پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به شگردهای ساده و خاص داعش گزارش داد که علیرغم اینکه این گروه تروریستی شکست‌های زیادی متحمل شده اما توان عملیاتی آن همچنان بسیار بالا است.
شعار سال:

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت؛ طی هفته‌های گذشته داعش متحمل شکستهای زیادی شده است؛ از قلمرو خود در سواحل لیبی بیرون شده است، درحال نبرد سنگین برای کنترل موصل در عراق است و بخشی از قلمرو تحت کنترل خود در سوریه را از دست داده است. با این وجود حمله مرگبار این گروه تروریستی در برلین نشان داد که قدرت فوق العاده آن برای انجام عملیات تروریستی در سراسر جهان کاسته نشده است و همین موضوع ممکن است به تقویت آن کمک کند.

این روزنامه افزود؛ در سال گذشته(2016) علیرغم اینکه داعش تحت حملات همه جانبه ائتلاف بوده است مسئولیت انجام دهها عملیات تروریستی را بر عهده گرفته است که در بیش از 16 کشور جهان و در 4 قاره جهان رخ داده است. این آمار به غیر از اقدامات این گروه در سوریه و عراق است که به گفته پنتاگون در طول 2 سال گذشته 50 هزار نفر از نیروهای خود را از دست داده است؛ تقریبا بیشتر از نیروهایی که آمریکا در جنگ ویتنام از دست داده بود.

براساس این گزارش، هسته اصلی موفقیتهای جهانی داعش ترکیب عجیبی از الهامات مدهبی و همچنین فرصت طلبی جنایی است که از القاعده الهام شده است؛ هرچند که القاعده موفقیت چشمگیری در آن نداشت.

برنارد هیکل استاد مرکز مطالعات خاور نزدیک دانشگاه پرینستون میگوید که برگ برنده داعش ادعای آنها برای برقراری خلافت است.

در عین حال داعش احتیاطا سختگیری و موانع خود برای پذیرش یک اقدام به عنوان حمله تروریستی را پایین آورده است؛ مانند حمله تروریستی اخیر با کامیون در برلین که مشابهش نیز در ماه جولای در نیس فرانسه رخ داد. هر 2 حمله بسیار ساده و سهل الوصول بودند؛ مهاجمان 2 کامیون را تصرف و با آن به جمعیت حمله ور شدند و به هیچ سلاحی نیاز نداشتند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 6دی 1395، کدمطلب: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین