پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم با اشاره به مراحل اجرایی شهرک خودرویی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی از اتمام فاز یک این پروژه تا شهریور ماه سال آینده خبر داد.
شعارسال: علیرضا مظفری ، با اشاره به مراحل اجرایی ساخت شهرک خودرویی در قم، اظهار کرد: شهرک خودرویی در مکانی به مساحت ۳۳ هکتار با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در حال ساخت است.

وی هدف از ساخت این شهرک را ساماندهی مشاغل مزاحم و بهبود وضعیت هوا و ساماندهی وضعیت مشاغل در سطح شهر عنوان کرد و افزود: این شهرک در بلوار شهید رجایی و در مجاورت میدان میوه و تره بار قم جانمایی شده است و هدف این است که صنوف خودرویی به طور کلی از سطح شهر به مرور زمان جمع آوری شوند.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم تصریح کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است و بر اساس پیش بینی‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که شاغلان صنوف خودرویی می‌توانند به نسبت گستره شغلی خود تعداد بیشتری غرفه تهیه کنند و تسهیلاتی هم به این منظور در نظر گرفته خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش برجسته این شهرک در ساماندهی مشاغل آلاینده خودرویی، تصریح کرد: هر شغلی که به نوعی با خودرو مرتبط است از جمله صافکاری، نقاشی، مکانیکی، لوازم یدکی، نمایندگی‌های فروش و نمایشگاه‌ها در این شهرک ساماندهی می‌شوند و علاوه بر کنترل آلودگی‌های هوا، صوتی و ترافیکی مردم نیز راحت‌تر می‌توانند به نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

مظفری با اشاره به پیشرفت احداث شهرک خودرویی قم نیز گفت: با توجه به پیش بینی‌ها فاز اول این پروژه تا شهریورماه سال ۹۶ به اتمام خواهد رسید.

* گازرسانی به شهرک صنوف

وی به اجرای پروژه شهرک صنوف هم اشاره کرد و افزود: این شهرک نیز در راستای نظم دهی به فضای شهری و ساماندهی صنوف مزاحم و نازیبا در حال احداث است که عمده مراحل اجرایی به سرانجام رسیده است و تنها بخشی از مشکلات تأسیساتی از جمله تأمین انشعاب آب، برق و گاز باقی مانده است.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم از اجرای شبکه گذاری اصلی گاز شهرک صنوف خبر داد و افزود: لوله اصلی گاز شهرک به طول یک کیلومتر در حال احداث است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

وی با اشاره به واگذاری بیش از هزار قطعه از شهرک به صنوف مختلف، تصریح کرد: بیشترین میزان واگذاری قطعه‌ها به صنوف آهن فروشان و در و پنجره ساز بوده است و همزمان با اجرای مراحل تأسیساتی ادامه این واگذاری‌ها اجرا خواهد شد.

* ساماندهی کارگران ساختمانی

مظفری به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی که محل بحث بین اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شهرداری قم بوده است هم اشاره کرد و گفت: وظیفه سازمان میادین ساماندهی مشاغل شهری است و نه شاغلان شهری اما تنها به دلیل حفظ کرامت‌های انسانی و نکات انسان دوستانه اقداماتی صورت گرفته است که هنوز منجر به نتیجه نشده است، نظرات ما با اداره کار مقداری فاصله دارد اما در حال رایزنی هستیم و امیدواریم هماهنگی‌های صورت بگیرد.

وی از مشخص شدن سه محل برای قرارگیری کانکس به منظور استقرار کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: این کانکس‌ها ۱۰۰ میلیون تومان برای سازمان هزینه داشته است در صورتی که در شرح وظایف سازمان میادین ساماندهی شاغلین شهری آورده نشده است و اداره کار نهاد خدمت رسان به کارگران است و به همین منظور اعتبار دریافت می‌کند و می‌تواند از اعتبار صندوق تعاون برای ساماندهی کارگران ساختمانی هزینه کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 دی 1395، کدخبر: 3861478 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
حالا حالا ها کار داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین