پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
استاندار زنجان گفت: باید گروه های مختلف بررسی های دقیقی از موانع گردشگری در این استان داشته باشند، چرا که زیر ساخت های گردشگری پاسخگوی نیازهای زنجان نیست.
شعارسال: اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در همایش بررسی موانع پیش روی توسعه استان زنجان در سال اقتصاد مقاومتی افزود: باید در قضاوت های خود نسبت به عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران که دولت نیز جزئی از آن است نگاه منصافه داشت و تمام نقاط قوت و ضعف آن را دید.

درویش امیری با بیان اینکه مجموعه استانداری نتایج به دست آمده از این همایش را مورد استفاده قرار خواهد داد، گفت: این همایش ها می توانند به تغییر نگاه منطقه ای کمک قابل توجهی کند.

استاندار زنجان به لزوم تعدد برگزاری همایش هایی با موضوع مشابه اشاره و تاکید کرد: بهترین مکان برای تبیین مباحث توسعه، دانشگاه است.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه باید همراه یکدیگر باشد، گفت: همواره رشد کمی بوده و توسعه کیفی است، بنابراین باید تناسب و توازن میان این 2 مقوله حفظ شود.

درویش امیری گفت: اگر برنامه های توسعه کشور را که در سال های گذشته اجرا شده مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که به اجرای برنامه ها پایبندی نداشتیم.

استاندار زنجان توسعه صنعت گردشگری در استان را مهم دانست و افزود: برای ایجاد اشتغال و دستیابی به رونق اقتصادی در استان محور گردشگری باید رونق بگیرد.

وی به میزان درآمدزایی کشورهای مختلف از گردشگران در سطح جهان اشاره و تاکید کرد: صنعت گردشگری جزء سه بخش اصلی در اقتصاد جهاد به شمار می آید و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

درویش امیری رشد صنعت گردشگری را مهارنشدنی توصیف کرد و افزود: باید سهم ایران به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد هدف گردشگری در حوزه تاریخی و طبیعی بیش از وضعیت کنونی باشد.

استاندار زنجان ضمن تبیین موانع گردشگری استان و کشور گفت: یکی از این مانع ها، موضوع ساده ای به نام نا مناسب بودن شرایط سرویس های بهداشتی در سطح کشور است که باید مدیران نسبت به این موضوع تدبیری بیاندیشند.

درویش امیری درباره موانع اساسی توسعه استان گفت: انعکاس اخبار منفی از وضعیت اقتصادی - امنیتی استان، دامن زدن به اختلافات فرهنگی - اجتماعی - سیاسی، برجسته کردن مشکلات منطقه ای از جمله محورهای موانع توسعه اقتصادی زنجان به شمار می آیند.

وی بخشی نگری و قشری نگری را به عنوان یکی دیگر از مشکلات توسعه این استان عنوان کرد و گفت: نبود راهبرد واحد دستگاه های اجرایی زنجان، مانع از اجرای طرح های بزرگ مانند پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور شده است.

استاندار زنجان از سخت گیری بیش از حد شهرداری ها در خصوص اعطای مجوز به سرمایه گذاران انتقاد کرد و گفت: نبود حتی یک طرح موفق سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر زنجان با همکاری شهرداری زنجان خود بیانگر نتیجه این مشکل است.

نخستین همایش بررسی موانع پیش روی توسعه استان زنجان در سال اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار زنجان، امام جمعه زنجان، مسئولان دولتی و غیر دولتی در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 2 دی 1395، کدخبر: 82356670 (5734339)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین