پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
باغ های شهرستان ملایر بهترین شرایط تولید و صادرات را در کشور دارند و صنایع تبدیلی برای محصولات باغی در ملایر می تواند رشد خوبی داشته باشد | استان همدان بیشترین آثار تاریخی کشور که حدود هزار و ۷۰۰ یا هزار و ۸۰۰ اثر می شود را دارد اما حتی یک مورد از آثار تاریخی استان همدان ثبت جهان نشده است.
شعار سال:

استاندار همدان با بیان اینکه هیچگاه نباید اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفت، گفت: ۶۵ پروژه عمرانی با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار در شهرستان ملایر در دست اجرا است.

محمد ناصر نیک بخت ظهر دوشنبه در شورای اداری شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر با توجه به شایستگی ها و پتانسیل های فراوانی که دارد نه تنها در توسعه استان بلکه در توسعه کشور نقش دارد و موثر است، اظهار داشت: افقی برای رشد و ارتقا ملایر باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام فاضلیان امام جمعه ملایر در محور فرهنگ و دین در ملایر نقش ارزنده ای دارد، بیان کرد: در دنیا زمانی که ظرفیت ها و مزیت های نسبی به کار گرفته شود، به سمت مزیت های اکتسابی می روند و اکنون باید در شهرستان ملایر بر روی مزیت های اکتسابی کار شود.


استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان ملایر از نظر کشاورزی بهترین و شایسته ترین استعدادها را دارد، بیان کرد: باغ های شهرستان ملایر بهترین شرایط تولید و صادرات را در کشور دارند و صنایع تبدیلی برای محصولات باغی در ملایر می تواند رشد خوبی داشته باشد.

نیک بخت با بیان اینکه هرکجا ضرورتی وجود دارد باید انجام شود، اظهار داشت: استان همدان بیشترین آثار تاریخی کشور که حدود هزار و ۷۰۰ یا هزار و ۸۰۰ اثر می شود را دارد اما حتی یک مورد از آثار تاریخی استان همدان ثبت جهان نشده است.

وی با بیان اینکه استان همدان استعدادهای زیادی دارد که باید بر روی آنها کار شود، بیان کرد: باتوجه به کم آبی در استان همدان باید در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه باید درخصوص آبیاری قطره ای در همدان سرمایه گذاری شود، ابراز داشت: ۹۰ درصد آب استان همدان در حوزه کشاورزی مصرف می شود که اگر از این ۹۰ درصد به میزان۱۰ درصد صرفه جویی شود هشت برابر سد اکباتان آب خواهیم داشت.

نیک بخت با بیان اینکه امسال، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است و باید اقدامات خوبی برای صرفه جویی آب انجام شود، عنوان کرد: اگر همدلی و همزبانی متقابل باشد اقتصاد مقاومتی و توسعه فرهنگی به خوبی انجام می شود.

وی با بیان اینکه اکنون دیگر گزینه های روی میز دشمن زنگ زده چراکه متوجه شده ایران کشوری نیست که بتواند با آن جنگ کند، ادامه داد: مردم همیشه دولت و حکومت را حمایت می کنند و این حمایت های ملت از حکومت موجب شده تا رهبری امسال را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کنند تا کشور ساخته شود.

استاندار همدان با بیان اینکه با تعامل سازنده ای که دولت تدبیر و امید با دنیا آغاز کرده و با رهبری مقام معظم رهبری قطعا عزت ایران محفوظ خواهد بود و در هر مذاکره حق به کرسی خواهد نشست، ادامه داد: یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان تولید می شود اما در این خصوص صنایع تبدیلی در استان همدان وجود ندارد.


محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه منابع طبیعی شهرستان ملایر بی نظیر است، ادامه داد: دسترسی به سایر نقاط کشور در راه آهن و زیر ساخت های موجود در ملایر وجود دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان ملایر از هر جهت آماده جهش است، بیان کرد: باید به میزان استعداد ها و شایستگی های هر شهرستان به رشد آن شهرستان رسیدگی و توجه شود.

نیک بخت با بیان اینکه هر کاری که برای رشد و توسعه شهرستان ملایر لازم باشد انجام می دهیم، ادامه داد: توجه به شهرستان ملایر دلیل بی توجهی و بی علاقگی به شهرستان های دیگر نیست بلکه هر شهرستان مزیت ها و ظرفیت های خود را دارد و من اعتقاد دارم که هیچ چیز نباید در هیچ کجا انحصاری شود.

وی با بیان اینکه هیچگاه نباید اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفت، عنوان کرد: ۶۵ پروژه عمرانی با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار در شهرستان ملایر در دست اجرا است.

استاندار همدان با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان انجام شد، بیان کرد: سال گذشته در همایش فرصت های سرمایه گذاری ۴۸ تفاهمنامه به امضا رسید که به مرور زمان در حال انجام هستند.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه هفته گذشته سه پروژه ماحصل همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان رزن کلنگ زنی شد، بیان کرد: در همایش فرصت های سرمایه گذاری با عراق قرار گذاشته شد که کارخانه تولید مصالح سبک در ملایر ساخته شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار کارخانه تولید مصالح سبک در ملایر کشور عراق است و تا سه هفته دیگر با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی می شود، گفت: برای کارخانه سیم و کابل ملایر نیز در هفته آینده باید جلسه ای گذاشته شود تا این کارخانه به ظرفیت برسد.

استاندار همدان با بیان اینکه می خواهیم تنهای صدایی که در استان همدان شنیده می شود صدای کار و توسعه باشد، اظهار داشت: در کنار کار و توسعه نباید از فرهنگ و نشاط جامعه غافل شد.



چهاردولی تاکید کرد:
جایگاه ملایر در برنامه ششم توسعه نیازمند تلاش مسئولان است
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اسلامی با بیان اینکه برای دیده شدن جایگاه شهرستان ملایر در برنامه ششم توسعه باید تلاش شود، گفت: مسئولیت مهم است و به انسان تعلق خاطر می دهد.

نعمت چهاردولی نیز در شورای اداری شهرستان ملایر با بیان اینکه جایگاه شهرستان ملایر در کشور و در استان همدان نیاز به توصیف ندارد، اظهار داشت: لازمه رشد و توسعه همیشه شامل سه محور مدیران اجرایی استان و شهرستان، پتانسیل ها و امکانات شهرستان و خدمات ارائه شده به مردم می شود.

وی با بیان اینکه استاندار همدان تمام تلاش خود را در راستای پیشرفت استان انجام می دهد، گفت: استاندار همدان محوری ترین مسائل اقتصادی و فرهنگی استان را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار باشد استان همدان و شهرستان ملایر در صنعت و تولید حرکت کند با همراهی استاندار و مسئولان مسیر است، بیان کرد: ملایر از نظر کشاورزی، باغ ها، کارخانه ها، منبت کاری و مهمتر از همه پتانسیل و نیروی مردمی به خصوص در بخش ورزش شهری ویژه و از ظرفیت های بالایی برخوردار است.


معدن، زمین و سرمایه به خودی خود نقشی ندارند بلکه برای فعال شدن این ظرفیت ها به برنامه ریزی مسئولان نیاز است
چهاردولی با بیان اینکه پتانسیل های شهرستان ملایر با کار و تلاش مسئولان به منصه ظهور می رسند، بیان کرد: معدن، زمین و سرمایه به خودی خود نقشی ندارند بلکه برای فعال شدن این ظرفیت ها به برنامه ریزی مسئولان نیاز است.

وی با بیان اینکه مسئولیت مهم است و به انسان تعلق خاطر می دهد، ادامه داد: مهم نیست که انسان متعلق به کجا باشد بلکه مهم مسئولیتی است که انسان به آن تعلق خاطر دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دیده شدن جایگاه شهرستان ملایر در برنامه ششم توسعه باید تلاش شود، عنوان کرد: اکنون فصل کار و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی است که باید از فرصت ها استفاده شود.

نعمت چهاردولی با بیان اینکه حس مسئولیت در همه پروژه های عمرانی مهم است، عنوان کرد: اهمیتی ندارد که چه شخصی پروژه ها را انجام می دهد بلکه خدمت به مردم مهم است.

شهردار ملایر در ادامه با بیان اینکه حضور تیم کاری فعال در استان و نیز در شهرستان ملایر باعث شده هیچ مشکلی برای بخشی نگری ایجاد نشود، اظهار داشت: شهرداری ملایر به رغم مضیقه مالی ناگریز به اولویت بندی پروژه های عمرانی به نسبت میزان بهره مندی مردم شد.

رسایی با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ پروژه انتفاعی و غیر انتفاعی در شهرملایر در دست اجرا است، بیان کرد: یکی از پروژه های در دست اجرا تقاطع غیر هم سطحی است که امروز کلنگ زنی می شود و دیگری ساخت نمایشگاه دائمی در آینده است.

وی با بیان اینکه در همایش فرصت های سرمایه گذاری تفاهمنامه ۵۰۰ میلیارد ریالی امضا شد و کار ساخت این تقاطع غیر هم سطح در ملایر آغاز شد، عنوان کرد: طبق اصول مهندسی ترافیک، وسایل نقلیه عمومی از ماشین سنگین باید جدا باشد و در ملایر به علت نبود کمربندی تداخل وجود داشت.

شهردار ملایر با بیان اینکه از سال ۸۸ تا سال گذشته ۶۲۵ خسارت تصادفی در ملایر اتفاق افتاد که از این تعداد ۸۵ تصادف منجر به جرح و شش نفر فوتی شد، بیان کرد: این میدان دارای حجم ۲۰ درصدی عبور تریلر است.

رسایی با بیان اینکه در پروژه تقاطع غیر همسطح ملایر دو فازتعریف و دو روگذر طراحی شده است، بیان کرد: ساکنان مسکن مهر و یکی از شهرک های ملایر که ۲۰ درصد جمعیت ملایر را شامل می شوند از این منطقه تردد می کنند و حجم بالایی از تردد را دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای پروژه تقاطع غیر همسطح نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: امسال برای ادامه ساخت پروژه دو میلیارد تومان دیگر نیز تزریق خواهد شد.

شهردار ملایر با بیان اینکه عکسبرداری هوایی از ملایر نیز به شکلی هوشمند انجام خواهد شد، ابراز داشت: عکسبرداری هوایی در زمینه شناسایی املاک، خدمات تاسیسات زیر ساختی و غیره کارایی بالایی دارد.

رسایی با بیان اینکه ایستگاه دائم GPS در محل اداره هواشناسی ملایر نصب شده است، بیان کرد: همه پروژه های عمرانی به این ایستگاه متصل هستند و تمامی اطلاعات جهانی خواهد بود.



آزاد بخت:
سال گذشته ۵۵ درصد بودجه ملایر به روستاها اختصاص یافت
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه سال گذشته ۵۵ درصد از بودجه شهرستان ملایر به روستاها اختصاص یافت، گفت: اعتبارات مصوب شهرستان ملایر در سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آزاد بخت ظهر دوشنبه در شورای اداری شهرستان ملایر با بیان اینکه ائمه جماعات استان همدان از بهترین ها هستند که همیشه در حمایت از دولت سنگ تمام گذاشته اند، اظهار داشت: با محوریت حجت الاسلام فاضلیان امام جمعه ملایر و همراهی روحانیت و مسئولان وحدت خوبی در شهرستان ملایر برقرار و جمع حاضر نیز حاکی از همدلی و همراهی است.

وی با بیان اینکه کارهایی که برای سازندگی شهرستان ملایر نمود عینی دارند در چند محور است، عنوان کرد: اعتبارات مصوب شهرستان ملایر در سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان بود که ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن معادل ۷۰ درصد تخصیص یافت.


فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته شهرستان ملایر در سال گذشته با اعتبار تخصیص یافته در استان برابری می کند، بیان کرد: سال گذشته در هفته دولت و دهه فجر ۳۲۵ پروژه با ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان ملایر به بهره برداری رسید.

بهسازی روستایی در شهرستان ملایر تعطیل نشده است
آزاد بخت با بیان اینکه در شهرستان ملایر به رغم تنگناهای مالی، کمبود امکانات و با استفاده از افراد توانمند نهایت استفاده از اعتبارات برده شد، ادامه داد: بهسازی روستایی در شهرستان ملایر تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵ درصد از بودجه شهرستان ملایر به روستا ها اختصاص یافت، ادامه داد: سال گذشته پروژه های کلان شهرستان ملایر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه اولویت نخست در سال گذشته گازرسانی به روستاها بود که در این راستا ۱۵۰ روستا گازرسانی شد، افزود: گازرسانی ۹۷ روستای شهرستان ملایر امسال در دست اقدام است.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه ۹۵ درصد روستا های ۲۰ خانوار به بالا در شهرستان ملایر از نعمت گاز برخوردار شده اند، ابراز داشت: ۹۹ درصد جمعیت شهری شهرستان ملایر از گاز برخوردار هستند.

وی در ادامه درخصوص اعزام به اردوهای راهیان نور از شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر پنج هزار نفر را به اردوهای راهیان نور اعزام کرده است، عنوان کرد: ملایر درخصوص اعزام به اردوهای راهیان نور رتبه نخست را در استان همدان دارد و این از اقدامات فرهنگی خوب در شهرستان ملایر است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در شهرستان ملایر ۳۳ روستا با تانکر آب رسانی می شد که اکنون تعداد روستا هایی که با تانکر آبرسانی می شود به هشت روستا رسیده است، ادامه داد: در راستای آبرسانی به روستا های شهرستان ملایر اقدامات خوبی انجام شده است که پیش بینی می شود با کمک و همراهی بیشتر اقدامات بهتری صورت گیرد.

۵۸ طرح دارای معوقه بانکی در ملایر هیچ کدام بدون پیگیری نبوده و همه تعیین تکلیف شدند
آزاد بخت در ادامه درخصوص طرح های بالای ۱۰۰ میلیون تومان معوقه بانکی در شهرستان ملایر، بیان کرد: ۳۱ طرح در ملایر به بهره برداری رسید و از ۵۸ طرح دارای معوقه بانکی در ملایر هیچ کدام بدون پیگیری نبوده و همه تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه در شوراها و شهرداران شهرستان ملایر هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد، عنوان کرد: سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است که در این راستا قول می دهیم فرمان رهبری را در شهرستان ملایر عملی کنیم.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه فرمانداری ملایر با بی طرفی تمام مراحل حضور پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: هماهنگی خوبی بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی وجود خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان ملایر در ادامه با بیان اینکه طبق روایات دو چیز مهم برای مسئولان، تقوا و دیگری حسن خلق است، اظهار داشت: تقوای الهی باعث می شود با حق الناس و استفاده از بیت المال حاجت های شخصی را برآورده نکنند.

حجت السلام سید رضا فاضلیان با بیان اینکه از ابتدا و انتهای دنیا شخصیتی بالاتر از پیامبر اسلام(ص) نداریم که بهترین اخلاق ها را داشته باشد، بیان کرد: اخلاق در جمهوری اسلامی باید اسلامی باشد.

وی به ماه رجب و ارزش عبادت در این ماه اشاره کرد و ابراز داشت: در ماه رجب نخستین رحمت خداوند بر بندگان مبعث است که برکات بسیاری برای مسلمانان دارد.

امام جمعه شهرستان ملایر با بیان اینکه باید در ادارات عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر قرار داده شود و تا جایی که ممکن است اجرایی شود، بیان کرد: روز شهادت شهید مطهری در این هفته است که باید در این هفته به آثار این شهید بزرگوار پرداخته شود.

حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه رسول خدا مقتدا و سرمشق مسئولان است و باید بررسی شود که این پیامبر بزرگوار چگونه رفتار می کردند، عنوان کرد: مسئولان هرچه به مردم خدمت کنند کم است چراکه مردم در راه اسلام همه چیز خود را دادند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته پایگاه خبری همدان پرس، تاریخ انتشار خبر 7 اردیبهشت 1394، کدمطلب:7359 www.hamedanpress.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین