پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا چند ماه مانده به عید ،وضعیت اقتصادی مردم زنجان خوب نباشد و گلایه هایی در این زمینه مطرح شود.

شعار سال:

 اقتصاد یکی از مهمترین بخش های هر جامعه ای محسوب می شود و میزان رضایت نسبی مردم از دولت ها نیز معمولا با وضعیت اقتصادی رابطه ای نزدیک دارد، وضعیت اقتصادی خوب و تلاش دولت ها برای ارتقای جایگاه اقتصادی کشورشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در آستانه عید نوروز مردم معمولا بیشتر به وضعیت اقتصادی خود فکر می کنند شاید در طول سال بتوان از کنار برخی از مسائل و مشکلات اقتصادی گذشت اما نوروز و افزایش آمار دید و بازدیدها و خرید لوازم مورد نیاز، از تغییر دکوراسیون خانه تا خرید وسایل مورد نیاز از جمله لباس و آجیل، شیرینی و میوه وضعیت را دگرگون می کند و مردم در واقع مجبورند برای آبرو داری میهمانی ها خوبی را برگزار کنند.

این روزها و در آستانه عید نوروز مردم در تب و تاب خرید نوروزی هستند و تلاش می کنند تا با توجه به وضعیت اقتصادی خود خرید کنند اما در این بین بازار و اصناف نیز تلاش می کنند تا از این وضعیت استفاده کرده کالاهای خود را به فروش برسانند.

به میان مردم و بازاریان رفته تا نظر آنها را در خصوص وضعیت اقتصادی این روزهای مردم و بازار بپرسد. 

مهدی صالحی اولین کسی است که در بازار با او مواجه می شویم، این شهروند زنجانی گفت: نسبت به سال گذشته میزان خرید مردم پایین آمده است چند روز مانده به عید هنوز خبری نیست و بیشتر مردم برای تفریح می آیند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز اوضاع بازار مناسب نبود، تصریح کرد: مردم به دلیل مشکلات مالی قدرت خرید ندارند.

این مغازه دار میزان فروش را نیز نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال به سال میزان فروش در بازار کمتر می شود.

وی افزود: امیدواریم با فرجام برجام شاهد آینده بهتر اقتصادی باشیم.

هاشمی یک شهروند دیگر نیز با گلایه از وضعیت بازار در آستانه عید نوروز گفت: 50 تا 60 درصد فروش در بازار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شاید عیدی ها تاثیرگذار باشد و در چند روز آینده وضعیت بهتر شود، خاطرنشان کرد: دو سال گذشته وضعیت بازار به شدت افت کرده است.

این شهروند تصریح کرد: مردم انتظار دارند با اینهمه شعارهایی که در خصوص برجام داده شد اوضاع اقتصادی و رکود در همه بخش ها بهبود داشته باشد.

بهبود قدمایی یک شهروند دیگر نیز رکود را تاثیر گذار در بازار عنوان کرد و گفت: شرایط به حدی بد شده است اجاره بها و گاهی حتی فیش برق و آب نیز را نمی توانیم پرد اخت کنیم.

وی با بیان اینکه میزان وام ازدواج بسیار پایین است و نهایتا زوجین می توانند با این میزان یک سری وسایل خیلی کم خریداری کند، افزود: کار نیست و بسیاری از جوانان تحصیلکرده کار ندارند.

این بازاری زنجانی یادآور شد: بسیاری از شاگردان بازار دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند اما مجبورند که در این کار بمانند چرا که کار بهتری برایشان وجود ندارد.

وی گفت: معلوم نیست بن های خرید به بازار کمک کند، متاسفانه کیفیت پایین محصولات ایرانی موجب شده تا مردم استقبال خوبی از این محصولات نداشته باشند.

وی روند اقتصادی بازار را نامطلوب در دو سال اخیز عنوان کرد و گفت: پسا برجام نمی تواند خیلی تاثیرگذار باشد چرا که محصولاتی که گرانقیمت خریداری شده است نمی توان ارزان فروخت.

این شهروند زنجانی گفت: تورم حداقل تا چهار و پنج سال آینده وجود خواهد داشت و امید واهی نباید در این زمینه داشت.

سکینه محمدی یک شهروند دیگر نیز برخلاف برخی ها وضعیت اقتصادی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم مجبورند خرید کنند چون برای فرزندان نمی توان به دلیل گرانی خرید نکرد.

وی گفت: برخی ها دارند و خرید می کنند و برخی ها نیز ندارند و کمتر می خرند.

این شهروند گفت: وضعیت اقتصادی امیدواریم بهتر شود تا همه مردم قدرت خرید داشته باشند.

یک راننده تاکسی نیز در خصوص وضعیت اقتصادی مردم گفت: در حال حاضر که وضعیت اقتصادی مردم خیلی بد است چرا که مردم  پول و در آمد کافی ندارند.

وی با بیان اینکه مشکل تاکسی داران این است که شخصی ها نان ما را آجر کرده اند، گفت: میزان در آمد تاکسی داران به شدت کاهش یافته است و به همین میزان نیز در آمد و قدرت خرید ما کاهش یافته است.

وی افزود: باید مسئولان به فکر چاره برای اقتصاد کشور باشند تا وضعیت بهتری حاکم شده و رضایت نسبی حاصل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی ریسک نیوز، تاریخ انتشار ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ، کد مطلب: ۷۹۸۵۲: www.risknews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
کل کشور این احوال را دارند. دولت دارد چه می کند بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین