پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۲۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
رئیس سابق اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ همچون گنجینه آرمان شهر در فاندها سبب تخصصی شدن سرمایه‌گذاری غیرحرفه‌ای‌ها در بورس می‌شود.

شعارسال: بهنام چاوشی درباره طرح صندوق در صندوق تامین سرمایه آرمان گفت: مهم این است که سرمایه گذاری در بازار به صورت سرمایه گذاری غیر مستقیم صورت بگیرد و سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در بازار از طریق صندوقها سوق دهیم.

وی افزود: حرکت بازار به این سمت علاوه بر بزرگتر شدن صندوق‌های سرمایه گذاری و کاهش هزینه‌های مدیریتی، سبب جلب اعتماد سرمایه گذاران و تشویق آنها برای سرمایه گذاری می شود و در پی آن مدیران صندوق‌ها می‌توانند برای دارایی‌های تحت مدیریت خود استراتژی مناسب در نظر بگیرند.

رئیس سابق اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: این موضوع علاوه بر کسب درآمد و رشد صندوق های کوچک ممکن است هزینه های مدیریتی را به سرمایه سرمایه گذاران تحمیل کند، بنابراین این مساله باید مدیریت شود تا هزینه ها رشد نداشته باشد.

به گفته وی، با توجه به ساختار صندوق های بزرگ مثل صندوق سرمایه گذاری آرمان شاید این موضوع آن چنان دغدغه ای ایجاد نکند چرا که این صندوق ها می تواند به رشد سرمایه گذاری تخصصی کمک کرده و با هیجانات ناشی از ورود سرمایه گذاران خرد مواجه نشویم. ضمن اینکه باید ملاحظات و قوانینی در این خصوص باشد تا شرایط مطلوبی ایجاد کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 5 دی 1395، کدمطلب: 171255 ،www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین