پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۷
معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۸ کیلومتر بزرگراه دیتا در کشور ایجاد شده است‌، گفت: در نظر داریم این عدد را به ۶۰۰ کیلومتر تا پایان دولت یازدهم برسانیم.
شعار سال: مرتضی براری پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه‌ شورای اداری استان سمنان با اشاره به افزایش زیرساخت‌های حوزه ارتباطات در استان سمنان اظهار داشت: پهنای باند در استان سمنان در سه سال اخیر از 8 گیگابایت به 40 گیگابایت رسیده است.

وی با اشاره به میزان افزایش پهنای باند در استان گفت: پهنای باند در استان سمنان در 3 سال اخیر افزایش 5 برابری داشته است.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات افزود: شبکه انتقال در استان سمنان از 1000 ایوان به 158 هزار ایوان رسیده و 158 برابر شده است.

براری از ایجاد نسل چهارم ارتباطات در 4 شهرستان استان سمنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت یازدهم تمام شهرهای ایران به نسل سوم ارتباطات و 10 استان کشور نیز به نسل چهارم مجهز شوند.

وی افزود: شبکه باند پهن نسل چهارم ثابت در سمنان ایجاد شده و شهرهای گرمسار و شاهرود نیز در برنامه قرار دارند.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: استان سمنان ازنظر توسعه زیرساخت بعد از استان تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

براری با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت برای توسعه زیرساخت‌ها گفت: تا پایان دولت یازدهم 120 میلیارد تومان در توسعه‌ زیرساخت سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاهای سمنان گفت: در استان سمنان 266 روستا دارای زیرساخت باند پهن‌شده و 217 روستا نیز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به برخی مزیت‌های استان سمنان در بخش زیرساخت‌های ارتباطی گفت: یکی از مزیت‌های اساسی استان سمنان زیرساخت مناسب در حوزه ict است اما به‌جرأت می‌توان گفت شکاف دیجیتال در استان تهران با رتبه اول کشور و استان سمنان به‌عنوان رتبه دوم زیاد است و باید با اتکا به مزیت بزرگ استان در توسعه زیرساخت سونامی کسب‌وکار در استان سمنان نیز ایجادشده و منجر به خلق ثروت شود.

براری افزود: از 40 گیگابایت پهنای باند موجود در استان سمنان فقط 12 گیگابایت استفاده‌ شده و 28 گیگابایت بلااستفاده رهاشده که این به نفع استان نیست؛ درحالی‌که استفاده مناسب از این فضا می‌تواند در بخش‌های مختلف دانشگاهی؛ صنایع‌دستی؛ سلامت و کشاورزی تولید ثروت کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4 دی 1395، کد مطلب: 1276438، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین