پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره میزان غنای پیشرانه های هسته ای می‌گوید: این موضوع ساده ای نیست که به سرعت بتوان درباره آن تصمیم گرفت و ما سه ماه فرصت داریم تا آن را بررسی کنیم. به طور معمول غنای این نوع محرک ها از ۵ درصد تا ۹۰ درصد است.

شعار سال: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره میزان غنای پیشرانه های هسته ای گفت: این موضوع ساده ای نیست که به سرعت بتوان درباره آن تصمیم گرفت و ما سه ماه فرصت داریم تا آن را بررسی کنیم. به طور معمول غنای این نوع محرک ها از 5 درصد تا 90 درصد است بستگی دارد به نوع محرک و زمان و هدفی که می خواهیم داشته باشیم، اگر تعویض سوخت تند تند انجام شود غنای سوخت می تواند پایین باشد و اگر تعویض سوخت در مدت زمان طولانی صورت گیرد غنا می تواند بالا باشد. در عین حال ما این کار را در چارچوب تعهدات پادمانی انجام می دهیم.

وی گفت ما نمی توانیم اقداماتی که می توانیم انجام دهیم را به عنوان اقدام متقابل رسانه ای کنیم اما برای هر اقدام مقتضی آمادگی داریم. اما الان طرف مقابل پیام واکنش ایران در قبال نقض تعهدات را دریافت کرده است.

صالحی ادامه داد: در دیدار با آمانو یکی از گله هایی که داشتیم این بود که وقتی 130 تن تولید داریم اگر 100 کیلو اضافه شود امری نیست که در سطح رسانه مطرح شود. ضمن اینکه در برجام آمده تولید بیش از حدود 130 تن را در معرض فروش برای خریدار بالقوه خارجی قرار می دهیم. اما آنها گاهی تفسیر خودشان را دارند که البته این مساله حل شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا آمانو حامل پیامی از سوی آمریکا بود یا نه گفت: آقای آمانو پیام آمریکا را نیاورده بود، بلکه ما درباره پیشرانه‌های هسته‌ای صحبت کردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر رویکرد بی طرف آژانس گفت اگر غرض سیاسی در رویکرد آژانس نباشد ما مشکلی نخواهیم داشت.

صالحی سفر آمانو به تهران و دیدار با مقامات کشورمان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این سفر از آن جهت که از مسوولان کشور شراط ایران برای برپا نگهداشتن برجام را می شنوند مهم است. ما بارها اعلام کردیم که ناقض عهد نخواهیم بود مگر طرف مقابل اقدام به این کار کند.

وی گفت ما درباره پیشران ها به تفصیل صحبت کردیم. اگر برای مقاصد تجاری باشد پیشران ها به یک شکل و اگر نظامی باشد ترتیب خاص خودش را دارد و بر همین اساس چارچوب و تعهدات پادمانی اش متفاوت خواهد بود

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کد مطلب: 1270570:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
تهدید زیبا و پیام قابل فهمی منتقل شد، متشکریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین