پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
مسئولان باید به این فکر باشند که اگر به علت صعب العبور بودن مسیر محل حادثه و یا هر دلیل دیگری مردم نتوانند در آن محل حضور یابند چگونه می خواهند نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند.
شعار سال:

به نقل از ایلام بیدار، زمان به انتهای فصل بهار رسیده و به تدریج با شروع فصل تابستان گرمای هوا به اوج خود می رسد؛ این موضوع در استان ایلام زودتر از فصل تابستان شروع شده و گرما در طی هفته های گذشته خود را نمایان کرده است.

آنچه که با موج گرما در استان ایلام ذهن ها را به خود مشغول می کند فصل آتش سوزی ها در این موقع از سال است که تا شروع بارندگی ها تا پاییز ماه ادامه دارد.

آتش سوزی ها در استان از هفته ها قبل آغاز شده و بسیاری از منطق کشاورزی و جنگل ها درگیر این پدیده شده اند و باعث آسیب رساندن به بسیاری از درختان سالم منطقه شده است.

استان ایلام خاطره خوشی از آتش سوزی ندارد و در سال گذشته حجم قابل توجهی از جنگلها طعمه حریق شد و این موضوع تا جایی پیش رفت که بسیاری از مسئولان استان برای پاسخگویی در رسانه ملی حاضر شدند.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که حتی استاندار ایلام در سفر رئیس سازمان جنگل ها و مراتع به استان که طی ماه گذشته صورت گرفت نسبت به این موضوع ابراز تعجب کرد و گفت:سال گذشته حجم، تعداد و سطح پراکندگی آتش سوزی ها در استان همه مردم و مسئولان را غافلگیر کرد و برای همین جهت یکباره آتش سوزی ها باید بررسی شود.

نبود امکانات ابتدایی از جمله بیل برای خاموش کردن آتش سوزی ها در سال گذشته به عینه قابل مشاهده بود و مردم برای خاموش کردن حریق از دست های خالی خود استفاده می کردند.

همین باعث شد تا پیگیری هایی برای برخورداری برخی امکانات در نظر گرفته شود تا استان در شرایط خاص بحرانی بتواند از این امکانات استفاده کند، امکاناتی از قبیل بالگرد اطفاء حریق و پهپاد شناسایی آتش.

اما در آخرین آتش سوزی ها و در طی روزهای گذشته بسیاری از مناطق جنگلی و کشاورزی استان طعمه حریق شد که از جمله این مناطق می توان به کبیره کوه و منطقه جنگلی تفریحی دره ارغوان اشاره کرد.

اما علیرغم این آتش سوزی ها امکاناتی که قرار بود برای امسال در نظر گرفته شود تاکنون به واقعیت نپیوسته و جز آسیب به جنگل ها مورد دیگری در این حوادث اخیر امسال مشاهده نمی شود.

در واقع علیرغم وعده مسئولان استان مبنی بر داشتن امکانات بیشتر نسبت به سال گذشته در صورت رخ دادن حریق با توجه به آغاز فصل گرما اما کمترین آمادگی ها نیز برای مقابله با این پدیده در استان وجود ندارد.

تنها نقطه قوتی که می توان به آن امیدوار بود مردم است، مردمی که با بهترین نحو ممکن نسبت به مهار اتش سوزی ها مسئولیت پذیر بوده و در این زمینه کارنامه درخشانی را از خود به نمایش گذاشته و دارند.

نمونه بارز این مهم آتش سوزی روزهای گذشته است به طوری که مردم حتی از مسئولا نیز پیشی گرفتند و با مسیر پیاده خود را به محل وقوع حادثه برای مهار حریق رسانده بودند.

اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که مسئولان باید به این فکر باشند که اگر به علت صعب العبور بودن مسیر محل حادثه و یا هر دلیل دیگری مردم نتوانند در آن محل حضور یابند چگونه می خواهند نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند وقتی حتی از کوچکترین امکانات برخوردار نیستیم سوالی که مسئولان برای جواب ان باید شبانه روز تلاش کنند تا جواب محکمی برای آن پیدا کنند.

بهتر است برای اینکه مناطق جنگلی ایلام کمتر درگیر این پدیده قرار گیرد این مناطق از لوث درختان خشک که باعث افزایش حجم آتش می شود پاک شود.







با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تحلیلی خبری سیروان نوین ،
تاریخ انتشار خبر 25 خرداد 1395، کدمطلب: 8925 www.sirvannovin.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین