پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل و اجرای طرح فاضلاب شهرستان دامغان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: این مهم در سفر هیئت دولت بررسی می شود.
شعارسال: عبدالرحمن رستمیان صبح شنبه و در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان دامغان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی به میزبانی محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه برای رشد و رونق صنعت در استان سمنان و به ویژه شهرستان دامغان به آب نیاز داریم، گفت: برای انتقال آب به شهرستان دامغان که کمک فراوان به تولید واحدهای صنعتی، کشاورزی و آب شرب می کند به پنج تا ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی اضافه کرد: امیدواریم دولت به موضوع آب و فاضلاب شهری دامغان توجه ویژه داشته و اعتبار لازم را به این منظور اختصاص دهد چرا که این مهم مطالبه همه مردم شهرستان است.

* کریدور شمال به جنوب، محرک استان است

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان همچنین با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب پروژه ای حیاتی است، گفت: این پروژه محرک استان است و قطعا در اولویت سفر هیئت دولت به استان سمنان قرار دارد.

رستمیان با تاکید بر استراتژیک بودن پروژه کریدور شمال به جنوب کشور در منطقه دامغان، ابراز داشت: اتمام پروژه کریدور شمال به جنوب کشور و بهبود شرایط محور مواصلاتی دامغان- معلمان تأثیر فراوان در رشد و توسعه اقتصادی استان سمنان به ویژه شهرستان دامغان دارد.

وی افزود: با تکمیل پروژه دوبانده مواصلاتی دامغان- معلمان و اتمام کریدور شمال به جنوب استان های شمالی به مرکز ایران دسترسی خواهند داشت که این پروژه نه تنها نفع درون استانی و شهرستانی، بلکه منافع ملی را نیز دربر می گیرد.

* گردشگری دامغان استحقاق رونق را دارد

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت گردشگری در استان سمنان و به ویژه شهرستان دامغان، گفت: با توجه به اینکه سفر دولت دکتر روحانی در آستانه ارائه و تنظیم بودجه سال ۹۵ کل کشور قرار گرفته است امیدواریم دولت با اختصاص طرح های زیرساختی مانند گردشگری در دامغان و استان سمنان موافقت کند.

رستمیان با بیان اینکه موزه دامغان رونق گیرد، ابراز داشت: ۴۰۰ اثر تاریخی در شهرستان دامغان وجود دارد همچنین این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی را در خود جای داده است که وجود موزه و نگهداری این آثار با توجه به ورود سالانه ده ها گردشگر داخلی و خارجی یک ضرورت به حساب می آید لذا موزه دامغان می بایست مورد عنایت مسئولان قرار گیرد.

وی یادآور شد: با بررسی های انجام شده تعداد ۱۷۰ اثر تاریخی متعلق به شهرستان دامغان در دیگر نقاط کشور نگهداری می شود که باید به این شهرستان منتقل و در موزه نگهداری شود.

* مرکز پژوهش جمع آوری اسناد دامغان تشکیل شود

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد و راه اندازی مرکز پژوهش جمع آوری اسناد در این شهرستان تأکید کرد و گفت: با وجود این مرکز می توان نیروهای کارآمد و خلاق شهرستان دامغان در شهرستان، استان و دیگر نقاط کشور شناسایی شوند.

رستمیان خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهم و اساسی در مجلس نهم رقم خورد ایجاد و تصویب تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ بوده که این موضوع به قانون دائمی تبدیل که این حرکت توسعه نامتوازن را در شهرستان های کوچک کشور برطرف می کند و اعتبارات مستقل و جدای از اعتبارات دولت اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: تصمیم گیری و توزیع اعتبارات تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ در هر استان بر عهده شورای توسعه و برنامه ریزی و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها بوده که در بین دستگاه های اجرایی بر اساس اولویت توزیع می شود.

* استقبال از رئیس جمهور نمایش همدلی و همزبانی مردم

امام جمعه موقت دامغان نیز در این جلسه با اشاره به سفر دولت تدبیر و امید به استان سمنان در روز سه شنبه ۱۹ آبان ماه سال جاری، گفت: مردم همدلی و همزبانی را در استقبال از رئیس جمهور و فرزند این استان که به دیار خودش می آید به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان تصریح کرد: مردم با حضور خودشان استقبال تاریخی از یار و یاور رهبر معظم انقلاب را رقم بزنند و یک بار دیگر علاقه خودشان به مسئولان اعلام و توطئه دشمنان را خنثی کنند چرا که در دنیای اسلام و امروز جامعه نیاز به وحدت و همدلی داریم که باید بکوشیم فرامین رهبر معظم انقلاب را در سال همدلی دولت و ملت تحقق بخشیم.

وی اضافه کرد: مسئولان بکوشند مشکلات اساسی شهرستان دامغان در این سفر به خوبی به دولت ارائه شود تا دولت تدابیر لازم را برای حل آن اندیشه کند همچنین مردم نیز باید انتظارات خودشان را از دولت به صورت معقول درخواست کنند و دولت نیز به این درخواست ها توجه ویژه داشته باشند.

* ۲۱ میلیارد تومان اعتبارات دامغان در سال ۹۴

فرماندار شهرستان دامغان نیز در خلال ششمین نشست شورای اداری این شهرستان، با اشاره به بحث اعتبارات این شهرستان، گفت: مجموع اعتبارات شهرستان دامغان در سال جاری،۲۱ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان است که این میزان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان سمنان و تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ ویژه نمایندگان استان به شهرستان اختصاص پیدا کرد.

علی اصغر مجد با بیان اینکه ۱۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان از این اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ بوده که به دامغان اختصاص پیدا کرد، خطاب به مسئولان نهاد های اجرایی این شهرستان، تاکید کرد: مدیران شهرستان باید در بحث جذب اعتبارات تعامل خود را با مدیران کل استان افزایش دهند تا از این طریق سهم اعتبارات دستگاههای خود در اجرای تکمیل پروژه ها مشخص کنند.

وی افزود: مطالبات هزینه های مصرفی آب، برق و گاز از سوی مدیران دستگاههای اجرایی به موقع پرداخت تا منجر به قطع آن از سوی دستگاه های خدمات رسان نشود.

* سامانه ۱۱۱ آماده شنیدن مطلبات مردمی از هیئت دولت

رئیس شورای اداری شهرستان دامغان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان یک فرصت طلایی است، گفت: امکان طرح مطالبات و درخواست های مردمی از رئیس جمهور از طریق سامانه ارتباطی فراهم شده است که می تواند فرصت مناسبی برای طرح بی واسطه موضوعات با هیئت دولت باشد.

علی اصغر مجد اضافه کرد: ارتباط مردم با دولت تدبیر و امید از طریق سامانه سه رقمی ارتباط تلفنی ۱۱۱ امکان پذیر است و همه افراد می توانند درخواست های خود را از طریق به دولت در جریان سفر اعلام کنند.

وی افزود: این سامانه ارتباطی پیام عموم شهروندان دامغانی را دریافت می کند و مردم می توانند با استفاده از کد رهگیری همین سامانه، پیگیر درخواست های خود در آینده باشند.

گفتنی است معرفی ۱۱ مدیر جدید دستگاه های اجرایی شهرستان دامغان از دیگر برنامه های ششمین جلسه شورای اداری این شهرستان بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قومس، تاریخ انتشار: 9 آبان 1394، کدخبر: 38290، www.ghomess.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین