پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
به تازگی ناسا تصویری سه‌بعدی از انتشار دی‌اکسیدکربن در اتمسفر ارائه کرده که چگونگی حرکت آن را در جهان نشان می‌دهد.

شعارسال: به نقل از ساینس، این تصاویر مربوط به ماهواره رصدخانه شماره 2 دی‌اکسیدکربن (OCO-2) است که توسط مدل‌سازی جهانی ناسا و مرکز همانندسازی ارائه شده و بیانگر انتشار بحرانی و سریع گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر است.

OCO-2 نخستین ماهواره ناسا برای اندازه‌گیری دی‌اکسیدکربن در اتمسفر در مقیاس منطقه‌ای است و از سال 2014 تاکنون بیش از 100 هزار تصویر انتشار کربن ارسال شده و هم اکنون ناسا این تصاویر را به صورت سه‌بعدی ارائه کرده است.

محققان می‌دانند اقیانوس‌های زمین و پوشش‌های گیاهی نیمی از گازهای حاصل از سوختن سوخت‌های فسیلی را جذب می‌کنند، اما این اطلاعات کافی نیست و دانشمندان نیازمند درک بهتر اکوسیستم‌های میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند. بر این اساس ناسا در جستجوی درک چگونگی جذب گازهای گلخانه‌ای توسط اقیانوس‌ها و پوشش‌های گیاهی است، در نتیجه میزان انتشار آنها و افزایش این گازها در اتمسفر مشخص خواهد شد.

تبادل دی‌اکسیدکربن بین اقیانوس‌ها، پوشش‌های گیاهی و اتمسفر سرعت جریان سیال کربن نامیده می‌شود و اطلاعات جدید مشاهده شده در این تجسم سه‌بعدی به دانشمندان در بررسی بهتر این پدیده کمک خواهد کرد.

لسلی اوت دانشمند چرخه کربن ناسا اظهار کرد: ما در جستجوی روشی برای ساخت ابزارهای مورد نیاز برای پیش‌بینی تصویر آنچه در اتمسفر روی خواهد داد و سرعت انتشار دی‌اکسیدکربن در اتمسفر هستیم. البته هنوز در ابتدای راه هستیم، اما این مورد قدمی مهم در چرخه کشفیات درباره دی‌اکسیدکربن خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 5دی1395، کدخبر: 171471: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین