پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
انسان‌ها همواره دوست دارند از آینده باخبر باشند. به همین دلیل در ادامه برخی از فناوری‌هایی که طی ۳۰ سال آینده وارد زندگی انسان‌ها خواهند شد، جمع‌آوری کرده‌ایم.
شعارسال: انسان‌ها همواره دوست دارند از آینده باخبر باشند. به همین دلیل در ادامه برخی از فناوری‌هایی که طی ۳۰ سال آینده وارد زندگی انسان‌ها خواهند شد، جمع‌آوری کرده‌ایم.

۱ یخچال‌های زیستی

یک طراح روسی، طرح یخچالی به نام «یخچال روباتی-زیستی» ارائه کرده که مواد غذایی را با ژل بیوپلیمر‌ سرد می‌کند. در این یخچال هیچ قفسه، در یا فضای خاصی وجود ندارد و شما مواد غذایی را داخل ژل فرو می‌برید.

۲ اینترنت فوق‌العاده سریع 5G از طریق هواپیما‌های بدون سرنشین خورشیدی

در این تئوری گوگل سعی کرده با هواپیماهای بدون سرنشین خدمات اینترنت همراه را ۴۰ برابر سریع‌تر از 4G ارائه دهد تا بتوان در عرض یک ثانیه داده‌هایی با حجم گیگابایتی را انتقال داد.

۳ دیسک ۵ بعدی به منظور ذخیره ابدی داده‌های ترابایتی

محققان یک دیسک ۵ بعدی تولید کرده‌اند که می‌تواند داده‌ها را در ۵ بعد ذخیره کرده و میلیاردها سال عمر کند. ظرفیت این دیسک ۳۶۰ ترابایت است و می‌تواند حرارت را تا ۱۰۰۰ درجه تحمل کند.

۴ ذرات اکسیژن تزریقی

دانشمندان در بیمارستان بوستون ریزذراتی پر از اکسیژن اختراع کرده‌اند که می‌تواند به خون تزریق شود. این اکسیژن می‌تواند حتی زمانی که فرد نمی‌تواند نفس بکشد، وی را زنده نگه دارد.

۵ تونل عبور اتومبیل در زیر آب

نروژ قصد دارد اولین پل معلق زیر آبی را با استفاده از لوله‌های عظیم‌الجثه بسازد. این لوله‌ها قرار است به اندازه‌ای عریض باشند که دو مسیر رفت‌وبرگشت برای اتومبیل‌ها فراهم شود. این تونل‌ها قرار است ۱۰۰ فوت زیر آب ساخته شوند.

۶ درختان درخشان

گروهی از توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی استخراج آنزیم روشنایی در تاریکی عروس دریایی و کرم شب‌تاب هستند تا از این طریق، درخت‌های درخشان بسازند. این درختان احتمالاً می‌توانند خیابان‌ها را روشن کنند، اما هیچ انرژی ندارند.

۷ تلویزیون‌های لوله‌ای

شرکت ال‌جی یک نمونه اولیه از تلویزیونی را ساخته که می‌تواند مانند یک ورق کاغذ لوله شود.

۸ لنز چشمی مصنوعی که می‌تواند به شما دید مافوق انسانی بدهد

پزشکی در کانادا در حال آغاز مرحله آزمایش لنزهای مصنوعی است که می‌توانند از طریق یک جراحی ساده و بدون درد ۸ دقیقه‌ای، بینایی انسان را ۳ برابر بهتر از دید ۲۰/۲۰ کنند.

۹ اسپری لباس

یک طراح مد اسپانیایی برای اولین بار اسپری لباس را اختراع کرده است. شما می‌توانید این لباس را روی بدن خود اسپری کنید و سپس آن را از تن خود در بیاورید، بشورید و دوباره بپوشید.

۱۰ ایجاد پرتره از دی‌ان‌ای

یک دانشجوی مقطع دکترا یک سری پرینت سه‌بعدی پرتره از دی‌ان‌ایی که روی ته سیگار و آدامس وجود داشت، ایجاد کرد. این موضوع می‌تواند بعد جدیدی در تحقیقات جنایی فراهم آورد.

۱۱ خرید مجازی در آینده بیشتر رایج خواهد شد

خرده‌فروشی، یک فروشگاه مجازی در یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن کشور کره راه‌اندازی کرده که در آن مشتریان می‌توانند با عکس گرفتن از بارکد کالا آن را سفارش دهند و خریدشان را درب منزلشان تحویل بگیرند.

۱۲ اتومبیل‌های خودران

طبق برآوردها تا سال ۲۰۲۰ حدود ده میلیون دستگاه اتومبیل خودران وجود خواهد داشت که میزان مرگ میر بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۳۰ را تا ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد.

۱۳ شهر‌های گنبدی

در حال حاضر دبی در حال ساخت یک مرکز خرید به نام «بازار جهان» است که در واقع یک پیاده‌روی ۴٫۳ مایلی است. این بازار دارای یک گنبد برای کنترل آب‌وهوای داخل و تهویه مطبوع است.

۱۴ برگ‌های مصنوعی که دی‌اکسید کربن و نور خورشید را به سوخت تبدیل می‌کنند

دانشمندان سلول‌های خورشیدی جدید ساخته‌اند که می‌تواند دی‌اکسید کربن اتمسفر را با استفاده از نور خورشید به سوخت تبدیل کند.

۱۵ میدان نیروی پلاسما که می‌تواند از وسایل نقلیه در برابر تصادف و انفجار محافظت کند

شرکت بوئینگ روشی را به ثبت رسانده که از طریق گرم کردن سریع هوا، یک میدان پلاسمایی ایجاد می‌کند و موج‌های ناشی از ضربه را می‌گیرد.

۱۶ شهر‌های شناور بر روی آب

لیلی‌پد نام پروژه‌ای است که توسط وینسنت کیل‌باوت برای فرار از آب‌وهوای آینده طراحی شده است. این پروژه یک راه‌حل درازمدت است که سطح آب را افزایش می‌دهد. این شهر ظرفیت پنجاه هزار نفر را دارد و از طریق انرژی تجدیدپذیر کار می‌کند.

۱۷ چاپ سه‌بعدی اندام بدن برای جراحی و پیوند

دانشمندان در حال کار بر روی پیدا کردن راه درست پرینت سه‌بعدی اندام‌های بدن هستند که می‌توانند به جای اعضای اهدایی در طول جراحی استفاده شوند.

۱۸ حشرات مصنوعی

دانشمندان در حال توسعه حشرات مصنوعی هستند که به آن‌ها اجازه کنترل و جهت‌یابی در مکان‌های سخت را می‌دهد تا بتوانند قربانیان زلزله و حوادث دیگر را پیدا کنند.

۱۹ شما ممکن است قادر به ضبط خواب‌های خود باشید

دانشمندان موفق شدند ویدئوهای یوتیوب را ز طریق اسکن مراکز تصویری مغز افرادی که آن‌ها را تماشا می‌کردند، بازسازی کنند. در آینده این فناوری به اندازه‌ای پیشرفت خواهد کرد که بتوان خواب افراد را ثبت کرد.

۲۰ شانسی بهتر برای پیدا کردن حیات فرازمینی در فضا

چین در حال اتمام بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان با یک بازتابنده به اندازه ۳۰ زمین فوتبال است که از ۴۴۵۰ پنل ساخته شده است. این تلسکوپ به منظور مشاهده فضا برای کشف زندگی فرازمینی ساخته شده است.

همچنین طبق گفته یک متخصص بیماری‌های پیری از دانشگاه کمبریج، اگر فناوری با سرعت فعلی پیشرفت کند، احتمالاً اولین فردی که قرار است ۱۰۰۰ سال عمر کند، در حال حاضر به دنیا آمده است؛ به عبارت دیگر ممکن است در آینده بتوانید به آرزوی جوان ماندن برای همیشه برسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله اینترنتی فوت و فن، تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 ، کدخبر: 21872، www.footofan.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین