پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در حال انجام مقدماتی برای حج عمره هستیم که امیدواریم طرف مقابل شرایط ایران را بپذیرد، گفت: امیدوارم هیات دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام‌های اساسی را برای بهبود حج و زیارت بردارد.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در مراسم معارفه سرپرست سازمان حج و زیارت و تکریم رئیس سابق این سازمان گفت: مسئولیت‌ها امانت‌های الهی هستند که به همگان واگذار شده و می‌شود و هر کدام از ما بتوانیم به خوبی از انجام وظایف برآییم محبت در دل‌ها و رضایت الهی را به دست خواهیم آورد.

وی افزود: حوزه حج و زیارت کاری دلی، ارزشی و دینی است و قریب به اتفاق کسانی که در این حوزه مشغول خدمت هستند انسان‌هایی پاک و خالص هستند که از نزدیک شاهد اقدامات خیرخواهانه آنها بوده‌ام.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: بعد از انقلاب افراد زیادی عهده‌دار مسئولیت در سازمان حج و زیارت و همچنین نمایندگی ولی فقیه در این سازمان بوده‌اند که در از همه آنها تشکر کرده و قدردان زحمات آنها هستم.

وی تصریح کرد: من آقای اوحدی را از زمانی که در امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری فعالیت داشتند می‌شناسم و از نزدیک از آن زمان تاکنون شاهد فعالیت‌های وی بوده‌ام و می‌دانم که وی فعالیت‌های خالصانه‌ای را در دوران مدیریت‌های مختلف انجام داده است.

قاضی‌عسکر عنوان کرد: همواره به آقای اوحدی توصیه کردم که همگی ما با هم می‌توانیم با وحدت و یکپارچگی مسائل را حل کنیم که انصافا آقای اوحدی هم این اقدامات را انجام داده و هم‌اکنون انسجام خوبی بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به وجود آمده است.

قاضی‌عسگر گفت: به وسیله اقدامات کارشناسانه مشترک بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حدود 50 تا 60 میلیون سعودی صرفه‌جویی در ایام حج صورت گرفته که این مبلغ در اقدامات بعدی سازمان حج و زیارت هزینه شد.

وی با بیان اینکه راضی به رفتن آقای اوحدی از سازمان حج و زیارت نبودم اما زمانی که آقای جهانگیری حکم جدید مشاوره را برای آقای اوحدی صادر کردند تهران نبودم، افزود: برخی افراد این حکم صادره را دو شغله بودن برای آقای اوحدی تفسیر کردند البته پذیرش این موضوع هم نشانه قانون‌مدار بودن آقای اوحدی است. ضمن اینکه علاقمند نبودم تا زمانی که من در سازمان حج و زیارت هستم آقای اوحدی هم از این سازمان بروند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر شورای عالی حج تشکیل شود چراکه بحث آزادبرها توانسته برای ما و زائرین مشکلاتی را به وجود آورد.

وی گفت: در ایام اربعین نزدیک به یک میلیون نفر خارج از سامانه سما به مرزها رفته و از آنجا به عراق رفتند که در این زمینه مشکلاتی برای همه ما به وجود آمد.

قاضی‌عسگر افزود: در حال انجام مقدمات اعزام دوباره حج عمره هستیم و امیدواریم که طرف مقابل شرایط ایران را بپذیرد.

وی با بیان اینکه آقای محمدی سرپرست جدید سازمان حج و زیارت را از گذشته‌های دور می‌شناسند، گفت: وی مدت‌های مدیدی رایزن فرهنگی ایران در خارج از کشور بوده و خدمات زیادی را انجام داده است.

قاضی‌عسگر اظهار داشت: بروز حادثه فرودگاه جده و همچنین شهدای حادثه مسجدالحرام و منا برای ما ناراحت‌کننده بود اما اوحدی با تمام وجود به میدان آمد و تلاش کرد تا از حق ایران دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شهدای منا و مسجدالحرام انسان‌های ویژه و فرهیخته‌ای بودند که اوحدی توانست با اطلاع‌رسانی به موقع این حوادث را مدیریت کند.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: تصمیمات اخیر اتخاذ شده در خصوص سازمان حج و زیارت با هماهنگی کامل بین ما و آقای صالحی امیری صورت پذیرفته و امیدوارم که هیات دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام‌های اساسی را برای بهبود حج و زیارت بردارند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کد مطلب: 13951006001325، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین