پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
عمران و آبادانی شهر‌ها از مهمترین وظایف دولت‌هاست، ایجاد عدالت در زمینه تخصیص بودجه‌ها و کمک برای رشد تمامی شهر‌ها و نقاط مختلف کشور حداقل انتظاری است که مردم از دولت منتخب خود دارند، که گاهی این امیدها با انباشه شدن پروژه‌های نیمه تمام به یاس تبدیل خواهد شد.

شعار سال: کم نیستند پروژه های ناتمام در شهرستان محلات که به دلیل نبود اعتبارات لازم و یا عدم برنامه ریزی مشخص نیمه کاره رها شده‌اند و شاید بتوان گفت، امیدهای مردمی برای افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها به یاس و نا امیدی تبدیل شده است.

عملیات احداث فرهنگسرای محلات ۱۰ ساله شد

یکی از قدیمی‌ترین پروژه های نیمه تمام دولتی محلات که عمرش به سفر دور اول دولت نهم یا همان دولت مهر ورزی قد می‌دهد، پروژه‌ای ست که این روز‌ها دهمین سال تولدش را پشت سر می‌گذارد.

تنها فرهنگسرای شهر محلات که این روز‌ها ده ساله شده است روزگاری نه چندان دور نور امید و برق شادی را در چشمان هنرمندان محلاتی افروخته بود، هنرمندانی که با کمترین امکانات و در زیرزمین‌های نمور کار می‌کردند و هیچ نمی‌گفتند.

فرهنگسرای شهر محلات که در اولین دور سفر های ریاست دولت نهم، در سال ۸۵ کلنگش به زمین زده شد، بعد از چندین مرتبه توقف کار این روزها، مراحل پایانی تکمیل فضای فیزیکی خود را پشت سر می‌گذارد، اما تا تکمیل و تجهیز و بهره برداری هنوز باقیست.

میراثی ماندگار از دولت نهم که بر دوش دولت یازدهم نیز سنگینی می‌کند.








تصفیه خانه آب محلات پس از وعده‌های فراوان در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد

شاید یکی از حیاتی ترین پروژه های شهر محلات که این روز‌ها خبر تکمیل و بهره برداری از آن به گوش می‌رسد ولی افتتاح رسمی برای سفر هئت دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی شده است تصفیه خانه آب شرب شهر محلات است، پروژه ای که قرار بود با مساعدت یکی از خیرین شهرستان و تامین ۱۵ میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز از طرف خیر نیکو کار محلاتی شهریور ماه سال گذشته به بهره برداری برسد.


در واپسین ماه‌های زمستان سال گذشته و در حالی که به فصل گرم سال نزدیک می‌شدیم، در اولین اظهار نظر مسئولین استانی آب و فاضلاب، افتتاح کامل پروژه به اسفند سال 94 موکول و پس از آن با تاخیر ۳ الی ۵ ماهه، در ماه‌های گرم سال چندین بار افتتاحش بنا بر دلایل مختلف به تعویق افتاد و در نهایت با بهره برداری در شهریور ماه امسال و پس از یک سال تاخیر، افتتاح رسمی به روز‌های آتی و سفر ریاست جمهور موکول شد.









تکمیل ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان

از دیگر پروژه های حیاتی شهرستان که همچنان در گیر و دار تکمیل و بهره برداری قطعه به قطعه است، پروژه دو بانده سازی و تعریض محور محلات_خمین و محور زیر آب محلات است که در روزهای و ماه‌های گذشته اخبار نا گوار تصادفات فوتی و جرحی آن در رسانه‌های مختلف اهمیت موضوع را بر همه آشکار کرده است.

پروژه ای که این روزها بخش‌هایی از آن برای سفر رئیس جمهور آماده بهره برداری شده است اما بخش‌های عمده آن هنوز به علت عدم تامین اعتبار بلاتکلیف مانده است و قطعا تکمیل آن نیازمند نگاه خاص و ویژه دولت است.

شهرک ماهیان زینتی محلات در گیر و دار تامین اعتبار

شهرک ماهیان زینتی شهر محلات شاید یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصادی و اشتغال زای دولت در شهرستان محلات باشد که با کلنگ زنی آن برق رونق کسب و کار و رونق اقتصادی در گوشه ای از شهر روشن شد، اما پیشرفت فیزیکی صفر درصدی پروژه در ۹ ماه گذشته، باز هم یادآور عمر دراز پروژه های عمرانی در سطح کشور بخصوص شهرستان‌هایی همانند محلات است.


سوله نیمه کار سالن ۱ هزار نفری محلات خاک می‌خورد

ورزش یکی از حوزه‌های جوان و جذاب کشور است، حوزه‌ای که توجه به آن علاوه بر تزریق نشاط و شادی در سطح جامعه، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آینده پیشگیری، خواهد کرد.

عملیات ساخت تنها سالن ورزشی استاندار شهرستان محلات با ظرفیت یک هزار تماشاچی، شهریور ماه سال گذشته، آغاز شد، پروژه‌ای که برای احداث آن ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود و مسئول وقت ورزش و جوانان شهرستان قول بهره برداری یک ساله در صورت تامین اعتبار را داده بود و این روز‌ها همانند دیگر پروژه های بزرگ و کوچک به علت عدم تامین اعتبار همچنان مغفول مانده است.


۱۳ ماه بدون تحرک در عملیات احداث ساختمان توزیع برق محلات

اما شاید یکی از جالب ترین پروژه های کلنگ زنی شده شهرستان محلات، کلنگ زنی احداث ساختمان ستادی مدیریت توزیع برق شهرستان بود، که با حضور معاون استاندار در هفته دولت سال گذشته کلنگ زنی شد و مقرر بود ظرف یک سال احداث و به بهره برداری برسد ولی این روزها نه تنها از آغاز عملیات ساخت خبری نیست، از محل کلنگ زنی نیز اثری روی زمین باقی نمانده است.





ر هیچ کس پوشیده نیست، مسئولین همه در تلاش هستند علاوه بر خدمت به مردم، کارنامه‌ای درخشان از فعالیت‌های خود در مدت مدیریتی و مسئولیتی خود به جای بگذارند اما آنچه باعث شده تا پروژه‌های معرفی شده بالا و هزاران پروژه کوچک و بزرگ دیگر همچنان بلاتکلیف باشند، عدم عدالت در تخصیصی اعتبارات و عدم دسترسی به منابع اعتباری مناسب برای مسئولین است و از همین رو است که مردم و مسئولین از سفرهای ریاست چمهور و هیئت دولت به استان‌ها توقع تسریع در کارهای عمرانی را دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح محلات، تاریخ 1 آبان 95، کد مطلب: 988614853: www.sobhemahallat.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین