پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
نماینده محترم و مسئولان عزیز،برای استفاده بهنیه در سال های آینده ، بهتر نبود در این فصل و هوای سرد با این شرایط جوی ، احداث این مرکز را به چند ماه بعد در فصل بهار، تابستان که بهترین زمان برای ساخت ساز است اقدام می نمودید ؟
شعارسال: * آیا در ساخت این پروژه همه این مقرارات رعایت شده است ؟

مطابق اخرین مقررات نظام مهندسی آذربایجان شرقی باید برای ساختمان های برابر وبالای ۴طبقه یا بالای ۶۰۰متر نمونه خاک برداشته ، که بعد ازبرسی و آزمایشات خاک مشخص شود که فونداسیون در چه سطحی از زمین باید ساخته شود.

پی ساختمان مرکز تصویر برداری و سازه ساختمان از جنس بتن مسلح از نوع قاب خمشی ویژه بر اساس آیین نامه 2800 سازمان تحقیقات مسکن و مبحث 6 مقررات ملی ساختمان جهت ساخت سازه ها با اهمیت بسیار زیاد با در نظر گرفتن ضوابط طراحی و شرایط خاص مراکز تصویربرداری استفاده خواهد شد.

شهرستان میانه در این فصل سال بخاطر دارا بودن هوای سرد در عملیات ساختمان سازی در این فصل باید مواردی رعایت شود بخصوص در ساختمان های که پی و سازه آنها از بتن می باشد.

بتن در دماهای بسیار پایین مقاومت بسیار کمی کسب می کند تا وقتی میزان اشباع بودن بتن در اثر عمل آبگیری به اندازه کافی کاهش نیافته باشد ، لازم است که بتن تازه در برابر آثار ویرانگر یخ زدگی محافظت شود بتنی که حتی یک بار در سنین اولیه یخ زده باشد در مقایسه با بتنی که یخ نزده باشد در برابر شرایط جوی از مقاومت کمتری برخوردار است و نیز آب بند نخواهد بود. استعداد آسیب پذیری بتنی که در برابر یخ زدن محافظت نشده است خیلی بیشتر از بتنی است که در برابر یخ زدن محافظت گشته و در ضمن از مقاومت فشاری کمتری هم برخوردار است.

هیدراسیون سیمان واکنشی گرما زا است و روند سریع بالارفتن مقاومت های آن در محدوده دمای بین 10 الی 25 درجه سانتیگراد به مدت 28 روز به طول می انجامد.

گیرش اولیه بتن در دمای 20 درجه سانتیگراد بسته به نوع سیمان ، حدود 12 ساعت زمان نیاز دارد ، این فاصله زمانی در دماهای پائین طولانی تر می شود لذا در فصل سرما این مدت زمان (12 ساعت) برای بروز پدیده یخ زدگی کافی است. یخ زدن بتن یک عمل تدریجی است که به میزان منافذ و لوله های موئین موجود در بتن بستگی دارد و با توجه به نقطه انجماد آب و روند انتقال حرارت در بتن رخ می دهد .

همانطوری که درجه حرارت بتن سخت شده کم می شود ، آب موجود در منافذ موئین خمیر سیمان با سرعت بیشتری یخ می زند و منبسط می شود . اگر پس از ذوب شدن ، یخ زدن مجدد اتفاق بیفتد ، انبساط بیشتری رخ می دهد و لذا سیکلهای تکراری یخ زدن و ذوب شدن ،‌اثر تجمعی بر روی بتن دارند و افزایش 9 درصدی حجم که به واسطه یخ زدن آب رخ می دهد باعث می شود مقدار فشار منبسط کننده در بتن از مقاومت کششی آن تجاوز نماید و بتن خسارت می بیند . دامنه خسارت وارده به بتن از پوسته شدن سطحی تا از هم پاشیدگی کامل می باشد ، این عامل سبب افت غیرقابل جبران مقاومت فشاری بتن خواهد بود.

* قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان فصل چهارم: مقررات فني و كنترل ساختمان

ماده 33-اصول و قواعد فني كه رعايت آنها در طراحي، محاسبه، اجرا، بهره برداري و نگهداري ساختمانها به منظور اطمينان از ايمني، بهداشت، بهره دهي مناسب، آسايش و صرفه اقتصادي ضروري است، به وسيله وزارت مسكن و شهرسازي تدوين خواهد شد. حوزه شمول اين اصول و قواعد و ترتيب كنترل اجراي آنها و حدود اختيارات و وظايف سازمانها عهده دار كنترل و ترويج اين اصول و قواعد در هر مبجث به موجب آئين نامه اي خواهد بود كه به وسيله وزارتخانه هاي مسكن و شهرسازي و كشور تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد. مجموعه اصول و قواعد فني و آئيننامه كنترل و اجراي آنها مقررات ملي ساختمان را تشكيل ميدهند.

ماده 34- شهرداريها و ساير مراجع صدور پروانه و كنترل و نظارت بر اجراي ساختمان و امور شهرسازي، مجريان ساختمانها و تأسيسات دولتي و عمومي، صاحبان حرفه هاي مهندسي ساختمان و شهرسازي و مالكان و كارفرمايان در شهرها، شهركها و شهرستانها و ساير نقاط واقع در حوزه شمول مقررات ملي ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازي مكلفند مقررات ملي ساختمان را رعايت نمايند. عدم رعايت مقررات ياد شده و ضوابط و مقررات شهرسازي تخلف از اين قانون محسوب ميشود.

تبصره 1ـ وزارتخانه هاي مسكن و شهرسازي، كشور و صنايع مكلفند با توجه به امكانات و موقعيت هر محل، آن دسته از مصالح و اجزاء ساختماني كه بايد به تأييد مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران برسد را طي فهرستهايي احصا و آگهي نمايند. از تاريخ اعلام، كليه توليدكنندگان و واردكنندگان و توزيع كنندگان مصالح و اجزاي ساختماني موظف به توليد و توزيع و استفاده از مصالح استاندارد شده خواهند بود.

ماده 35-مسئوليت نظارت عاليه بر اجراي ضوابط و مقررات شهرسازي و مقررات ملي ساختمان در طراحي و اجراي تمامي ساختمانها و طرحهاي شهرسازي و عمراني شهري كه اجراي ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامي است. بر عهده وزارت مسكن و شهرسازي خواهد بود. به منظور اعمال اين نظارت مراجع و اشخاص ياد شده در ماده 34 موظفند در صورت درخواست حسب مورد اطلاعات و نقشه هاي فني لازم را در اختيار وزارت مسكن و شهرسازي قرار دهند و در صورتي كه وزارت ياد شده به تخلفي برخورد نمايد. با ذكر دلايل و مستندات دستور اصلاح يا جلوگيري از ادامه كار را به مهندس مسئول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختماني ذيربط ابلاغ نمايد و تا رفع تخلف، موضوع قابل پيگيري است. در اجراي اين وظيفه كليه مراجع ذيربط موظف به همكاري ميباشند.

در قانون شهرداریها ماده 100 تبصره 7، ناظران موظف به نظارت "مستمر" بر اجرای عملیات ساختمان شده اند، در صورتی که ساختمان سازی یک عملیات پیوسته است که عدم رعایت کوچکترین ضابطه فنی و ایمنی در آن، منجر به بروز نا به سامانی در استحکام و یا بهره برداری می­شود.

در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، ناظران موظف شده اند طی مراحل مشخصی از شروع به کار، فونداسیون و اسکلت تا اتمام عملیات، گزارش صحت و یا عدم اجرای درست این مراحل را به شهرداری گزارش نمایند، در صورتیکه جزئیات انجام و اجرای این مراحل، بدلیل عدم حضور تمام وقت ناظران در کارگاه، تحت کنترل آنها قرار ندارد.

طبق ماده 36 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (مصوب 1375)، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اجرای ساختمان، شکایت یا اطلاعات خود را به وزارت راه و شهرسازی و سازمانهای آن در تمام نقاط کشور ارسال یا تسلیم نمایند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای میانه، تاریخ انتشار: 29 آذر 1394، کدخبر: ۵۲۸۱۱، www.vom.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طاهر نائبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
با سلام

صدای میانه صحیح می باشد.
مدیر پایگاه سلام
ضمن تشکر ، تصحیح شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
انگار جون مردم شوخی برداره...
ن.ف83
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ائن بیمارستانی که تو کرمانشاه با استاندارد ها ساخته شد اخرش چیشد مگه بیمارستان تازه تاسیس با زلزله کلی جسارت دید این مرکزم همونه پول تو جیب بعضی ها میره به اسم استاندار م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین