پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
واحدهای۲و ۳ نیروگاه شازند به دلیل عدم تامین سوخت گاز با فشارهای مسؤولان شهرستانی و استانی از مدار خارج شد.

شعار سال: موضوع سوخت نیروگاه حرارتی شازند، سالهاست که نقل محافل و جلسات متعدد بوده و تمام تاکیدات بر عدم استفاده این واحد صنعتی از سوخت مازوت است.

تاجایی که حسن روحانی رئیس جمهور کشور در سفر خود به استان مرکزی در جمع مردم این استان از قطع کامل سوخت مازوت در نیروگاه شازند خبر داده بود.


استاندار مرکزی نیز تحت فشار افکار عمومی و پیرو مصاحبه های گذشته خود مجبور به تحت فشار قرار دادن نیروگاه و قطع سوخت مازوت آن شد.

این درحالی است که بادرستانی مدیرعامل نیروگاه در پنجمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا گفته بود: نباید از محدودیتهای اجرایی و عملیاتی اختصاص گاز غافل شد، تاکنون معادل ظرفیت نیروگاه گاز اختصاص داده نشده است.

اما هم‌اکنون نیروگاه شازند با 40 درصد ظرفیت کار می‌کند و 60 درصد ظرفیت به دلیل نبود سوخت مصرفی کافی از مدار خارج شده است.

به گفته مدیرعامل نیروگاه شازند، این نیروگاه در مجموع روزانه هفت میلیون متر مکعب سوخت گاز نیاز دارد و در حال حاضر حداقل چهار میلیون متر مکعب کمبود سوخت داریم.

بادرستانی با بیان اینکه در حال حاضر از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود گفت: بنا بود سوخت مصرفی نیروگاه تامین شود، اما شرکت گاز در این خصوص همکاری لازم را ندارد و با مشکل مواجه شده‌ایم.

براساس دستور رئیس جمهور در سفر هیات دولت به استان مرکزی و همچنین مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا، نیروگاه شازند حق استفاده از سوخت مازوت را ندارد که در روزهای اخیر این نیروگاه به دلیل عدم تامین سوخت گاز خلاف مصوبه از سوخت مازوت استفاده کرد و در این خصوص خبری تحت عنوان" علی رغم ممنوعیت؛ باز هم مصرف مازوت در نیروگاه شازند خبرساز شد/وعده هایی از جنس کاغذ" در این پایگاه خبری منتشر شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 15 آذر 95، کد مطلب: 968607: www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین