پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
به بهانه هفته وحدت به مصاحبه گفت وگو با دختری سنی مذهب پرداختیم؛ آرزو ایزدی دختری سنی مذهب متولد سمنان و اصالتا اهل کردستان است که به خاطر شغل پدرش سال هاست که در سمنان ساکن هستند. آرزو ایزدی در حال حاضر هم در آرایشگاه خویش کار می کند و هم برای کنکور درس می خواند.

شعار سال: وی در خصوص لزوم وحدت بین شیعیان و اهل سنت گفت: وحدت در اسلام عامل بسیار مهمی است همه ما مسلمانان با یکدیگر برادر و خواهر هستیم و هیچ چیز نباید بین ما فاصله ایجاد بکند زیرا این فاصله زمینه سواستفاده دشمنان ما را فراهم می کند؛همانطور که خیلی از جنگ هایی که در منطقه شاهد آن هستیم از تفرقه بین ما مسلمانان نشات گرفته است.

وی در ادامه افزود:تند رو های هر دو مذهب عامل اصلی ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

آرزو ایزدی در ادامه گفت:برای حفظ وحدت همه ما باید به عقاید هم احترام بگذاریم و این امر باید در فرهنگ ما ریشه کند و در تعاملاتمان برخوردی صحیح داشته باشیم. بزرگان هر دو مذهب هم نقشی اساسی در این امر دارند و باید هم کیشانشان را به وحدت سقارش بکنند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر چگونگی برخورد شیعیان سمنان گفت:من متولد سمنان هستم و سال های زیادی در این شهر زندگی کرده ام برخورد ها اغلب خیلی خوب است اما همیشه عده خیلی کمی بوده اند که در ظاهر چیزی نگفتند اما پشت سرم صحبت می کنند و این برای من واقعا آزار دهنده است.

وی در ادامه افزود:مشتریان من هم از اهل سنت هستند وهم از شیعیان و برخوردشان واقعا عالی است.

آرزو ایزدی در بیان خاطره ای تلخ از برخورد دیگران گفت:گاهی اوقات در مدرسه به خاطر برخورد بعضی معلمان ناراحت می شدم اما آنان را بخشیدم

وی در ادامه افزود:در 9 سالگی هنگامی که در مدرسه برای ما جشن تکلیف گرفتند روحانی ای به مدرسه آمد که من خیلی تحت تاثیر حرف هایشان قرار گرفتم و پس از آن مدت ها درباره مذهب ها تحقیق کردم که در نهایت مذهب خودم را برگزیدم.

وی در توضیح چگونگی مراسم های اهل سنت گفت::به عقیده ما میلاد پیامبر 12 ربیع الاول است و شیعیان معتقدند میلاد ایشان 17 ربیع الاول است ما به این فاصله چند روزه هفته مولودی می گوییم در این مدت کسانی که وضع مالی شان خوب است بر خود واجب می دانند قربانی کنند و آن را یا بین نیازمندان و یا بین اقوام تقسیم کنند.

وی در ادامه افزود:عید قربان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد در این روز نیز بر اهل سنت واجب است که قربانی کنند.و همانطوری که شیعیان در تقویم شان میلاد یا شهادت امامان را دارند و مراسم هایی می گیرند ما نیز در تاریخ میلاد یا وفات بزرگانمان مراسم هایی داریم آن روزها را گرامی می داریم.

وی در ادامه گفت:در سمنان ما مکان مشخصی برای تشکیل این دست مراسم هامان نداریم و در منزل های شخصی مان مراسم میگیریم

وی در خصوص مشکلات اهل سنت در شهر سمنان گفت:در کردستان غالب جمعیت استان مسلمان سنی هستند با این حال شیعیان در آنجا مسجد دارند اما بسیار عجیب است که در سمنان علی رغم تلاش ها و تقاضا های فراوان ما اهل سنت شهرداری هیچ گاه اقدام به ساخت مسجدی برای ما نکرد.

وی در ادامه افزود: ما از ثواب خواندن نماز جماعت در مسجد محروم هستیم؛این در حالی است که در بسیاری از شهرهای کشور که غالب جمعیت شان شیعه است اهل سنت مسجد دارند.

این بانوی سنی مذهب گفت:آرزو دارم بزرگان هر دو مذهب جنگ و جدال هایشان را کنار بگذارند و منطقی و دوستانه باهم بحث و گفت و گو کنند تا حقانیت آشکار شود و واقعا مشخص شود که مذهب حق کدام است و مسلمانان نیز از این سردرگمی نجات یابند.

وی به عنوان حرف آخر گفت:امیدوارم روزی برسد که ریشه تفرقه کنده شده و ما یاد بگیریم که به عقاید هم احترام بگذاریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخه طوبی، تاریخ 25 آذر 95، کد مطلب:: www.shakheyetoba.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین