پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
در جلسه هم اندیشی رؤسای شورای اسلامی شهرستان های جنوب غرب استان تهران بر حل تداخل حریم شهر فرهنگی -مذهبی آفتاب تأکید شد.

شعار سال: ظهر دوشنبه، جلسه ای به منظور بررسیوضعیت حریم شهر فرهنگی مذهبی آفتابو تداخل آن باحریم چهار شهرستان ری، اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم با حضور رؤسای شورای اسلامی شهرستان های جنوبغرب استان در دفتر شورای شهررباط کریم برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی شورای اسلامی شهر رباط کریم تشکیل شد، رؤسای شورای شهرستان های تهران، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، کهریزک، شهر جدید پرند، نصیرشهر و شهر گلستان هر یک به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص کاهش حریم شهرها و بخش ها به نفع شهر فرهنگی مذهبی آفتاب پرداختند و درباره این موضوع به بحث و گفتگو نشستند.

ولی الله حسنلو رئیس شورای شهرستان رباط کریم دراین جلسه بر لزوم همفکری و تبادل نظر در این خصوص تاکید کرد و از رؤسای شوراها خواست تا مستندات خود را ارائه ونظرات را بصورت علنی در جلسه بیان کنند.

عبدی آذر رئیس شورای اسلامی استان تهران نیز ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص کاهش حریم شهرها توسط شهرآفتاب خطاب به رؤسا اظهار داشت: مجموع این شهرها جمعیتی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در خود جای داده که کاهش حریم و محدوده های قانونی این شهرها می تواند با توجه به رشد جمعیتی که وجود دارد در آینده آسیب های جدی به لحاظ شهرنشینی وارد کند.

احمد محمد حسنی رئیس شورای اسلامی شهر رباط کریم نیز در این جلسه، همفکری و تعامل و پیگیری مستمر در این خصوص را یکی از راه حل های اساسی خواند و تأکید کرد: هرگونه تغییرات در حوزه جغرافیایی، باید براساس قانون صورت پذیرد و هرگونه تغییر در حریم شهرها، تابع دستور العمل است و باید طی مراحل قانونی تأئید و ابلاغ شود.

شهردار رباط کریم نیز در این جلسه طی سخنانی پیشنهاداتی را مبنی بر ارائه یک راهکار عملی و تحقیقاتیارائه داد و اظهار داشت:هرگونه افزایش یا کاهش حریم شهرها تابع قوانین شهرسازی است و این موضوع می بایست از طریق هیئتی متشکل از کارشناسان حقوقی، شهرسازی و معماری و مشاورین امر با تجمیع نظرات رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان های جنوبغرب استان، پیگیری شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 آذر 94، کد مطلب: 2993664: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین