پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
سهراب‌پور با اشاره به علائم بیماری سیاه ششی گفت: متاسفانه این بیماری در ابتدا علائمی ندارد و تنها با برونکوسکوپی می‌توانیم این پدیده را مشاهده کنیم.

شعار سال:

حمید سهراب‌پور، فوق تخصص بیماری‌های ریوی، در خصوص بیماری سیاه ششی یا بیماری کارگران معدن گفت: بیماری سیاه ششی یا بیماری کارگران معدن ازجمله بیماری‌های ریوی است که کارگران معدن به دلیل تنفس در محیطی آلوده به آن مبتلا می‌شوند که البته باتوجه به پیشرفت‌هایی که در تجهیزات ایمنی این کارگران به وجود آمده است، خطرات کمتری آنها را تهدید می‌کند. این کارگران هر چند ماه یک‌بار توسط پزشک معاینه دوره‌ای می‌شوند تا اگر دچار این بیماری شده‌اند از تشدید آن جلوگیری شود.

وی به شیوع این بیماری در بین ساکنین شهرهای آلودها مانند تهران اشاره و خاطرنشان کرد: این بیماری در بین ساکنین شهرهایی آلوده شایع نیست ولی ما در برخی از معایناتی که از بیماران انجام می‌دهیم می‌بینیم که علائم این بیماری در دستگاه تنفسی آنها دیده می‌شود. این بیماری در شهرهای پرجمعیت و آلوده مانند تهران به مرور زمان اپیدمی می‌شود. افرادی که چندین سال در تهران زندگی کرده‌اند به مرور زمان مبتلا به بیماری سیاه ششی می‌شوند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریوی ادامه داد: روند ابتلا به این بیماری باتوجه به مناطقی که افراد در آن زندگی می‌کنند؛ متفاوت است. متاسفانه این بیماری در ابتدا علائمی ندارد و تنها با برونکوسکوپی می‌توانیم این پدیده را مشاهده کنیم. نباید این موضوع را نادیده گرفت که این بیماری، مردم تهران را در درازمدت تهدید می‌کند و ما در برخی از آزمایش‌ها با این بیماران برخود می‌کنیم.

سهراب‌پور در مورد راهکارهایی که از شیوع این بیماری جلوگیری می‌کند، گفت: تنها راه مبارزه با این بیماری و جلوگیری از افزایش بیماران سیاه ششی در تهران این است که مردم باید از ماشین‌های شخصی خود کمتر استفاده کنند و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به پاک شدن هوا شهر کمک کنند اما باتوجه به وسایل حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس‌های تندرو) که هنوز در تهران به صورت کامل گسترش نیافته است نمی‌توان از مردم انتظار داشت که همانند مردم شهر‌های پرجمعت و پیشرفته جهان رفتار کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار خبر 23 آذر 1395، کدمطلب:437367 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین