پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
ضرورت حل مشکل آب و فرودگاه در منطقه استراتژیک سلفچگان موضوعی است که این روزها بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است که نشان می دهد باید بیش از پیش به فکر حل مشکلات این منطقه اقتصادی بود.
شعارسال: موسسه توسعه و عمران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ، در محدوده ای به وسعت 2000هکتار در 185 کیلومتری تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت ، در مرکز ایران واقع شده است.

این منطقه ، به عنوان مهمترین و نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در جاده ابریشم ، راه آهن سراسری و بزرگراههای اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا ، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

این در حالی است که این منطقه ویژه این روزها بار دیگر و با تغییر بخشدار سلفچگان نامش بر سر زبان ها افتاد البته شاید این تغییرات نیاز بود تا گوشه ای از مشکلات این منطقه تجاری رسانه ای شود.

* معاون سیاسی امنیتی استاندار قم: ضرورت حل مشکل آب و فرودگاه در منطقه استراتژیک سلفچگان

احد جمالی ظهر هفته گذشته در مراسم تودیع و معارفه بخشدار سلفچگان که در سالن همایش بخشداری سلفچگان برگزار شد، اظهار کرد: مهم است آبرومندانه مسؤولیت خود را به پایان برسانیم و بتوانیم بر سر مسؤولیت دیگری قرار گیریم، انسانی که با تکلیف حرکت می‌کند، رعبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران به عنوان سرمایه‌های نظام هستند، بنابراین باید به ادای حق مردم بپردازند، بخشدار جدید با توجه به سوابق ممتد در راستای امور بخش‌ها و بخشداری‌ها نیرویی آشنا و متعهد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه خدمت ما سیستمی انجام می‌شود، اگر همه با یکدیگر باشیم، موفق می‌شویم، گفت: نباید توقع داشته باشیم همه مانند یکدیگر فکر کنیم، باید این ظرفیت را در خود به وجود آوریم که نظرات و افکار مختلف را تحمل کنیم ولی مهم این است که هدف ما خدمت به مردم باشد.

وی با تأکید بر اعتقاد به خرد جمعی افزود: اگر ملی فکر کردیم و همه منابع را در نظر گرفتیم، اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق می‌شود و اگر جزیره‌ای عمل کنیم و با ظرفیت کم نسبت به مسائل برخورد کنیم، ناقص عمل کرده‌ایم.

جمالی عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های نظام در این بخش استفاده شود، در صورتی موفقیت حاصل می‌شود که با امام جمعه، شوراها، ‌دهیاران، ‌نیروهای امنیتی نظامی و دستگاه‌های اجرایی تعامل عقلانی و نظام‌مند داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: وسعت بخش سلفچگان زیاد نیست، ولی منطقه استراتژیکی و نقطه طلایی استان قم محسوب می‌شود و به عنوان یکی از مراکز ثقل ارتباطات کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه باید اتاق فکری برای بررسی وضعیت صنایع این بخش داشته باشید، گفت: باید فکر اساسی در این زمینه صورت گیرد و بحث آلایندگی و فرودگاه این بخش در جلسات متعدد مطرح شده است.

وی با اشاره به مشکل فرودگاه گفت: باید هرچه سریع‌تر مشکل فرودگاه حل شود تا به این وسیله فرصت و ظرفیت‌های اشتغال و توسعه این بخش افزایش پیدا کند.

جمالی به مسائل اجتماعی، ‌فرهنگی و سیاسی منطقه اشاره کرد و افزود: با آنکه جمعیت بخش سلفچگان فراوان نیست، ولی کلکسیونی از اقوام، ‌فرهنگ‌ها و مسائل اجتماعی در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکل آب یکی از مسائل اساسی است، که باید این مسئله حل شود عنوان کرد: حفظ کرامت انسان‌ها در قالب نیروهای اداری و غیر اداری از مهم‌ترین موضوعات است و به عنوان اصول اساسی کار شما محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه عرفان‌های نوظهور، بدعت در فکر و اندیشه مردم است، گفت: با محوریت امام جمعه باید این قضایا پیگیری شود و کار فرهنگی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراها گفت: باید ارزیابی نسبت به انتخابات گذشته به ویژه انتخابات سال گذشته و انتخابات ریاست جمهوری و شورای قبل صورت گیرد و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرد.

جمالی خاطرنشان کرد: به انتخابات شوراها به عنوان بحث سیاسی نگاه نمی‌شود بلکه به عنوان یک مسئله اجتماعی است و شوراها باید مشکلات مردم را حل کنند.

* بخشدار سابق سلفچگان: پیگیری آلودگی بخش سلفچگان به عنوان معضل اصلی

محمدرضا قدسی نیز در این مراسم اظهار داشت: در بخشداری سلفچگان عهده‌دار پیگیری مشکلات بودم، امیدوارم به تکلیفی که بر گردن من بوده است، عمل کرده باشم و در آینده نیز در مسؤولیت خود به خوبی ایفای نقش کنم.

وی ابراز امیدواری کرد؛ بخشدار جدید سلفچگان بتواند کاستی‌ها را جبران کند و در مسیر پیشرفت و آبادانی سلفچگان گام بردارد.

بخشدار سابق سلفچگان با بیان اینکه آلودگی سلفچگان از معضلات اصلی این بخش است، ادامه داد: باید دست به دست یکدیگر دهیم و به ویژه در شهرک صنعتی که معضلات آن بیشتر است، پیگیری لازم برای حل مشکلات صورت گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 9 آذر 1395، کدخبر: 963324، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین