پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
شايد عکس ها و پوسترهاي نامزدهاي انتخاباتي ديروز و اعضاي شوراي شهر امروز از در و ديوار شهر پاک شده باشد اما شعارها و برنامه هاي آنها از ذهن مردم پاک نخواهد شد. حال که دوره چهار ساله شما عزيزان در شوراي شهر آغاز شده است يکبار ديگر شعارها و برنامه هاي آنها را براي يادآوري مي آوريم. شايد در هياهو و شلوغي ايام تبليغات انتخابات و فضاي هيجاني و احساسي پيروزي بعد از آن يادشان رفته باشد اما مردم که نه درگير هياهوي روزهاي تبليغات بوده و نه گرفتار هيجان پيروزي بعدش، يادشان نمي رود:

شعار سال:۱- مهدي مقصودي

- "يک نفر برخاست شهري از نو ساخت من و تو برخيزيم شهر شادي سازيم."


درباره اين شعار ذوقي چه مي توان گفت؟ اين را خود آقاي مقصودي بايد بگويد. زمان تبليغات که توضيحي نديديم اميدواريم حالا که فرصت هست اولا "شعارش" را براي ما توضيح دهد و بعد هم برنامه هايش را براي ساختن اين "شهر شاد" اعلام کند.

-
مهدي مقصودي دو سه روز قبل از انتخابات در جمع فرهنگيان قول ها و وعده هاي زيادي داده بود از جمله:

-
ما براي جوانانمان حرفي براي گفتن نداريم و شهرداري بايد بتواند محيطي را فراهم کند که جوانان شهر بتوانند به رشد و ارتقاء فکر و انديشه دست پيداکنند.

-
ما بايد با تعامل بيشتر و با رايزني هاي پيوسته فرهنگي اين انجمن را تقويت کنيم تا فيلمسازان جوان سبزواري در عرصه هاي داخلي و خارجي بدرخشند.

-
در سبزوار با پتانسيل بالاي هنري چرا نبايد گروه هاي تئاتر حرفه اي شکل بگيرد چرا تئاتر خياباني در سبزوار وجود خارجي ندارد؟ در اين زمينه شهرداري مي تواند قدم هاي اساسي بردارد.

-
در شهري با عظمت و قدمت سبزوار با وجود قشر عظيم افراد تحصيلکرده و دانشگاهي اين نشريات نه تنها در حد نام و مقام بلند سبزوار نيست بلکه توهين به شعور فرهيختگان اين کهن ديار ايراني است.

-
جوانان سبزوار صاحب استعدادهاي درخشاني هستند که منتظر يک فرصت و اعتماد مسئولان براي پيشرفت و سرزندگي شهر و همشهريان شان مي باشند. جوانان سبزوار نياز به شور و شعف و سرزندگي دارند ويک شهر خسته و بي رمق نمي تواند مامن امني براي اين جريان سرزنده و پرخروش باشد.

-
آقاي مقصودي هم چنين در بيانيه خود بعد از انتخاب شدن به عنوان عضو شورا برنامه هاي ديگر خود را آورده است:

- "
بعد از ورورد به شورا قصد دارم در حوزه فرهنگي فعاليت خود را آغاز كنم و اين قطاري که براي توسعه سبزوار در حال حركت است را با دقت بيشتري ادامه دهم در كنار اين سازندگي رسيدگي به يكسري فعاليت هاي شوراي شهر كه به نوعي ناديده گرفته شده و يا به آن اهميتي داده نشده را در برنامه هاي اصلي خود قرار داده ام.

-
برنامه هاي فرهنگي، هنري، آموزشي و ورزشي از مهمترين اولويت هاي کاري من پس از ورود به شوراي است.

-
بنده معتقدم فعاليت در شوار بايد فارغ از مرز بندي هاي سياسي باشد چرا كه پيشرفت و توسعه سبزوار به عنوان نقطه استراتژيك اعضاء مورد اجماع قرار گيرد مي توان بدون بوجود امدن هيچگونه تنش و مشكلي براي آباداني و سازندگي هر چه بهتر شهر كار كرد.

-
بعضي از مردمي که در حاشيه شهر زندگي مي کنند از ابتدايي ترين امكانات شهري از جمله فاضلاب، آسفالت و حتي آب آشاميدني و مسائل آموزشي محروم هستند كه بايد مسائل عمراني و همچنين فرهنگ سازي اين مناطق در اولويت قرار گيرد."

-
بالاخره اين که آقاي مقصودي در همان نشست فرهنگيان گفته بود: "يک جوان نياز به ديده شدن دارد و با وجود محيط فرهنگي وهنري جوانان اين فرصت را در مسير درست هدايت مي کنند."

حالا که آقاي مقصودي بعنوان رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر هم انتخاب شده است بايد منتظرباشيم و ببينيم چقدر از اين صحبت ها و وعده ها را عملي مي کند. تنها در آن صورت است که مي توانيم پي ببريم آيا او هم اين حرف ها را فقط براي ديده شدن زده است است يا نه؟


۲- مسعود پسنديده

-
شهر + - من


آقاي پسنديده، راستش ما نه در روزهاي انتخابات و نه حالا نفهميديم منظورتان از "شهر به اضافه يا منهاي من" يعني چه؟ کمي توضيح مي دهيد لطفا. اميدواريم "من" در خدمت شهر باشد.

-
در روزهاي تبليغات مصاحبه آقاي پسنديده ظاهرا با راديو سوييس و ديگر مصاحبه هاي او را يادمان هست که بارها از سابقه کهن و فرصت هاي سرمايه گذاري در گردشگري سبزوار گفته بود. حالا که خوشبختانه او رئيس کميسيون گردشگري شوراي شهر شده است پس مردم منتظرند ببينند شما در اين زمينه چکار خواهيد کرد.

همه مي دانيم سبزوار در زمينه ميراث فرهنگي و گردشگري خيلي خيلي عقب است و اين سازمان يکي از نهادهايي است که بايد به صورت جدي پوست اندازي کند. آيا پوست اندازي در ميراث فرهنگي و گردشگري سبزوار در شوراي چهارم اتفاق خواهد افتاد تا سبزوار کمي به جايگاه شايسته اش در اين زمينه نزديک شود. ما اصل تشکيل کميسيون گردشگري را در شوراي شهر به فال نيک مي گيريم ان شاء الله که شاهد برکات آن باشيم.

-
و دو سه نکته هم از مصاحبه ۲۰ خرداد آقاي پسنديده مي آوريم:

- "
فضاي شوراي شهر فضايي سياسي نيست يک فضاي کاملا محدود براي ارائه نظر و بسط پيشنهادات براي ترقي، توسعه و آباداني ديارمان است، پس بطور حتم نق زدن، منفعل عمل کردن، غير علمي و غيرمسئولانه رفتار کردن از سوي شماري از مسئولان پذيرفته نيست.

-
نبود يک رسانه آزاد در سبزوار و تريبوني که به طور مساوي در اختيار نامزدها قرار بگيرد، علت عمده صرف هزينه هاي تبليغاتي است و قطعا در صورت حضور چنين امکاني براي نامزدها، شاهد صرف هزينه هاي فراوان نبوديم. اينکه گفته مي شود صرف چنين هزينه هايي براي معرفي نامزدها، صحيح نيست، توضيح دهند اين ايده ايشان مبتني بر کدام منطق است.

-
قطعا بايد چهارسال زمان زيادي براي ارائه خدمت هريک از نامزدها باشد اما اينکه برخي ساليان متمادي در شورا حاضر مي شوند بايد پاسخ دهند که براي سبزوار چه نکرده اند که بايد برگردند و انجام دهند؟

-
وجود لايه هاي مختلف عقيدتي، تخصصي و تنوع همراه با تضارب افکار سبزوار را به سمت و سوي مدنيت رهنمون مي کند و آماده ام تا براي شهرم آنچنان باشم که روح رهبر کبير انقلاب حضرت امام، شهداي عالي مقام انقلاب و جنگ بخصوص برادر شهيدم و همه خادمان به نظام را در اين عرصه شاد نمايم.

-
حلقه گمشده عمده مسئولان در مسير پاسخگويي به مردم، تقواست، در صورت وجود چنين ظرفيتي، مي توانستيم امروز شاهد حرکت سبزوار در مسير توسعه حداکثري باشيم. توسعه اي که شايسته اين مردم قدرشناس و آگاه است."

همان طور که آقاي پسنديده گفته قطعا يکي از "حلقه گمشده عمده مسئولان" ما عدم "پاسخگويي" است. با عنايت به اين نکته مهم حتما با ما حق مي دهند که يک سال، دو سال و يا پايان چهار سال از ميزان عملي شدن اين صحبت ها و قول هايش سوال کنيم و قطعا آقاي پسنديده آنقدر تقوا دارند که پاسخگو باشند.

-
آقاي پسنيديده هم چنين در مصاحبه در تاريخ ۶ مرداد ۹۲ تاکيد کرده است:

"
بنده اعتقاد دارم که هيچ جريان سياسي در شوراي شهر سبزوار حاکم نيست و اگر چنين باشد و جرياني خاص با اهداف مشخص بخواهد فردي را با توجه به در اختيار داشتن قدرت سياسي اش به عنوان شهردار مطرح و انتخاب نمايد بنده به عنوان يک عضو از شوراي ۱۳ نفره با وجود تمکين به راي اکثريت اعضاي شورا، معادلات سياسي آنها را در اولين جلسات شوراي شهر به هم خواهيم زد و جلو باج خواهي هاي اين گونه را خواهيم گرفت و اين به بدين معني نيست که به دنبال تنش باشم بلکه اعتقاد دارم و وظيفه خود مي دانم که بايد ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته را تلاش نمايم که حقي از مردم ضايع نگردد زيرا قول و شعار من به مردم همين بوده است.

-
اهل مشورت بودن، نگاه جامع به شهر داشتن، صبور بودن، مدير بودن و عدم وابستگي به جناح سياسي از جمله ويژگي هاي شهردار است. انتخاب يک شهردار متخصص در زمينه عمران و معماري شهري کافي نيست و ابتدا به ساکن مدير بودن شهردار از شرايط و ويژگي هاي مهم وي است زيرا متاسفانه بعضي از کارشناسان و کارکنان بدنه شهري متخصص نبوده و شايستگي کار در آن جايگاه را ندارند و انصافا افرادي متخصص در زمينه کاري خود نيستند و يک شهردار مدير مي تواند با توجه به ظرفيت و پتانسيلي که در اختيار دارد از داشته هاي خود به بهترين نوع استفاده نمايد.


۳- کاظم کرامت

-
مردم "کرامت" سبزوار را مي خواهند.


آقاي کرامت، حالا که مردم شما را انتخاب کرده اند آيا شما هم براي ارتقاي جايگاه و "کرامت" سبزوار کاري خواهيد کرد؟ اميد داريم مريضي تان مانع نشود.

-
اما آقاي کرامت ۲۰ خرداد در مصاحبه کوتاهي هم گفته است:

"
طرح اتصال امام زاده شعيب (ع) به کمربندي را يکي از پروژه هاي بزرگ عمراني و زير بنايي سبزوار است. وقتي براي نخستين بار پروژه امام زاده شعيب(ع) در شوراي شهر مطرح شد با خودم گفتم: با چه استدلالي بايد اين پروژه را اجرايي کنيم و فقط با نگاه مذهبي به اين موضوع نگاه مي کردم.

با اتصال امام زاده شعيب(ع) به کمربندي شاهد تحول سبزواردر همه بخش ها خواهيم بود. اقدامات اوليه اين پروژه مانند مطالعات اوليه و مصوبه هاي مختلف کميسيون هاي استانداري خراسان رضوي اخذ شده است و در حال حاضرمي توان گفت که اين طرح يک پرونده کامل مي باشد.

منتخبين چهارمين دوره شوراي اسلامي سبزوار با پيگيري و ادامه روند اجرايي اين پروژه کار بزرگي را در عملکرد کاري خود ثبت خواهند کرد."

حال خود آقاي کرامت يکي از منتخبين شوراي شهر چهارم است ان شاء الله با عملي شدن اين وعده، اجراي آن در عملکرد کاري او هم ثبت شود.


۴- علي ارغياني

-
اعتماد از شما، خدمت و صداقت از ما


مردم با انتخاب آقاي ارغياني اعتمادشان را نشان دادند حالا نوبت او است که "صداقتش" را در "خدمت" به مردم نشان دهد. مردم از امتحان شان سربلند بيرون آمدند اميدواريم که شما هم امتحان خوبي پس بدهيد. اهم اهداف و برنامه هايي که آقاي ارغياني در زمان تبليغات اعلام کرده است عبارتند از:




-
استمرار توسعه و پيشرفت شهر در همه ابعاد و زمينه ها
-
ادامه و استمرار پيشرفت در جهت توسعه مبلمان شهري
-
پيگيري لازم جهت محقق شدن آرزوي ديرينه مردم در جهت استان شدن
-
ادامه و استمرار پيشرفت شهرداري در جهت كسب توانمندي بهتر و جذب بيشتر بودجه هاي دولتي
-
تلاس وافر جهت قوي تر كردن زيرساختهاي مهم شهر
-
تلاش در جهت شروع و تكميل پروژه عظيم حرم تا حرم
-
كوشش مستمر براي تكميل و راه اندازي خط راه آهن سبزوار
-
ايجاد و راه اندازي فضاي سبز بهتر و بيشتر برابر سرانه در سطح شهر
-
تلاش جهت شروه پروژه عظيم باغ بازار شهر
-
تلاش موثر در بازگشايي بلوار امامزاده شعيب تا كمربندي جنوب شهر
-
استمرار تعامل و همدلي با مسئولين شهرستان ،استان و كشور در جهت پيشرفت و آباداني شهر
-
ايجاد بستر مناسب جهت بهره مندي از نظرات كارشناسان و متخصصين متعهد شهر،استان و كشور جهت توسعه ،پيشرفت و آباداني شهر
-
پيگيري جهت تعيين تكليف زمينهاي قولنامه اي و جلوگيري از ساخت و سازهاي نامناسب از طريق مجاري قانوني
-
فعال كردن و تقويت شوراي فرهنگ عمومي جهت تامين بيشتر آرامش روحي و رواني شهروندان با ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعي و حفظ تقويت آداب و رسوم بومي ، سنتي و مذهبي از طريق تعامل با گروهها ،هيئتها و موسسات خيريه مختلف فرهنگي مذهبي و مساعدت آنها


۵- سيدقاسم حسيني زاده

- "
همراه با مردم در مسير آباداني"


آقاي حسيني زاده با اشاره به سابقه ۱۴ ساله و سه دوره حضور در شوراي شهر در تبليغاتش اين شعار را داده بود. اين شعار و سابقه او به جاي خود اما سوال اين است که "مسير آباداني" را چه کسي بايد هموار کند تا او با مردم در اين مسير همراه شود؟ البته آقاي حسيني زاده زياد اهل مصاحبه نيست و تا جايي که ما مي دانيم هيچ وقت هم از اين سه دوره و ۱۴ سال حضورش در شوراي شهر به مردم گزارش نداده است که چه کرده است؟ نتيجه عملي و عيني سابقه ۱۴ ساله و سه دوره حضور در شوراي شهر چه خواهد بود آيا مردم اين نتيجه را خواهند ديد؟

-
البته آقاي حسيني زاده ۱۹ خرداد در مصاحبه اي گفته بود:

"
نظارت بر عملکرد شهرداري با توجه به فضاهاي به وجود آمده در حد مطلوب نبود. به نظر مي رسد با شروع کار چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر کارها ضابطه مند تر از ادوار گذشته انجام خواهد گرفت و طبق قانون نظارت شورا به شهرداري در عين همدلي و وفاق جدي تر خواهد شد."

نظارت بر عملکرد شهرداري يکي از وظايف اصلي شوراها است. حال با اعتراف رئيس شوراي شهر سوم به مطلوب نبودن نظارت اين شورا بر عملکرد شهرداري اميدواريم اين ضعف و کمبود در شوراي شهر چهارم جبران شود تا آقاي حسيني زاده در پايان چهار سال مجبور نشود دوباره اعتراف کند که در نظارت قصور و تقصير داشته ايم.

-
هم چنين آقاي حسيني زاده در مصاحبه کوتاه ديگري در روزهاي تبليغات گفته بود:

"
يکي از برنامه هاي اعضاء شوراي اسلامي شهر از ابتداي مسئوليت احداث پارکينگ بوده است که در اين رابطه نتوانستيم موفقيت چنداني کسب کنيم.

براي احداث پارکينگ مذاکراتي براي تملک کاروانسراهاي حاشيه خيابان هاي بيهق و اسرار انجام شد ولي متاسفانه تاکنون براي تملک کاروانسراها به جايي نرسيده ايم."

در شوراي سوم که نشد اميدواريم در شوراي شهر چهارم اين مهم عملي شود. فقط ميراث فرهنگي حواسش باشد که خيابان بيهق جزو بافت قديمي و تاريخي شهر است و اين بافت با ساختن يک پارکينگ چند طبقه به هم نخورد. نکند غفلت کنند و يکدفعه بفهميم که يک کاروانسرا يا مکان تاريخي را خراب کرده و به جايش پارکينگ ساخته اند. آن وقت ديگر پشيماني و حسرت فايده اي نخواهد داشت.


۶- حسن نعمت شاهي


راستش تا جايي که ما ديديم آقاي نعمت شاهي هيچ شعار و برنامه اي اعلام نکرده و فقط عکس خالي چاپ کرده بود. صحبت نکردن رافع مسئوليت نيست و گزارش ندادن هم نوعي ناسپاسي به مردم است. گزارش دادن ابتدايي ترين و ساده ترين شکل پاسخگويي است که وظيفه هر مسئولي است. البته دفتر وکالت آقاي نعمت شاهي دقيقا روبروي شوراي شهر است، اميدواريم لااقل از نظر حقوقي گرهي از گره هاي مردم را بگشايد.


۷- جلال تعصبي

-
همراه با مردم، همگام با توسعه


اين شعار که کلي است اما در بيانيه انتخاباتي نائب رئيس شوراي شهر سوم که روي پايگاه تبليغاتي اش منتشر شد آمده بود:

"
همراه با مردم، همگام با توسعه يک شعار نيست. اين موضوع يعني پذيرش پيشرفت و توسعه همه جانبه، فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و اقتصادي است که با همه وجود بايد اين خواست را پيگير و به يک مطالبه بي عيب و نقص تبديل نمود.
ايشان معتقدند سبزوار را بايد نه تنها به نيروي متخصص سبزواري سپرد، بلکه در اين گزينش نيز صدالبته بايد که فرد يا افرادي ورود کنند که قادر باشند در عرصه هاي مختلف ضمن برخورداري از اقبال مردمي، در پاسخگويي، تصميم گيري و تصميم سازي براي شهر، مصمم و با اراده ي محکم باشد."

-
از طرف ديگر "پرهيز از شعارهاي غير عملي" و "معرفي صادقانه و منصفانه با بهره گيري از شيوه هاي اثباتي نامزد مورد حمايت" دو تا از بندهاي به اصطلاح مانيفست (يادش بخير اين کلمه را بکار بردم چون عينا همين عبارت استفاده شده بود) انتخاباتي جلال تعصبي بود.

-
آقاي تعصبي در مصاحبه با پايگاه رصد مهم ترين مسائل و اولويت هاي شهر را اين گونه اعلام کرد:

"
پي گيري طرح هايي که مطالعات آن انجام شده و تکميل پروژه هاي نيمه تمامي چون پروژه اتصال امامزاده شعيب به کمربندي، پروژه ورودي شهر به طول شش کيلومتري، پروژه هاي بافت هاي فرسوده اميريه و گلستان، پروژه پرديس سينمايي شهر، پروژه باغ بازار، پروژه موزه شهر، پروژه احداث مجتمع بزرگ تجاري شهر که با بخش خصوصي عقد قرار داد شده است، پروژه شهربازي جديد، پروژه باغ ايراني، پروژه پارک بزرگ ابوالفضل بيهقي، پروژه گردشگري سربريز، پروژه احداث پارکينگ که تملک زمين آن صورت گرفته است، پروژه احداث کانال انرژي و ..."

-
بافت فرسوده گلستان بخشي از بافت فرسوده مصوب است که عليرغم شعارهاي داده شد عملي متناسب صورت نگرفته و در شوراي سوم تغيير و بازسازي اين بافت در دوبخش منفک تجاري و مسکوني مصوب شده است ولي بودجه شهرداري کفايت اجراي آنرا ندارد و اولين گزينه فروش اوراق مشارکت است که اميد است در شوراي چهارم محقق شود.

-
بايد منتظر بود و ديد آيا آقاي تعصبي براي "پيشرفت و توسعه همه جانبه، فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و اقتصادي شهر" چه کار مي کند؟ آيا اين طرح هاي نيمه در شوراي شهر چهارم به سرانجام خواهد رسيد؟ و آيا آقاي تعصبي شعارهايش را عملي خواهد کرد و يا شعارهاي او هم غير عملي خواهد ماند.



۸- اسداله نورنهنگ 


ملموس ترين و واقعي ترين برنامه ها را آقاي نورنهنگ داده است و شايد اين هم به خاطر عمراني بودن او و دست در آتش داشتن در اين نوع کارها باشد. اميدواريم که اين برنامه ها عملي شود:

- توسعه عمران شهري با ايجاد زيرساخت هاي به روز و مناسب
-
سامان دهي حاشيه نشينان و تلاش در جهت رفع محروميت از آنان
-
رفع معظل ترافيک شهري بخصوص در ورودي هاي شهر
-
ساخت مجتمع هاي تجاري، فرهنگي و تفريحي
-
ساماندهي معماري شهري و ساخت و سازها
-
ساخت پارکينگ طبقاتي
-
رفع مشکلات فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهروندان
-
ايجاد فضاهاي ورزشي روباز در حاشيه پارک ها و استفاده رايگان براي جوانان
-
تلاش در جهت جذب سرمايه گزاران بومي و غير بومي


۹- محمدرضا قلعه نوي

-
شعار و برنامه مستقلي از او نديديم. شعار او با آقاي مقصودي مشترک بود بنابراين به توضيحات شماره يک رجوع شود.


- فقط آقاي قلعه نوي ۲۲ خرداد در مصاحبه اي گفته بود:

"
اگر در دوره هاي پيشين با ۲ تا ۵ هزارتومان مبادرت به خريد رأي مي کردند در اين دوره مشاهده مي شود اين رقم تا ۳۰ هزار تومان افزايش يافته است.
شايد اين مردم اطلاعي از قانون ندارند اما بايد باور کنيد اينها ولي نعمت ما هستند و نبايد با خلق چنين ابتکاراتي مسير خود را که ختم به شوراي شهر مي شود، کوتاه نمود. اين اخلاقي نيست و اهانت به همه مردم و زيرسوأل بردن خدمتي است که شعار آن را داده ايد و مي خواهيد در اين شورا به همين مردم خدمت کنيد."



۱۰- حسن زارعي

از زارعي هيچ شعار و برنامه خاصي پيدا نکرديم. بدون شک صحبت هايي کرده است اما ما چيزي پيدا نکرديم.


تنها چيزي که از او ديديم متني بود که روي وبلاگ انتخاباتي اش گذاشته و در آن لزوم توجه به جوانان را يادآور شده است. اميدواريم آقاي زارعي در شوراي شهر به اين نوشته اش عمل کند:

- "
به جاي شعار و دادن وعده هايي که هيچ تضميني نمي شود براي تحقق آنها گرفت، بر اين باور هستم که بايد اقداماتي را که تا کنون در اين رابطه انجام داده ايم بيان کنيم.

دوستان ورزشکاري که در زمان تصدي بنده به عنوان مديرعامل مجتمع فرهنگي ورزشي فجر به اين مکان رفت و آمد داشتند بهترين گواه اين ادعا هستند که بنا به تدابير آن زمان مجتمع در خدمت همه شهروندان بود. در همان زمان بود که نامه اي به شوراي شهر مبني بر اعلام آمادگي براي کمک در ساخت يک پيست موتور سواري نوشتم چرا که بر اين اعتقادم اگر زمينه انجام کارهاي صحيح و اصولي را براي جوانان فراهم نکنيم، مطمنا آنها توسط افراد سودجو در مسيرهاي ناصحيح هدايت خواهند شد واين يعني مشکل مضاعف. بنده در مهمترين جلسات تصميم گيري شهر که شرکت داشته ام در موضوع جوانان مکرر گفته ام، برخورد؛ آخرين اقدام است آن هم در شرايط خاص و نبايد آن را در مقابله با هر ناهنجاري اولين گام به حساب آورد. عده اي فقط ياد گرفته اند به جوان بگويند، اين لباس را نپوش، اينجا نرو، اين کار را نکن و ... و گاهي هم براي حل يگ مسئله به راحتي صورت مسئله را پاک مي کنند.

در يک مقطع که قرار به استخدام چند نفر نيروي اجرايي براي مدارس تحت پوشش موسسه آموزشي امام حسين (ع) بود عليرغم اينکه عموما در اينگونه موارد اکثر مدارس غير انتفاعي به خاطر تجربه و مسئله بيمه تمايل به جذب نيروهاي بازنشسته دارند، بنده با علم به اين مسائل اقدام به جذب تعدادي نيروي جوان نمودم که نتايج مطلوبي هم بر جاي گذاشت.

بنده؛ جوان را به عنوان يک پتانسيل قوي و بالقوه در جامعه ميدانم که اگر درست هدايت نشود همانند فنر فشرده اي است که اگر به خودي خود رها شود ممکن است چشمي را هم کور کند لذا بزرگترها و برنامه ريزان نبايد گناه سهل انگاري يا احتمالا ندانم کاري ها را تماما به حساب جوانان بنويسند. از جواني که امکانات تفريحي و سرگرمي مناسب در دسترس ندارد چه انتظاري بايد داشت؟"

آقاي زارعي تاکيد کرده اهل شعار و وعده دادن نيست اما در اين متن از جوانان زياد سخن گفته است، ببينيم در شوراي شهر براي جوانان چه مي کند؟


۱۱- حسين بروغني


از بروغني هم شعاري نديديم. اما آقاي بروغني با اشاره به چهار سال مسئول دفتري برادرش در دوره اي که او نماينده مجلس بود بر آشنايي اش به مشکلات و مسائل شهر تاکيد و برنامه هاي زير را اعلام کرده است:

" ...
آگاه به تقاضاهاي به حق همشهريان نجيب و نقاط قوت و ضعف شهرستان سبزوار مي باشم. با توجه به کاستي ها و چالش هاي پيش رو مختصري از برنامه ها ي کاري آينده ام را به عرض مردم شريف شهرستان سبزوار مي رسانم:

-
پيگيري مستمر در جهت اتمام پروژه هاي نيمه تمام که متاسفانه به هر دليلي مورد بي توجهي قرار گرفته است.

-
توجه ويژه به مبادي ورودي و خروجي شهرستان با عنايت به پشتوانه فرهنگي و تاريخي شهرستان سبزوار

-
پيگيري نيازهاي به حق اهالي محترم توحيد شهر و نيز محله هاي رازي؛ قلعه نو؛ کلاته سيفر؛ صالح آباد و حواشي شهرستان

-
پيگيري مجموعه فرهنگي تاريخي و گردشگري پارک مشاهير (با توجه به نقشه تهيه شده در اولين دوره شورا) با مشخصات فني ۱۲۰۰ متر طول و ۱۵۰ متر عرض که از محل هفت تنديس سربداران آغاز و تا مناره خسروگرد؛ اين باقي مانده ي آثار آجري دوره سلجوقيان منتهي مي شود. به بيان ديگر توجه خاص به پبشينه ي منطقه باستاني خسرو گرد قديم.

-
پيگيري و اجاد فضاهاي سبز با امکانات تفريحي و ورزشي بويژه در مناطق محروم شهر پارک محله ها

-
پيگيري و ايجاد ساختمان فرهنگسرا با توجه به توان هنري موجود در شهر

-
طرح تشکيل کانون هنري شهرداري به عنوان نمونه طرح استقبال از تاتر عروسکي از گروههاي علاقه مند جهت اجرا در کودک سراها

-
تقويت تيم هاي ورزشي محلات شهرستان

-
ايجاد اتاق هاي انديشه در محل شورا و استفاده و رايزني با انديشمندان و نخبگان شهرستان در زمينه هاي گوناگون

-
جلوگيري از فرار سرمايه هاي سرگردان شهرستان به ديگر نقاط با دادن تسهيلات و تسريع در امور اداري گوناگون

-
تقويت ناوگان حمل و نقل شهري جهت رفاه عموم مردم

-
استفاده بهينه از آبهاب زيرزميني و جلوگيري از اتلاف آبهاي سرگردان قنات ها در سطح شهرستان که متاسفانه مورد استفاده قرار نمي گيرد

-
برنامه ريزي جهت خدمات دهي عادلانه به همشهريان عزيز

-
پيگيري و اجاد پارکينگ هاي عمومي در نقاط متعددي از شهرستان که ضرورت ايجاد آن احساس مي گردد

-
ارتقا اداره ي ورزشي و امور فرهنگي شهرداري به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري

-
تعامل حداکثري با مجمع امور صنفي و روساي اتحاديه ها و جلسات مستمر با روساي صنفي جهت رفع مشکلات موجود شهرستان سبزوار

-
تعامل حداکثري با ساير اعضاي محترم شوراي اسلامي شهرستان سبزوار


۱۲- حسين کارگري


از حسين کارگري فقط يک عکس مشترک با آقاي فاضل ديديم که هيچ شعار و برنامه اي هم ننوشته بودند. آيا نيازي به اعلام شعار و برنامه نديده بودند و يا برنامه هاي شان را در جاي ديگري به اطلاع مردم رسانده بودند؟ ما خبري نداريم.

آقاي کارگري نيز مانند ديگر اعضاي شوراي سوم اگر براي شوراي چهارم شعار يا برنامه اي هم اعلام نکنند آنقدر صحبت و برنامه عملي نشده يا نيمه کاره مانده از شوراي سوم دارند که اگر همان ها را عملي کنند براي همه شهر کافي است.

آقاي کارگري که مسئول کميسيون فرهنگي شوراي سوم بود حالا رئيس کميسيون ماده ۷۷شده است. در طول شش سال قبل کمتر ديديم که او گزارشي از فعاليت ها و کارهاي اين کميسيون به مردم بدهد. حتما کارهايي براي شهر و مردم کرده اند که بايد اعلام کنند تا با خبر شويم. به هر حال انتظار اين است که در شوراي شهر چهارم شفاف تر باشند و مردمي را که انتخاب کرده اند محرم دانسته و بگويند چکار مي خواهند بکنند و چه مي کنند.


۱۳- مهدي فوجي

در عکس ها و پوسترهايي که از آقاي فوجي روي در و ديوار شهر ديديم فقط سوابق قبلي اش را نوشته بود. اما ۲۳ خرداد در مصاحبه اي قول هاي زيادي داده است. قول ها و وعده هاي آقاي فوجي را عينا ليست مي کنيم:


- "در صورتي که با توكل بر خدا در جمع شورائيان شهرستان قرار گيرم بنا دارم در چارچوب قانون وظايف شوراها بدون توجه به مسائل جناحي کمبودها و مسائل مردم اين خطه از كشور را بررسي و در راستاي مرتفع ساختن آن تلاش كنم.

-
اميدوارم بتوانم يكسري عوارضات سنگين چون حذف درآمدهاي غير منطقي، جلوگيري از فروش تراكم، کاهش هزينه هاي بالاي ترافيك، هزينه هاي تفكيك زباله و .. را با مشاركت عمومي مردم، تعديل سازم.

-
سبزوار داراي پتانسيل هاي بسيار ويژه اي نسبت به ديگر شهرستان هاي استان مي باشد كه بايد از اين امكانات براي ارتقاء منزلت شهرداري در شوراي شهر از طريق ارتباطات قوي با سازمان هاي تصميم گيرنده از جمله استانداري ها، وزارت كشور، مجلس و .. استفاده کرد و براي توسعه و رشد شهرستان هاي قدم هاي محكمي برداشت.

-
به شدت مخالف رانت خواري هستم در صورتي که اين مسئله صحت داشته باشد بايد با شناسايي مسيرهاي رانت خواري و قطع آن ها از سر چشمه به صورت ويژه وارد شد.

-
حاشيه نشيني حقيقت بزرگي است كه امروزه از آن به عنوان يک معضل ياد مي شود البته مي توان آن را نيز يك پتانسيل ارزشمند تلقي کرد كه متاسفانه اين معضل مورد بي مهري مديران شهرستان كه غرق در كارهاي روزمره خود هستند واقع شده كه بايد با ارائه راهكارهاي مناسب و كارشناسي شده در راستاي معابر، ايجاد پاركينگ، فضاي سبز، مبلمان شهري در بافت هاي فرسوده تحولي شگرف ايجاد كرد.

-
ايجاد مركز مطالعات در شوراي شهر با هدف پشتوانه علمي براي طرح هادي، لوايح و برنامه هاي رشد و توسعه شهري، فرهنگ سازي و حمايت واقعي از هنر و هنرمندان، استفاده از بانوان فعال و نخبگان در مديريت شهري،حمايت از ورزش و جوانان، ارائه گزارش عملكرد شش ماهه شهرداري در حضور مردم، استفاده از نيروهاي متخصص، وضع عوارضات متناسب با وضعيت درآمدي مردم را از ديگر برنامه هاي من است.

-
در خصوص كوي گلستان نيز بايد با نظرات كارشناسي شده و خواست خود مردم اين كوي و فعاليت آن ها به صورت يك مجتمع توريستي و گردشگري از آن استفاده مطلوب را برد بهرحال مردم كوي گلستان جزء نخستين افرادي بودند كه وارد سبزوار شده اند كه بر اثر غفلت هاي مسئولين شهري و چالش هاي موجود تاكنون مظلوم واقع شده اند.

-
يكي از مهمترين انگيزه هاي بنده براي ورود به شوراي شهر، بودن در كنار مردم و حل مشكلاتشان است اردوهاي جهاد سازندگي و كار و تلاش در روستاهاي محروم و در كنار مردم بودن را از همان ابتدا تجربه كرده ام. ترجيح مي دهم بجاي حرف زدن بيشتر عمل كنم ولي اين واقعيتي است كه بايد مردم به من اعتماد كنند اگر مشاركت مردم نباشد درب شورا را بايد قفل آهنيني زد."

همان طور که مي بينيد قول ها و وعده هاي آقاي فوجي قول هاي سنگيني است که عملي شدن هر کدام از آنها تحول شگرفي در شهر سبزوار ايجاد خواهد کرد. حالا که مردم به او اعتماد کرده و به او راي داده اند ما دعا مي کنيم که بتواند اين ها را عملي کند و گر نه نمي دانيم چطور مي خواهند دوباره با مردم روبرو شوند. آقاي فوجي، چنانکه گفته ايد خدا کند بتوانيد همه اين قول ها را عملي کنيد و کار به جايي نرسد که مردم به درب شورا قفل زده و مانع ورود شما شوند.

اعضاي محترم شوراي شهر چهارم، اينها شعار و برنامه هاي اعلام شده شماست. مبادا فکر کنيد تبليغاتي بود و شعارهايي داديم و تمام شد. براي اين که وعده ها و برنامه هاي تان يادتان نرود پيشنهاد مي کنيم ليستي از آنها را زير ميز کارتان بگذاريد و يا روي ديوار و جلو چشم تان نصب کنيد. مطمئن باشيد اگر شما يادتان برود مردم فراموش نمي کنند و از شما تحقق و عملي شدن اين شعارها و برنامه ها را مي خواهند. آنها به شما اعتماد کرده و راي دادند آيا شما هم به اعتماد مردم پاسخ خواهيد داد؟ مردم حواس شان هست و پايان هر سال و آخر دوره عملي شدن اين برنامه ها را از شما مطالبه خواهند کرد. کاري کنيد که شرمنده سؤال مردم نباشيد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلام سربدار، تاریخ انتشار 20 مهر 92، کد مطلب: 5523: www.alamsarbedar.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
بعضی ها چرا قیافه هاشون اینجوریه؟ اصلا یه جوریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین