پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
در دیدار معاون وزیر انرژی روسیه و معاون امور بین الملل وزیر نفت به ظرفیت بالای شرکت های روسی برای توسعه میدان های نفتی ایران تاکید شد.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی وزارت نفت امیرحسین زمانی نیا صبح امروز (دوشنبه، ٢١ آذرماه) در نشست کمیته انرژی ایران و روسیه اظهار کرد: نشست کمیته انرژی ایران و روسیه به نظر می رسد پرآب و تاب تر از کمیسیون مشترک ٢ کشور باشد و از فضای نشست بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی با بیان این که ظرفیت ارتقای همکاری میان شرکت‌های نفت و گاز روس و ایرانی بسیار فراتر از موضوعی است که تا کنون به آن دست پیدا کرده ایم، تصریح کرد: نوع، عمق و سطح روابط و همکاری اقتصادی، نفت و گاز ایران و روسیه هیچ تناسبی با نوع، عمق روابط سیاسی و راهبردی دو کشور ندارد.

زمانی نیا ادامه داد: امیدوارم نشست امروز یک گام کوچک در مسیر صحیح برای برداشتن این فاصله باشد، به نظر بنده زمینه برای برداشتن این فاصله فراهم است و همکاری شرکت‌های ایران و روسیه به صورت تصاعدی افزایش مییابد.

معاون وزیر نفت با بیان این که روابط ایران و روسیه در زمینه نفت و گاز تنها موردی است که مشکل عمده ای در زمینه سرمایه نداریم، افزود: در مذاکره با شرکت‌ها و کشورهای خارجی «سرمایه گذاری» با توجه به سرمایه محدود شرکت ملی نفت ایران، محور اصلی مذاکرات است در حالی که ظرفیت سرمایه میان ایران و روسیه بسیار بالاست.

وی، به نشست اخیر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان اشاره کرد و گفت: پیش از این نشست، ظرفیت سرمایه گذاری ٢ کشور در ذهنم رقمی حدود هشت میلیارد دلار در سال بود اما پس از آن، به نظرم این رقم می تواند به ١٠ میلیارد دلار هم برسد.

زمانی نیا با بیان این که قیمت نفت خام برنت پس از توافق ١٠ آذرماه اوپک و همچنین توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در ٢٠ آذرماه، از ٤٦ دلار به بیش از ٥٦ دلار برای هر بشکه رسید، گفت: افزایش قیمت نفت می تواند برای شرکتهای نفتی خبر خوبی باشد.

همچنین معاون وزیر انرژی روسیه در این جلسه با بیان این که شرکت‌های بزرگی که در نشست کمیته انرژی ایران و روسیه حضور دارند ٩٣ درصد از نفت روسیه را تولید می کنند، گفت: شرکتهای روسی ظرفیت بالایی برای توسعه میدان‌های نفتی دارند.

کیریل مولوتسف صبح امروز در نشست کمیته انرژی ایران و روسیه، استقبال از این نشست را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد و افزود: در این نشست برای رسیدن به نتیجه مطلوب، ظرفیتهای شرکت‌های ایرانی و روس ارزیابی میشود.

وی با بیان این که نمایندگان شرکت‌های بزرگ روس هم اکنون در این نشست حضور دارند، افزود: بیش از ٩٣ درصد از نفت روسیه از سوی شرکت‌هایی که هم اکنون در این نشست حضور دارند، تولید می شود.

مولوتسف ادامه داد: شرکت‌های خدماتی و شرکت‌های بازاریابی نیز در ترکیب هیئت روس حضور دارند که به نوعی پشتیبان بخش تولید هستند.

معاون وزیر انرژی روسیه، حجم بالای تولید نفت در روسیه (بیش از ١٠ میلیون بشکه در روز) را نشان دهنده فناوری بالای این کشور دانست.

وی به نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک اشاره کرد و افزود: شرکت‌های روس این مهارت را به دست آوردند که تا سقف ٥ درصد تولید نفت خود را در ظرف مدت کوتاهی افزایش و یا کاهش دهند.

با اندکی تخلیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395، کد مطلب: 13950922000981، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین