پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
هفته گذشته ، نه وزیر و 39 مدیر ارشد قوه مجریه به استان های مختلف کشورسفر کردند تا ضمن بازدید از روند اجرا و پیشرفت طرح ها عمرانی ، بهره برداری از چند طرح آماده را در حوزه اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی ، آموزشی و پژوهشی کلید بزنند.
شعار سال: در ادامه سفرهای استانی مدیران ارشد دولت، در هفته گذشته در فاصله 20 تا 26 آذر ماه جاری 9 وزیر با حضوری در محل طرح های عمرانی، اهداف دولت یازدهم را در بخش های مختلف پیگیری کردند.

وزیر جهاد کشاورزی به استان هرمزگان، وزیر آموزش و پرورش به استان فارس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان ، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی ، وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه ، وزیر دادگستری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت به استان خوزستان و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز علاوه بر استان البرز به شیراز سفر کردند.

سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان که طولانی ترین سفر وزرا به یک استان بود و پنج روز ادامه داشت نه تنها ابعاد وزارتی داشت و به مسایل طرح های عمرانی در این حوزه پرداخته شد مانند اغلب سفرهای وزیر بهداشت جنبه طبابت نیز یافت و وزیر چندین عمل جراحی چشم را در مناطق محروم این استان به انجام رساند.

وزیر بهداشت در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از زیر پوشش قرارگرفتن بیش از 500 هزار تن از اهالی این استان طی سه سال گذشته در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین افتتاح 12 بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی سپاه در جنوب شرق کشور در زاهدان گفت: برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم سیستان و بلوچستان بیش از 100 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود:اکنون بیش از 600 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در سراسر سیستان و بلوچستان در دست ساخت است که تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

وی افزایش 50 درصدی تخت های بیمارستانی استان سیستان و بلوچستان را در طول سه سال گذشته از خدمات ارزنده دولت برشمرد و به تحویل 800 تخت دیگر اشاره کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه افزایش تخت بیمارستانی تنها بخشی از برنامه هایی است که وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان انجام داده است گفت: این استان به دلیل همجواری با 2 کشور بی ثبات منطقه همواره دروازه ورود بیماری های واگیر بوده اما افتخار می کنیم در طول 2 سال گذشته با تلاش های صورت گرفته ابتلا به «وبا» در این استان نداشتیم در صورتی که این بیماری واگیر سال های قبل تر در این منطقه قربانی می گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک بیشتر مردم سیستان و بلوچستان مراقب سلامت دارند و علاوه بر پایگاههای بهداشتی، خانه های بهداشت نیز در این استان دایر شده و در یک سال آینده برای مردم که مراقب سلامت دارند پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود.

وی با قدردانی از نیروی زمینی سپاه در راه اندازی بیمارستان های صحرایی گفت: ارائه خدمات در قالب کاروان های سیار چه از سوی خیران و چه توسط نیروهای مسلح توفیقات بسیاری را برای مردم محروم مناطق مختلف کشور به همراه دارد.

هاشمی افزود: این وزارتخانه توقع بیشتری از نیروهای مسلح در برگزاری این گونه اقدامات دارد زیرا در صورت حمایت ها می تواند بیش از این در عرصه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم محروم نقش آفرین باشد.

درادامه سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان و بلوچستان ، بیمارستان جدید چشم پزشکی الزهرا زاهدان در گستره 6 هزار متر مربع با حضور سید حسن هاشمی به بهره برداری رسید.

همزمان با سفر مدیران ارشد به نقاط مختلف کشور، وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته سفری به استان هرمزگان داشت.

با حضور محمود حجتی در این استان و شرکت در برنامه های مختلف، بزرگترین گلخانه جنوب کشور در شهرستان رودان با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

وی در مراسم بهره برداری از این طرح بزرگ گفت :باید برای بازار محصولات تولیدی کشاورزی برنامه ریزی داشته باشیم و این کار را با توانمندسازی مردم و تشکل های کشاورزی انجام دهیم .

محمود حجتی ضمن تاکید بر حمایت از بخش خصوصی ، بیان کرد: اگر همچنان با ساختار گذشته در حوزه کشاورزی کار کنیم محصول تولیدی روی دست کشاورز می ماند.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم محصول را با مشخصات سفارش دهنده تولید کنیم، افزود: امروز باید قبل از تولید از بازار محاسبه داشته باشیم و فاصله تولید تا بازار را کاهش دهیم.

** ظرفیت لازم برای ارتقای همه جانبه بخش کشاورزی فراهم است

محمود حجتی در ادامه سفر خود به استان هرمزگان در سی و هفتمین سمینار سالیانه سازمان حفظ نباتات در بندرعباس حضور یافت و با اشاره به موفقیت های حاصل شده در برداشت گندم و تجلی توانمندی های کشور در بخش کشاورزی گفت: پیشرفت های بدست آمده در سه سال اخیردر بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن شامل خودکفایی گندم، مبارزه با بیماری ها و آفت ها وهمچنین تولید ماهی در قفس این ادعا را ثابت می کند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خطاب به مسئولان سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: چه چیزی دراین دو سه ساله اضافه شده که شما توانستید مبارزه با سن گندم را به زیر نیم درصد برسانید در حالیکه قبلا بعضی اوقات شاهد آلودگی بیش از هفت درصد از مزارع گندم کشور به این آفت نیزبودیم.

وی خاطر نشان ساخت: اما امروز که همه تجهیزات، علم و دانش در اختیار ما قرار دارد هیچ بهانه ای در زمینه کمبود محصولات کشاورزی پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

حجتی به مسئله و مشکلات سموم نباتی هم اشاره داشت و خواست در این ارتباط به جایی برسیم که عرضه سم تنها از طریق فروشگاههای رسمی دارای مجوز انجام بشود و تحویل سم به بهره برداران نیز تنها با نسخه؛ نسخه نویس کد دار انجام شود طوریکه روش مصرف و حتی نوع ابزار متناسب با آن نیز به اطلاع مصرف کننده برسد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت باید کارها طوری ساماندهی شود تا هیچ سمی بدون شناسنامه و پروانه توزیع درکشور یافت نشود و سمی که برای تامین، تولید و توزیع آن پروانه صادر می شود دارای مشخصات لازم باشد تا درمقایسه با سموم قاچاق قابل تشخیص و ردیابی باشد.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تولید محصول سالم گفت: باید به این سمت و سو حرکت کنیم تا اطلاعات لازم ازطریق بارکد درج شده بر روی کالا شامل تولید کننده، محل تولید و مزرعه آن برای مشتری داخلی و حتی خارج از کشور قابل رد گیری و شناسایی باشد و این کاری شدنی است.

** شعار دولت فراگیرکردن گفتگوی ملی و همفکری است

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نخستین سفر رسمی خود به اصفهان در نشست با اعضای شورای هم اندیشی هنر استان ، فراگیرکردن گفتگوی ملی، نهادینه کردن همفکری و افزایش ظرفیت های فرهنگی وسیاسی را شعار و رویکرد دولت اعلام کرد و گفت :در گفتگو، رمزی نهفته است که موجب افزایش سطح اشتراک فکری ، درک مشترک و کاهش خشم و عصبانیت می شود.

سید رضا صالحی امیری با تاکید برنقش هنر و هنرمند درنهادینه کردن گفتگوی ملی ، هم اندیشی و همفکری جامعه افزود: ما باید در حوزه هنر سرمایه گذاری کنیم زیرا هنر اکسیری است که موجب رشد و تعالی جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: این جامعه خسته، نیازمند بازگشت هنر و هنرمند است و هنر صرفا ویترینی برای جلب رضایت افراد نیست بلکه ظرفیتی ملی برای پیشرفت ، رفاه و آرامش جامعه است .

صالحی هنر را لازمه فائق آمدن بر مشکلات جامعه بیان و تصریح کرد: به هنر، نه از منظر زیبایی شناسی بلکه باید از منظر عاطفی نگاه شود .

وی افزود: در جامعه ای که طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و 14 میلیون پرونده قضایی در دادگستری بیداد می کند هنر می تواند روح لطیف در جامعه دمیده و پادزهری برای آسیب های اجتماعی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دعوت از دست اندرکاران امور فرهنگی و هنرمندان کشور بر بکارگیری هنر و نهادینه کردن گفتگوی ملی، ترویج اخلاق و فضیلت به عنوان ضرورت و اولویت جامعه تاکید کرد و افزود: اصفهان می تواند مرکز گفت و گوی ملی باشد و از شما هنرمندان اصفهان انتظار داریم این گفت و گوی ملی را نهادینه کنید.

وی با تجلیل ازجایگاه هنری اصفهان گفت: جاده هنر برای رسیدن به قله های توسعه باید از اصفهان گذر کند و ما اصفهان را نه به ذوب آهن و فولاد بلکه به هنر و هنرمندان بزرگش می شناسیم و هنر اصفهان طلایی ناب است که از هنرمندان اصفهانی تراوش می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اصفهان می تواند قطب اقتصاد فرهنگی کشور برای گذر از اقتصاد نفت باشد.

وی با اشاره به اینکه روح اقتصاد ،فرهنگ و هنر و خالق آن هنرمند است گفت: اقتصاد بدون هنر هیچ و هنر بدون هنرمند مانند انسان بدون روح است.

** آزادی عمل بیشتر معلمان زمینه ساز پرورش دانش آموزان خلاق است

اما در هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش سفری به شیراز مرکز استان فارس داشت و در جمع فرهنگیان گفت: برای ایجاد خلاقیت و مهارت آموزی در دانش آموزان، نیازمند معلم خلاق هستیم و برای ایجاد خلاقیت در معلمان نیز باید آزادی عمل بیشتری به آنها دهیم تا معلم بتواند در فرایند آموزشی ابتکار داشته باشد.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی افزود: در آموزش و پرورش ابتدا باید به مغز افزار پرداخت و به دنبال آن سخت افزار و نرم افزار نیز به دست می آید.

او ادامه داد: آموزش و پرورش مشکلات خاص خود را دارد که رفع این مشکلات، نیازمند راه حل های خاص و مناسب است که با دلگرمی، کوشش و فعالیت فرهنگیان امکان دستیابی به این راه حل ها فراهم می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم حفظ شأن و مقام معلم تصریح کرد: حفظ شأن و منزلت معلم تنها به تأمین حقوق و توجه به معیشت این قشر تلاشگر برنمی گردد و بخش مهمی از آن با فعالیت بیشتر خود فرهنگیان حاصل می شود.

دانش آشتیانی افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای؛ و برای جامعه نیروی انسانی تربیت می کند و تحقق عملی این شعار نیز منوط به ایجاد این نگاه است که آموزش و پرورش مبداء و عامل اصلی توسعه است و در این صورت، همه به دنبال رفع مشکل آموزش و پرورش خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شرایط فعلی برای هر دانش آموز بیش از 20 میلیون ریال بودجه تعیین و هزینه می شود که این به معنای هزینه کرد 280 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 95 برای 13 و نیم میلیون دانش آموز است.

او اظهار کرد: حدود دو برابر این هزینه دولتی را مردم صرف تهیه کتب درسی، آموزشی و کلاس های آموزشی فرزندان خود می کنند.

وی افزود: وجود مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور با وجود هزینه کرد این مبالغ سنگین، بیانگر وجود اشکال ساختاری در آموزش و پرورش است که با صرف هزینه هایی بیشتر از این نیز قابل حل نیست.

دانش آشتیانی، ساختار آموزش و پرورش کشور را نیازمند تغییر دانست و گفت: رکن قرار دادن مدرسه و پرهیز از تمرکز گرایی مهمترین این تغییرات است.

در ادامه سفرهای استانی در هفته گذشته وزیر صنعت ، معدن و تجارت به استان خوزستان سفر داشت و ضمن دیدن و بررسی مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی اهواز چند پروژه نیز با حضور وی به بهره برداری رسید.

بازدید ازشهرک صنعتی شماره4 اهواز و بهره برداری از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار مستقر در این شهرک با مساحت 10 هزار متر مربع ، دیدن از شرکت فنی مهندسی بهتاش صنعت خوزستان ، جهان قطعه پارس ، شهرک صنعتی آسمن و کامیاران و بررسی جزئیات مشکلات این واحدهای صنعتی و همچنین بازدید از شهرک صنعتی شماره 3 اهواز و راه اندازی شکبه اینترنتی این شهرک ، افتتاح واحد بیسکویت سازی کارخانه تک نان جنوب با ظرفیت تولید 12 هزار تن انواع بیسکویت در شهرکت صنعتی شماره 2 اهواز و افتتاح شرکت فولاد آتیه خلیج فارس (تولید میلگرد) از جمله پروژه های بود که با حضور محمدرضا نعمت زاده به بهره برداری رسید.

** تلاش دولت حمایت از بخش خصوصی برای تولید و اشتغال است

محمد رضا نعمت زاده در آیین آغاز طرح کشاورزی صنعتی تولید تخته فشرده (MDF)از درخت آکالیپتوس در شهرک صنعتی شهرستان شوش در شمال استان خوزستان گفت:دولت در نظر دارد اجرای کارهای سرمایه گذاری را به سمتی هدایت کند تا بخش خصوصی با هموار شدن مسیر به سمت تولید و اشتغال گام بردارد.

وی اظهارکرد: فعالیت در زمینه کشت درخت، در راستای تولید چوب و کاغذ از اولویت های این وزارتخانه برای حفظ جنگل ها بوده و خوزستان در این زمینه از ظرفیت مناسبی برخوردار است.

وی گفت: خوزستان با وجود داشتن آب و خاک مناسب، ظرفیت خوبی در کشت درخت برای استفاده در بخش صنعت (MDF) و چوب دارد.

نعمت زاده ادامه داد: رشد سریع در ختان آکالیپتوس در خوزستان بیانگر این ظرفیت بالا برای تولید چوب و بهره برداری از آن در بخش صنعت است که باید به این امر در خوزستان توجه بیشتر شود.

وی صنعت و کشاورزی را لازم و ملزوم یکدیگر معرفی کرد و گفت:در این راستا باید این دو بخش مهم تنگاتنگ در کنار هم فعالیت کنند.

وزیر صنعت معدن و تجارت،احداث کارخانه تولید تخته فشرده از آکالیپتوس را در خوزستان، اقدامی مهم در راستای خودکفایی کشور و قطع واردات بیان کرد و افزود: بخش خصوصی در این زمینه موفق عمل کرده و فعالیت گروه صنعتی پاک چوب با کاشت درخت آکالیپتوس در این زمینه مهم و شاخص است.

وی اظهارکرد:وزارت صنعت معدن و تجارت از اجرای چنین طرح هایی در راستای خودکفایی کشور حمایت کرده و ورود افراد دلسوز در بخش خصوصی برای اجرای چنین طرح های موفقی الگویی در کشور است.

وزیرصنعت معدن و تجارت به کمبود چوب در کشور اشاره کرد و گفت:بسیاری از جنگل های کشور نیاز به احیا دارند که کاشت درخت در راستای تامین نیاز صنعت برای حفظ و احیای جنگل ها ضروری است.

وی افزود:به دلیل کمبود چوب در کشور، گرایش و مصرف چوب فشرده در کشور بیشتر و بیش از دوبرابر سرانه جهانی به طوری که مصرف این چوب در دنیا به ازای هر هزار نفر هشت متر مربع است اما درایران این رقم 19 متر مربع است.

وی اظهار کرد: برای تامین چوب کشور راه اندازی هشت کارخانه (MDF) در دستور کار است که لازم است بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

**1500 سمن در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است

وزیر ورزش و جوانان نیز در هفته گذشته در سفر خود به استان کرمانشاه ضمن شرکت در مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش این استان ، در نشست مشترک با نمایندگان سمن های استان کرمانشاه شرکت کرد و با بیان اینکه هرنظامی که از مشارکت مردمی بهره نگیرد با بحران مقبولیت مواجه می شود، گفت : تاکنون 1500سازمان مردم نهاد(سمن) در دولت تدبیر و امید در کشور ایجاد شده است.

مسعود سلطانی فر درنشست مشترک با نمایندگان سمن های استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در دولت گذشته تنها 50 سمن در کشور فعال بود افزود: درصددیم تعداد سازمان های مردم نهاد (سمن) را تا اوایل سال آینده به 2هزار مورد برسانیم.

او در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان سمن های حاضر در مجلس اظهار کرد: رسیدگی به امور جوانان اولویت دارد و رسالت اصلی ما پرداختن به وضعیت جوانان براساس ظرفیت دستگاه های متعدد است.

وی ادامه داد: ورزش یکی از ابزارهای ما برای حل مشکلات مردم است.

سلطانی فر یادآور شد: از این سمن ها، مدیران و تصمیم گیرندگان کشور متولد می شوند و می خواهیم از طریق گسترش تعامل با جوانان به انتقال تجربیات بپردازیم.

** تمام فرآیندهای قانونی در رابطه با حادثه ریلی سمنان انجام شده است

وزیر راه و شهرسازی نیز در هفته گذشته در سفر خود به آذربایجان شرقی در نشست مشترک با استاندار آذربایجان شرقی ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان شرکت راه آهن که به منظور بررسی علل و عوامل وقوع سانحه ریلی سمنان تشکیل شده بود، گفت: تمام فرآیندهای قانونی در رابطه با حادثه دلخراش قطار تبریز - مشهد انجام شده و گزارش‌های حاصله در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

عباس آخوندی اعلام کرد: که آماده هرگونه همکاری برای ارائه اطلاعات در خصوص این حادثه به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است .

وی، ادامه داد: در صورتی که نمایندگان آذربایجان شرقی خواهان تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع باشند ما با آن ها همکاری کرده و همه گزارش‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شروع استفاده از سیستم هوشمند کنترل قطار در ایران در دوره 81 تا 86 بوده است، خاطرنشان کرد: در رابطه با سیستم هوشمند گزارشی در صحن مجلس خوانده شده و دیوان محاسبات نیز به این موضوع رسیدگی کرده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه سیستم هوشمند قطار در زمان حاضر علاوه بر شرکت راه آهن در چندین خط مترو نیز فعال است، گفت: در زمان حاضر سیستم هوشمند ATC در خطوط متروی تهران، مشهد و شیراز کار می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیستم مذکور از شرکت داخلی خریداری شده است، گفت: این سیستم طبق گزارش کمیسیون عالی سوانح به درستی عمل کرده و مشکلی نداشته است.

**6هزار میلیارد تومان برای حفظ اشتغال درشرایط خشکسالی اختصاص یافت

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به استان فارس گفت:‌ معادل پنج هزار میلیارد تومان ازصندوق توسعه ملی ویک هزارمیلیارد تومان در لایحه بودجه سال 96 برای حفظ اشتغال درشرایط خشکسالی به ویژه درمناطق روستایی اختصاص یافت.

علی ربیعی افزود: دولت تدبیر و امید برای نخستین بار درقانون بودجه، یک هزار میلیارد تومان را با این هدف در نظر گرفته است.

وی با اشاره به آسیب دیدن بخش کشاورزی در شماری از استان های کشور ناشی از خشکسالی های سال های گذشته اظهار کرد: این مبالغ با تاکید بر مشاغل روستایی و با هدف حفظ ظرفیت نیروی کار در بخش کشاورزی با ایجاد درآمدهای جانبی اختصاص یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:‌صندوق کارآفرینی امید نیز 100 میلیارد تومان اعتبار برای گردشگری روستایی، بوم گردی و صنایع مرتبط در سال 95 در نظر گرفته است.

ربیعی در ادامه ظرفیت های استان فارس در بخش گردشگری را یادآور شد و گفت: گروهی از هلدینگ های گردشگری را به این استان می فرستیم تا با توجه به ظرفیت های خوب گردشگری، در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهره برداری از واحد تولید شیرخشک در سفرش به این استان گفت:‌ این طرح که با سرمایه گذاری چهار میلیارد تومانی به بهره برداری رسید، به تقویت ظرفیت شیرخشک در کشور کمک می کند.

وی ادامه داد:‌ در زمینه شیرخشک، نیازمندی هایی در داخل کشور وجود دارد که تقویت زیرساخت های تولید این فرآورده، هم از خروج ارز جلوگیری می کند و هم زمینه صادرات را فراهم می کند.

ربیعی اظهار کرد:‌ امروز صنایع شیر و فرآورده های لبنی ایران در حال صادرات محصولات خود به کشور روسیه هستند که سرمایه گذاری در این حوزه به تقویت صادرات منجر می شود.

همچنین در سفر هفته گذشته وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به استان البرز ، 2 طرح ورزشی در شرکت تولیدی صنعتی ماموت در شهرستان ساوجبلاغ با حضور علی ربیعی افتتاح و به بهره برداری رسید.

** وزیر دادگستری: نمایان شدن ثمره رشد اقتصادی کشور در سفره مردم زمان می برد

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی که روز جمعه در یادواره شهید آیت الله دکتر مفتح، روحانیون ، سرداران و 469 شهید والامقام شهرستان رزن در استان همدان سخن می گفت نرخ رشد اقتصاد ایران در سال جاری سه برابر کشورهای منطقه و کشورهای صادر کننده نفت برشمرد و افزود: در حالی ایران به این نرخ رشد اقتصادی دست یافت که کشورهای جهان دنبال تحریم فلج کننده ایران بودند و تا ثمره این رشد در سفره مردم نمایان شود زمان می برد.

وی اظهار کرد: با وجود تحریم در 2 سال گذشته میزان صادرات کشاورزی 90 میلیون تن به 119 میلیون تن رسیده است، این نشان از تلاش مسئولان است.

وزیر دادگستری بیان کرد: در حالیکه دشمنان دنبال منزوی کردن ایران با تحریم های سخت و فلج کننده بودند و همه دنیا، مجامع بین المللی، سازمان بین الملل و سازمان اروپا را با خود همراه کردند ولی نتیجه ای نگرفتند.

حجت الاسلام پور محمدی اضافه کرد: دشمن نه محدود کردن فروش نفت منجر به کاهش 66 درصدی میزان صادرات نفت و کاهش قسمت نفت از 120 دلار به 25 تا 30 دلار شد.

وی تاکید کرد: دشمن برای زمین گیر کردن ملت ایران حتی خودزنی کرده و بگونه ای که اقدام های آنها علیه ایران منجر به فقر، بدهی بالا و کاهش بودجه آنان شد.

وی افزود: ولی ملت ایران سرافرازانه ایستادند بگونه ای که در نیمه نخست امسال نرخ رشد اقتصادی کشور به بیش از 4.5 درصد رسید.

** بسیاری از جوانان بیکار دنبال شغل اداری هستند

وزیر دادگستری گفت: یکی از مشکلات کشور بیکاری است در حالیکه طبق بررسی های صورت بسیاری از جوانان بیکار، جویای کار اداری هستند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالیست که امام صادق (ع) با وجود جایگاه والای رهبری دینی و داشتن هزاران شاگرد ، انجام کار سخت برای طلب معیشت حلال را افتخار و عزت می دانستند.

حجت الاسلام پور محمدی اضافه کرد: جوانان هم اینک حاضر به فعالیت در بسیاری از مشاغل نیستند و هم اینک بسیاری از غیر ایرانی ها و مهاجران با حضور در این کشور، اقدام به فعالیت در اینگونه حرفه ها می کنند در حالیکه کشور افراد بیکار زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری یک مشکل مضمن است گفت: تلاش برای رفع این مشکل یک اصل و جزو اولویتهای دولت است با ابن وجود جوانان نباید از انجام کار سخت فرار کنند.

**آزادی حلب نتیجه ایستادگی و پشتیبانی و مدیریت ایران است

وزیر دادگستری با تبریک آزادی حلب از دست تروریستها گفت: هم اینک آزادی حلب در صدر اخبار قرار گرفته چون آزادی این منطقه موضوع ساده ای نیست بلکه مساله و کشمکش جهانی است.

حجت الاسلام پور محمدی افزود: کشورهای آمریکای، اروپایی، رژیم جعلی اسرائیل و کشورهای وابسته، خود فروخته و مرتجع عرب، به یک عده تروریست که از هویت دینی به دور شده و منحرف شده بودند به بهانه دفاع از اسلام تشکیل دند در مقابل جبهه مقاومت برای دفاع از حقوق مسلمین و مظلومان شکل گرفت.

وی اضافه کرد: وقتی خبر پیروزی حلب اطلاع رسانی شد عنوان می شد که این پبروزی نتیجه مقاومت و ایستادگی، پشتیبانی ، مدیریت ایران و راهبری فرزندان و شهدای مدافع ایران بوده است.

وزیر دادگستری در خصوص برجام اظهارکرد: سخنان رهبری فرزانه انقلاب در زمینه نقض برجام و پاسخ سخت ایران به آن ، رمز یک انسان عاقل و با اخلاق است.

حجت الاسلم پور محمدی بیان کرد: عقب نشینی و اجرای برجام هر دو به ضرر آمریکا است چون آنها مدعی بودند ایران به تعهدات خود پایبند نیست در حالیکه ایران به تعهدات خود پایبند بوده و هر گونه اقدام خلاف برجام برای آمریکا رسوایی به بار می آورد.

وی اضافه کرد: در حالیکه سابقه نداشت ولی برای نخستین بار رئیس جمهوری آمریکا مصوبه سنای این کشور را وتو کرده و امضا نکرد .

** معاون رئیس جمهوری: حل مسائل جهان اسلام از مسیر جنگ و درگیری امکان پذیر نیست

زهرا احمد پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان هرمزگان و در جمع نماز گذاران جمعه ضمن تاکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان، گفت: حل مسایل جهان اسلام از مسیر جنگ و درگیری امکان پذیر نیست.

احمدی پور در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه اهل سنت بندرعباس ضمن گرامیداشت هفته وحدت، بیان داشت: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مردم را فراخواند تا امت واحده ای ریشه دار تشکیل شود که در طول تاریخ تداوم پیدا کند.

احمدی پور تصریح کرد: افراطی گری در برخی مناطق که به نام اسلام رخ می دهد، ریشه در اسلام ندارد بلکه ریشه در بازی های سیاسی دارد که دشمنان برای اسلام رقم زده اند.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که تصویر مناسبی از همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تجربه زندگی مسالمت آمیز در ادوار تاریخ خاطره مشترک مسلمانان است که باید پاسدار این خاطره مشترک باشیم و سرمایه جهان اسلام همین امت واحده است.

احمدی پور با بیان اینکه اختلاف میان مسلمانان به سود دشمنان اسلام است، عنوان کرد: زیرساخت های مهم، منابع متعدد و سرمایه های انسانی موجود در جهان اسلام ظرفیت هایی هستند که می توان از آن برای رسیدن به یک قدرت جهانی استفاده کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز همچون هفته پیش از محدوده زمانی این گزارش در ادامه سفرهایش به استان ها به ویژه استان های فعال در طرح های عمرانی منظور تسهیل در رسیدگی به امور محوله و بررسی مشکلات مردم به شهرهای تبریز ، ارومیه ، اردبیل و بندر انزلی سفر داشت.

محمد باقر نوبخت در سفر خود به استان اردبیل به حل مشکلات فرهنگیان بازنشسته و پرداخت مطالبات آنان تا هفته آینده خبر داد.

نوبخت در سفر خود به آذربایجان شرقی در خصوص تبدیل واحد پولی از ریال به تومان گفت: این کار در راستای سهولت مبادلات اقتصادی و تجاری بود و با این اقدام ، کار مردم آسانتر می شود.

وی در سفر خود به آذربایجان غربی اعلام کرد: دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه حمل ونقل ریلی کشور عنایت ویژه به بهره برداری از طرح راه آهن مراغه - ارومیه دارد و بر این اساس سوت قطار دهه فجر امسال در ایستگاه نقده و بهار سال آینده در ارومیه به صدا در می آید.

همچنین معاون رئیس جمهوری در سفر خود به بندر انزلی در استان گیلان با شرکت در همایش بازشناسی نقش کسماء در نهضت جنگل در دهکده ساحلی انزلی بیان کرد: امروز توانسته ایم برخلاف خواست جهانی ، قد علم کنیم و درسایه اتحاد و همدلی ، زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم سازیم .

همچنان در ادامه سفرهای استانی مدیران به سراسر کشور،معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز هفته گذشته به آبادان ، معاون وزیرامور اقتصاد و دارائی و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور به سنندج ، قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت به ساوه و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زاهدان سفر داشت .

شهرهای گرگان ، کرمانشاه ، سمنان ، مشهد و اهواز نیز به ترتیب مقصد معاون وزیر کشور ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، معاون ورزش های همگانی وزارت ورزش وجوانان ، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بود.

مشهدی ها نیز درهفته گذشته میزبان معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بودند ، مردم شهرری نیز پذیرای معاون اجرائی رئیس جمهوری بودند ، مردم بندرعباس از معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت استقبال کردند و شیرازی ها نیز از معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی میزبانی کردند.

مردم استان یزد نیز در هفته گذشته میزبان قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی ، معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان بودند.

اراک نیز هفته گذشته مقصد معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بود، اما گنبدی ها نیز پذیرای معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور بودند، مردم کرمانشاه از معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارائی استقبال کردند و گرگانی ها نیز از معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات میزبانی کردند و مردم قم نیز پذیرای دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی بودند.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز در هفته گذشته به استان البرز سفرکرد ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به بوشهر ، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زاهدان ، قائم مقام وزیر نیرو به قزوین ، قائم مقام وزیر کشور به رشت ، معاون سیاسی وزیر کشور به مشهد ، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بجنورد ، معاون اداره کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به بیرجند و معاون حقوقی ، پارلمانی و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان به یاسوج سفر داشت.

سفرهای استانی هیات دولت یکی از شیوه‌های برقراری ارتباط میان دولت‌ و مردم و همراه ساختن مردم اقصی نقاط کشور با سیاست‌های دولت محسوب شده و در این نوع سفرها برای مسئولان این امکان فراهم می شود تا از نزدیک در جریان مشکلات استان های کشور و میزان پیشرفت پروژه های مختلف قرار گرفته و برای حل مشکلات احتمالی تصمیم گیری کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 آذر 1395، کد مطلب: 82349626، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
اثرگذاری و کارکرد این سفرها چقدر است. آیا صرفا نمادین و بشکل مراسم افتتاحیه و ... است یا اثرات دیگری هم دارد؟
آیا فرآیند محور بوده یا صرفا سلیقه ای است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین