پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها اقبال مردم به روحانی کم شده، گفت: امروز مهمترین دغدغه اصلاح‌طلبان کاهش اقبال عمومی روحانی است.

شعار سال: محمد ناظمی اردکانی قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهیانه تشکل سیاسی متبوعش که عصر امروز (شنبه 4 دی‌ماه) در دفتر مرکزی جام برگزار شد، گفت: جریان اصلاح‌طلب و اعتدالیون یا تقرییاً و یا تحقیقاً بر روی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 به اجماع رسیدند و کاندیدای آنها حجت‌الاسلام روحانی خواهد بود اما آنها این دغدغه را دارند که پیروزی او قطعی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر انتخابات آمریکا بر انتخابات ریاست‌جمهوری 96 گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پایگاه مردمی و محبوبیت رئیس‌جمهور سیر نزولی داشته است. البته آرای منفی که از گذشته وجود داشته می‌تواند مؤثر واقع شود، بنابراین این موضوع بزرگترین دغدغه جریان اصلاح‌طلب است.

قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: دستاوردی که دولت مستقر اعلام می‌کرد برجام بود و امروز شاهد این هستیم که برجام در بسیاری از کارکردهایی که می‌توانست داشته باشد ناکام جواب داده است. تمدید تحریم 10ساله توسط کنگره و امضا از سوی رئیس جمهور آمریکا به این موضوع دامن زد.

ناظمی اردکانی با اشاره به رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: از رئیس جمهور منتخب دو چهره نشان داده می‌شود که یک چهره غیرعاقلانه عمل خواهد کرد و چهره دیگر چهره‌ای است که ترامپ در قبال آمریکا عاقلانه عمل می‌کند.

وی درباره بودجه سال 96 گفت: بیش از 96 هزار میلیارد تومان بودجه جاری کشور است، همچنین 63 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است اما درباره آنچه در مجلس تصویب شده اعضای فراکسیون امید گفتند که به کلیات این برنامه رأی نخواهند داد و با این اظهارات آنها یک موضوع چالشی ایجاد کردند و دولت یا نهایتاً باید از موضوع عقب‌نشینی کند و یا کلیات برنامه را با 60 درصد رأی مجلس تصویب کند.

قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: قانون بودجه زمانی که به‌صورت لایحه به مجلس رفت پیش‌بینی آن رشد 7.4 بود اما در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده و شاهد بیکاری عده زیادی از جوانان هستیم و رشدی که پیش‌بینی می‌شود نشان می‌دهد که برخی مؤلفه‌های اقتصادی غیرشفاف است. آنچه در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده عمده درآمدهای نفتی است و وابستگی اقتصاد کشور به نفت بیشتر شده است.

ناظمی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات اخیر مجمع استانداران گفت: هیئت رئیسه این مجمع از بدو تأسیس در اختیار اصلاح‌طلبان بود و استاندارانی که گرایش به انقلاب اسلامی دارند و مواضع ولایی داشتند تصمیم گرفتند با یکدیگر وحدت کنند و یک فهرست را ارائه دهند و با تشکیل هیئت رئیس 5نفره مجمع استانداران را گرایش جریان انقلابی به دست آوردند.

وی ادامه داد: جریان رقیب با زیر سؤال بردن این انتخابات آن را مخدوش اعلام کرد و گفتند "در اینجا جرزنی کردید" اما آنها تاکنون موفق به انجام کاری علیه این انتخابات نشدند.

قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با رهبری، گفت: جمع کسانی که دل در گروی انقلاب اسلامی دارند 9 دی را فراموش نمی‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 دی 95، کد مطلب: 1276977: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین