین پیشرفت‌های پارک‌های مشابه در جهان الگوبرداری شده است.

انتخاب حیوانات و حضور آن‌ها در دهکده حیات طبیعت همگام با محیط طبیعی صورت گرفته است.احداث پارک‌های تخصصی از جمله پارک مارها، پارک کروکودیل‌ها پارک پرندگان شکاری ویژه و پارک تکثیر و حفاظت از گونه‌های جانوری در دست انقراض از برنامه‌های فاز بعدی این پارک است و با راه‌اندازی سایت، خرید سم مار به حداقل رسیده است در این محیط به جای تابلوی «حیوانات را غذا ندهید»، اعلام می‌شود: «غذای مناسب هر حیوان را در پارک تهیه کنید و به صورت اصولی به حیوانات بدهید».پارک حیات وحش ۱۰ هکتاری با انواع حیوانات شکاری، زینتی، آبزیان، خزندگان، نوشخوارکنندگان و... نخستین فاز این مجموعه است، در فاز دوم حیوانات گوشت خوار و فاز سوم نیز با حیوانات در حال انقراض تکمیل خواهد شد.

۱۹ آذر ماه روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات است وحرف آخر مهندس نوری این است که آرزو دارد روزی از راه برسد که دست هیچ قاچاقچی و صیادی به حیوانات نرسد. روزی بیاید که یوزپلنگ‌ها مجبور نباشند برای تجاوز انسان‌ها به قلمرویشان به کوهستان فرار کنند و روزی فرا برسد که همه انسان‌ها رازهای طبیعت را درک کنند و عشقی که در ذات طبیعت است را در زندگی‌شان جاری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه خبری البرز، تاریخ انتشار: 20 آذر 1395، کدخبر: 50927 ، www.khabar31.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
چه حوصله ای داره این بابا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
عمو سیبیلو ، .................... بله .
زمین پارک رو کی داده،خاله ابتکار ? ..............(بله یا نعله آن خوب شنیده نمی شود)
چندساله داده، مدت معین یا تا ابد با سند منگوله دار .......................... (بازم صدا ضعیف است)
همه با هم ، چه خاله خوبی داریم ، چه خاله خوبی داریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
آقا جان چه فرقی می کنه که زمین کی داده مهم اینکه از حیواناتی که زخمی شدن و یا مشکل دارن نگهداری می کنن در کنارش باغ وحش هم شده خوبه برن از طبیعت حیوانات سالم بگیرن بیارن و اجازه زندگی ازشون بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین