پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
یک نماینده سابق مجلس، ایجاد اشتغال برای مردم را از وظایف حاکمیت و از حقوق اساسی ملت دانست و گفت: چرا باید برخی با جست‌وجو در زباله‌ها امرار معاش کنند و برخی در برج عاج و عمارت‌های آنچنانی بنشینند؟

شعار سال: علیرضا زاکانی در همایش شناخت و نقش جوان مؤمن انقلابی در مسائل روز که به همت بسیج دانشجویی در شرکت برق منطقه‌ای سمنان برگزار شد، بر لزوم مبارزه جدی با ویژه‌خواری و رانت‌خواری، فارغ از اینکه افراد به کدام جریان و گروه وابستگی دارند، تاکید کرد و گفت: باید اصل اساسی «از کجا آورده‌ای» باب شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا هرکس در هر جایگاه و موقعیتی با سوءاستفاده از موقعیت خود، حقوق مردم را پایمال کرده و سرمایه‌های ملت را با استفاده از رانت به چپاول برده، جوابگو باشد.

وی مبارزه با فساد را امری ضروری خواند و افزود: در شرایطی که بسیاری از مردم صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند، برخی که پیشینه‌ای مشخص دارند با استفاده از رانت‌ حقوق ملت را به یغما می‌برند. این افراد سودجو زره آهنین دارند. این سودجویان هرکسی که در مقابل آنها بایستد و مانع چپاول آنها شود را نیز بدنام می‌کنند.

زاکانی با اذعان به اینکه در مقابل این رانت‌خواری‌ها نباید کوتاه آمد، افزود: همه ما در مقابل جامعه اسلامی وظیفه داریم و باید در مقابل این افراد دروغگو و فاسد بایستیم و از حق مردم و نظام دفاع کنیم.

وی به مقایسه این سودجویان با مافیا پرداخت و اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم این مافیای وحشتناک با گروه‌بازی‌های آن‌چنانی عنان جامعه را در دست گرفته و سرمایه‌های ملی را تباه و بین خود تقسیم کنند.

این فعال سیاسی با اذعان به اینکه باید دارایی‌های یک‌شبه و چرایی آن مورد پرسش قرار گیرد افزود: باید با عمل به اصل از کجا آورده‌ای، حقوق مردم را از سودجویان بگیریم.

وی با بیان اینکه اجرای درست و بی‌کم و کاست قانون اساسی مانع بسیاری از این سودجویی‌ها می‌شود، تصریح کرد: نباید در مطالبه اجرای قانون اساسی گزینشی برخورد کرد، باید بر اجرای همه قانون اصرار کنیم.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: همه قانون در مطالبه آزادی مدنی، آزادی بیان، اشتغال و مسکن خلاصه نمی‌شود و اینها تنها بخشی از اصول قانون اساسی در جمهوری اسلامی است.

وی ایجاد اشتغال برای همه آحاد مردم را براساس قانون اساسی وظیفه مسئولان دانست و بیان کرد: نباید به‌گونه‌ای باشد که یکی در برج عاج خود بنشیند و دیگری برای رفع نیاز خود و خانواده‌اش در سطل‌های زباله کنکاش کند.

زاکانی با انتقاد از آنچه خانه‌های چند 10میلیاردی برخی مسئولان می‌خواند خاطرنشان کرد: مسئولانی که امروز در خانه‌ها و عمارت‌های چند10 میلیاردی می‌نشینند که ارزش آنها بیشتر از دارایی‌های چند نسل‌شان است باید در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه جوانان مومن انقلابی باید وظایف خود را در این شرایط انجام دهند، افزود: چنین شکاف طبقاتی زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست و باید با آن برخورد شود.

این فعال سیاسی بر لزوم نظارت بر دارایی‌های مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: باید به جای شعار عملا با مفاسد و رات‌خواری مبارزه کرد.

این نماینده پیشین مردم تهران با بیان اینکه متاسفانه بعد از 38 سال هنوز کاستیهایی در عدالت‌محوری داریم افزود: تحقق عدالت در جامعه اسلامی یک ضرورت است.

وی با اشاره به مزیت‌های توجه به عدالت تصریح کرد: در یک جامعه عدالتمحور از یک سو فرصتهای برابر با توجه به قابلیتهای افراد در اختیار آنان قرار میگیرد و از طرف دیگر، فقر و فساد و تبعیض در چنین جامعهای نمی‌ماند.

زاکانی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی و انقلابی از چنین جامعه‌ای به مشام می‌رسد خاطرنشان کرد: جوان مومن و انقلابی برای ایجاد چنین جامعه‌ای وظیفه و رسالت هایی دارد که باید به آن عمل کند.

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلسی که به برجام رای داد، در بخش دیگری از سخنرانی خود به انتقاد از رویکرد دولت در این حوزه پرداخت و گفت: متاسفانه برخلاف درخواست و اصرار بسیاری از دلسوزان در آن برهه و در بررسی و تصویب برجام به دغدغه‌ها و حرف‌های افراد دلسوز توجه نشد.

وی با بیان اینکه جان کری برجام را هدیه امریکا به اسرائیل می‌دانست افزود: این توافق به‌گونه‌ای است که حقوق ایران را تامین نمی‌کند.

زاکانی ادامه داد: براساس این سند اگر ایران در موضوعی محق باشد و شکایت کند و شورای امنیت قادر به جلب رضایت و قانع‌کردن ما نباشد جلب کند براساس متن برجام موضوع باید به کمیته‌ای برود که اعضای آن 1+5 و آمریکا هستند و البته امریکا و هم‌پیمانانش هم حق وتو دارند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امریکا نیازمند برجام است، گفت: امروز هم دست ما در موضوع برجام باز است و دولتمردان می‌توانند در پاسخ به نقض برجام اقدامی هوشمندانه انجام دهد.

وی بر ضرورت رایزنی مقامات ایرانی با دنیا در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا تاکید کرد و ادامه داد: دنیا باید بداند که ایران در موضوع برجام خیانتکار نیست و این این آمریکایی‌ها هستند که خیانت کرده و برخلاف توافق عمل کرده‌اند.

زاکانی بر لزوم استفاده از آنچه «گسل‌های موجود در برجام» می‌خواند، تاکید کرد و گفت: دولت باید در موضوع برجام، حقوق ملت و کشور را از طرف مقابل مطالبه کند و از این رهگذر برای گام بعدی ایران مصونیت ایجاد کند.

وی همچنین به نامه رئیس‌جمهور کشورمان به وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: این نامه‌ها می‌توانست در هر شرایط و زمانی نوشته شوند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 25 آذر 1395، کد مطلب: 95092516027:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
خونه داری آقای زاکانی؟ دفتر خیابان بهشت فاطمی مال کیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین