پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
صدرالحسینی گفت: همه توان امنیتی و لژستیکی ارتجاع منطقه و کمک های نظامی و مستشاری رژیم صهیونیستی، انگلیسی ها و آمریکایی ها به میدان آمد تا حداقل حلب را که نظام سیاسی سوریه با کمک هم پیمانانش قصد داشت آزاد کند، این اتفاق نیفتد.

شعار سال: به نقل از رادیو گفتگو، برنامه "رویداد" با حضور دکتر سیدرضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر مسایل بین المللی و با موضوع اهمیت آزادسازی کامل شهر حلب در سوریه به روی آنتن رفت.

دکتر سیدرضا صدرالحسینی به دلایل اهمیت بین المللی آزادسازی حلب اشاره کرد و گفت: حلب اهمیت بسیار زیادی هم از جهت منطقه ای و هم از جهت بین المللی دارد. حلب شرایطی داشت که از گذشته های دور به عنوان یک نقطه جغرافیایی و استراتژیک برای منطقه و به خصوص سوریه مطرح بوده است. حلب دومین پایتخت و اولین پایتخت تجاری، اقتصادی و صنعتی سوریه محسوب می شد.

وی ادامه داد: حلب از جنبه استراتژیک، نقطه ای بود که اتصال تروریست ها به عقبه مورد حمایت شان یعنی ترکیه وصل بود و حلب بعنوان پایتخت سوریه تجزیه شده ای بود که تروریست ها مدنظرشان بود.

کارشناس و تحلیلگر مسایل بین المللی با بیان اینکه می توانیم بدون اقرار بگوییم که یک جنگ جهانی کوچک در وسعت جغرافیای حلب مدتی درگرفت، تصریح کرد: همه توان امنیتی و لژستیکی ارتجاع منطقه و کمک های نظامی و مستشاری رژیم صهیونیستی، انگلیسی ها و آمریکایی ها به میدان آمد تا حداقل حلب را که نظام سیاسی سوریه با کمک هم پیمانانش قصد داشت آزاد کند، این اتفاق نیفتد اما ساعاتی قبل اطلاعیه ارتش سوریه با این مبنا که حلب به طور کامل آزاد شده است، منتشر شده است.

وی با اشاره به نشست سه گانه ایران، روسیه و ترکیه و تاثیر پیروزی حلب در مواضع ترکیه، بیان داشت: نکته قابل تامل این است که ترکیه ای که تا قبل از این نشست حاضر نبود به آینده حلب و منطقه و عدم حمایت از تروریست ها با کسی گفت و گو کند، مجبور شد سر میز مذاکره بنشیند و آتش بس و جلسه بعدی در آستانه مرکز قزاقزستان را بپذیرد. همچنین مجبور شد حمایت خودش را از اینکه می گفت حلب مساوی با آنکارا برای ما است، عقب نشینی کند.

صدرالحسینی متذکر شد: ترکیه به عنوان نوک پیکان حمایت از تروریست در حقیقت مجموعه ای از نظام سلطه است، یعنی آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی نیز نسبت به این مسئله مجبور به عقب نشینی شدند. همچنین رژیم آل سعود که حتی در شرایطی که زمان و مکان مذاکره مشخص شده بود و می گفت تا آخرین لحظه از تروریست ها حمایت می کنم و اجازه نخواهم داد حلب را ترک کنند، مجبور به عقب نشینی مفتضحانه ای شد.

وی با بیان اینکه حلب بعد از آزادی می تواند شرایط منطقه را به دو بخش حلب در دست تروریست ها و حلب در شرایط آزادی تعیین تکلیف کند، گفت: یکی از ستون فقرات تروریست ها در منطقه، حلب بود و بعد از شکسته شدن این ستون فقرات حتما و یقینا در تحولات آینده که در غرب آسیا و شمال آفریقا می خواهیم تحلیل کنیم، تاثیر به سزایی خواهد داشت.

کارشناس و تحلیلگر مسایل بین المللی به تاثیر این پیروزی بزرگ در آینده سیاسی سوریه و مبارزه با سوریه اشاره و عنوان کرد: حلب بعنوان کلید واژه ای بود برای مقاومت تروریست ها در مقابل ارتش سوریه بود، اما امروز هیچ نقطه قابل اتکایی در ذهن و روان تروریست ها وجو ندارد. مدتی است گرایش تروریست های نقاط مختلف به حضور در سوریه بسیار کاهش پیدا کرده است و حمایت کنندگان سوریه به دنبال نقطه ای برای نگه داشتن تروریست ها در یک مکان دیگر در منطقه هستند و این مسئله پرونده جدیدی را باز خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 دی 95، کد مطلب: 1277036: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین