پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
استاندار سمنان با اشاره به تجربه تلخ بنگاه‌های زودبازده در دولت قبل گفت: نباید تجربه تلخ بنگاه‌های زودبازده در طرح رونق تولید تکرار شود.

شعار سال:


محمدرضا خبار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری سمنان بر لزوم نظارت جدی همه دستگاه‌های نظارتی مسئول تاکید و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم طرح خوب و موفق رونق تولید در مسیر اجرا دچار انحراف شده و به سرنوشت تلخ طرح‌ بنگاه‌های زودبازده دچار شود.

وی با اشاره به این که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود افزود: در طرح بنگاه‌های زودبازده، تسهیلاتی به برخی افراد بیکار داده شد که بعدها اکثر آنها به بیکارانی مقروض و بدهکار تبدیل شدند.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان بر لزوم نصب‌العین قرار دادن تجربیات آن طرح تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید براساس قوانین بر فرآیند کار نظارت داشته و کوچک‌ترین مماشاتی با آنها نداشته باشند.

استاندار سمنان بر ضرورت سرزده بودن نظارت‌ها تاکید کرد و افزود: گزارش‌های ارائه شده که مردم در خصوص اشتغال‌های ایجاد شده باید بر مبنای لیست رسمی تامین اجتماعی و بیمه فرد شاغل باشد و به هیچ عنوان آمار ارائه شده نباید بر مبنای اظهارات شفاهی واحدهای تولید و متقاضیان تسهیلات بانکی باشد.

خباز با بیان اینکه همه واحدهای تولیدی و صنعتی که از طریق سامانه بهین‌یاب تسهیلات دریافت کردند باید به تعهدات خود در حوزه اشتغال عمل کنند تصریح کرد: چنانچه هم برخی تعهدات غیرواقعی بوده باید در کارگروه تخصصی بررسی و وضعیت آن مشخص شود.

این مقام ارشد اجرایی به انتقاد از مانع‌تراشی برخی دستگاه‌ها در خصوص اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت و خاطنشان کرد: باید به طرح رونق تولید و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل‌دار به‌عنوان یک استثنا نگاه شود و زمینه اعطای تسهیلات به همه واحدهایی که از طریق سامانه بهین‌یاب مستحق پرداخت تسهیلات شناخته شدند، فراهم شود.

وی با نادرست توصیف کردن اقدام یکی از دستگاه‌ها در خصوص بستن حساب واحدهای بدهکار، گفت: دستگاه‌های نظارتی موظف هستند که وظایف خود را به طور کامل انجام دهند اما در این طرح از آغاز قرار بر این بوده که برای ایجاد رونق در فضای تولید، دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، بیمه، آب، برق، گاز و… یک فرصت یک ساله به واحدهای مشکل‌دار بدهند.

خباز با اذعان به اینکه امروز زمان تعطیلی واحدهای تولیدی نیست خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز، مسئله مهم و اولویت برای همه دستگاه‌ها باید ایجاد اشتغال و رونق در فضای تولید باشد، لذا همه دستگاه‌ها برابر با قوانین باید به تحقق این مهم که دستور اکید مجموعه نظام مقدس اسلامی و دولت است کمک کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان همچنین به تقدیر از همراهی بانک‌های استان پرداخت و گفت: اکثر بانک‌های عامل 70 تا 80 درصد تعهدات خود را در این طرح عملی کردند و تنها تعداد محدودی از بانک‌ها کمتر از 50 درصد تعهد خود را عملی کردند که انتظار می‌رود به سرعت این عقب‌افتادگی را جبران کنند.

وی با اشاره به تزریق نقدینگی لازم به بخش مهمی از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار استان اظهار امیدواری کرد: در پایان 6 ماهه دوم سال شاهد افزایش ایجاد اشتغال در این استان باشیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی سمنان لاین، تاریخ انتشار 18 آذر 1395، کد مطلب: 25000: www.semnanline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
کاملا درسته
با این تسهیلات، فقط تولیدات داخل انبار زیاد می شه و چند ماهی کارگرها حقوق می گیرند. بعد از اون آش همون آش و کاسه همون کاسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین