پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
نايب رئيس اول کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با انتقاد نسبت به ارزان بودن نرخ سيگار در ايران نسبت به 23 کشور منطقه گفت: متاسفانه ماليات مصوب بر مصرف سيگار در سال جاري دريافت نشده است.

شعار سال:عبدالرحمان رستميان با تاکيد بر ضرورت وضع ماليات بر کالاهاي آسيب رسان، مهم‌ترين اين کالاها را دخانيات دانست و خاطرنشان کرد: اعضاي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي به شدت با گسترش کارخانه‌هاي توليد دخانيات در کشور مخالف هستند.

وي با بيان اينکه اکنون تعداد کارخانه‌هاي توليد دخانيات در حال افزايش است، گفت: معتقدم با توجه به وضعيت موجود در کشور توليد و صادرات دخانيات نبايد افزايش داشته باشد.

*تاکيد بر لزوم نظارت بر کيفيت سيگارهاي وارداتي و توليد داخل

نايب رئيس اول کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه دخانيات براي تمام مردم دنيا مضر است، عنوان کرد: به همين دليل تفاوتي ندارد افزايش توليد دخانيات براي صادرات باشد يا براي مصرف در داخل کشور، در هر صورت مخالف گسترش توليد دخانيات هستيم.

نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر لزوم فرهنگ سازي براي کاهش مصرف دخانيات در کشور؛ به ويژه در ميان جوانان اظهار کرد: متاسفانه در ميان انواع دخانيات مصرف قليان افزايش يافته و اين موضوع منجر به ايجاد نگراني براي متوليان حوزه سلامت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شده است.

رستميان با انتقاد نسبت کيفيت سيگارهاي توليد شده در کشور و نيز سيگارهاي وارداتي، گفت: در صورتي که يک فرد به مصرف دخانيات مي‌پردازد و نمي‌توان از مصرف اين ماده مضر توسط وي جلوگيري کرد دليلي ندارد با توليد يا واردات سيگارهاي غير استاندارد سلامتي‌اش را بيش از پيش به خطر بيندازيم.

وي تاکيد کرد: بر اين اساس اعضاي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي از شرکت دخانيات ايران درخواست کرده است به کيفي سازي سيگارهاي توليدي خود بپردازد. اين شرکت نيز در پاسخ‌هايي که ارائه کرده از روند کيفي سازي سيگارهاي ساخت داخل خبر و نسبت به اين موضوع اطمينان داد.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با انتقاد نسبت به پايين بودن نرخ ماليات بر سيگار خاطرنشان کرد: امسال حتي ماليات مصوب براي مصرف سيگار دريافت نشده است. اين در حالي است که بر اساس آنچه در گذشته تجربه کرده‌ايم عوارض بر مصرف سيگار مي‌تواند منجر به کاهش مصرف به ويژه در ميان قشر متوسط و ضعيف شود.

*انتقاد از فروش سيگار در پيرامون مدارس

رستميان با بيان اينکه ايران در ميان 23 کشور موجود در منطقه ارزان‌ترين نرخ فروش سيگار را دارد، عنوان کرد: اين در حالي است که در کنار مدارس به راحتي سيگار به فروش مي‌رسد اما طبق قوانين مبارزه با دخانيات در کشور؛ توزيع و فروش سيگار در نقاطي که به مدارس نزديک هستند ممنوع است. اما اين قوانين متاسفانه اجرا نمي‌شود.

نايب رئيس اول کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر لزوم حرکت به سمت «ايران عاري از دخانيات» خاطرنشان کرد: به نظر مي‌رسد در واردات بي رويه دخانيات در کشور شرکت‌هاي خارجي نيز نقش دارند اما بدون شک بدون وجود رانت در داخل نمي‌توانند اين حجم واردات را داشته باشند، لذا علاوه بر کيفي سازي دخانيات، افزايش ماليات بر مصرف سيگار و جلوگيري از گسترش کارخانه‌هاي توليد دخانيات در کشور بايد به کميت و کيفيت واردات سيگار در کشور نيز حساس بود و به آن رسيدگي کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار 4 آذر 1394 ، کد خبر - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین