پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به استناد بند ۴ ماده یک مصوبه ترکیب و وظایف و اختیارات هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی، احکام استانداران عضو هیات های امنای استانی را صادر کرد. بر اساس این احکام، تمام ۳۱ استاندار کشور، عضو هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

شعار سال: خبر بسیار کوتاه بود:به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به استناد بند ۴ ماده یک مصوبه ترکیب و وظایف و اختیارات هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی، احکام استانداران عضو هیات های امنای استانی را صادر کرد. بر اساس این احکام، تمام ۳۱ استاندار کشور، عضو هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

زمان سال ۱۳۹۱. امضا دکتر دانشجو.

سؤال: چرا باید یک مسوولی سیاسی عضو هیات امنای یک نهاد علمی شود؟

سؤال: آیا یک شرکت خصوصی می‌تواند به استناد بند ۴م ماده چندم اساسنامه‌اش همه استانداران، یا بخشی از مدیران سازمان‌های پولدار را به عضویت باشگاه اداره کنندگان خود درآورد؟ آیا ممکن نیست این اقدام مسائل فساد اداری پیش بیاورد؟

قبلاً اشاره شده است که وقتی یک نهاد سیاسی، بر یک نهاد کشوری یا علمی سلطه بیابد سیستم غارت را بوجود می‌آورد. در این مورد هیچ شکی نیست و تجربه ای جهانی است.

برگردیم به تیتر مطلب و اینکه چه کسی مسوول آینده دانشگاه آزاد اسلامی است؟

دانشگاه‌ها در سطح جهان با کلان روندهای مهمی به چالش کشیده شده‌اند که جای بحث در این مطلب کوتاه ندارد.
دانشگاه آزاد نسبت به کارکنان و هیات علمی خود مسوولیت دارد. نسبت به جامعه بعنوان نهادی که جوانان به آن اطمینان می‌کنند و در آن آموزش می‌پذیرند مسوولیت اجتماعی دارد. نسبت به فارغ التحصیلانی جویای نام و اعتبار مسوول است. اگر قرار است نهاد هیات امنای این دانشگاه حرفه ای نشود و هر از چند گاهی عده ای به آن اضافه و کم شوند و از همه بدتر به طور متمرکز از تهران کنترل شوند چه کسی مسوول بحران‌های پیش روی این دانشگاه و تأمین مالی آن خواهد بود؟

این سؤال جدی است امیدواریم همچون خبری که دوسال پیش آمد و رفت مورد غفلت جامعه قرار نگیرد. ما بمب‌های مسائلی داریم که خنثی سازی آن را فقط به آینده موکول می‌کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی، داستانی طولانی دارد و داستان همچنان ادامه خواهد داشت و در این میان ما فقط جویای یک پاسخ مسوولیت پذیرانه به این نهاد پرابهام هستیم. بیایید به این مساله بیشتر توجه کنیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبري-تحليلي الف، تاریخ انتشار 2 آذر 1394، کد مطلب: 312043:www. alef. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین