پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به پیگیری مسئولان استان و قول مساعد رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت گنجانده شدن هزینه احداث کمربندی جدید شهر قم از سال آینده در ردیف بودجه کشور، فاز یک کمربندی جدید اجرایی خواهد شد.
شعارسال: محسن بهشتی روز سه شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان قم خاطرنشان کرد: کمربندی فعلی این مسیر یکی از نقاط حادثه خیز استان است و در طول سال تعدادی از هموطنان جان خود را در تصادف های این محور از دست می دهند، بنابراین تا زمان احداث کمربندی جدید باید استانداردهای لازم برای تردد ایمن وسایل نقلیه فراهم شود.

کمربندی بلوار امام علی(ع) که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به 20 کیلومتر دارد و در دو باند ماشین رو، میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به تقاطع 72 تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای جاده قم - سلفچگان متصل می کند.

ترافیک سنگین خیابان های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده است تا هر چه سریعتر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بلعکس را طی کنند و به مقصد برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در 3 ماهه نخست امسال، 44 تن از هموطنان کشور در حوادث جاده ای محورهای استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 27 درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حضور فیزیکی و نامحسوس پلیس راه، حضور به موقع دستگاه های امدادرسان در صحنه های تصادف و فعالیت اورژانس هوایی و انتقال سریع حادثه دیدگان بدحال به بیمارستان ها از دلایل اصلی کاهش تلفات، برغم افزایش تعداد سفرها می باشد.

بهشتی هم چنین بر همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم و سایر دستگاه های ذیربط برای مکان یابی احداث 22 پد هلی کوپتر برای فرود اضطراری اورژانس هوایی در محورهای استان تاکید کرد و گفت: این 22 نقطه با اولویت محورهای پرتردد و حادثه خیز استان آماده خواهد شد.

در این نشست آخرین وضعیت رفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) بررسی و مقرر شد با حفظ فضای سبز رفیوژ وسط، ایمن سازی محور با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قم به صورت مشارکت 50 درصدی و با نصب نیوجرسی مفصلی انجام و تفاهم نامه مشترک این دو اداره به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای جذب سهم اعتبار ملی ارسال شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری هد هد، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395، کدخبر: 503344، www.hodhodnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین