پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قم گفت: جزوه "قانون و فضای مجازی" به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با موضوع قوانین در فضای مجازی تهیه‌شده که با موافقت مدیران دستگاه‌ها می‌توان مسابقاتی بر مبنای آن در سطح تمامی مدارس استان برگزار کرد.
شعارسال: حمیدرضا شیخ‌الاسلام عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروزه بحث فضای مجازی، چالشی است که بیشترین ورود را به نسل جوان داشته است که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، نیاز به ورود جدی مسئولان و مدیران را به این مقوله است.

وی با بیان اینکه باید استفاده از شرایط موجود بهترین استفاده شود، افزود: باید تدابیری از قبیل راه‌اندازی کارگروه‌های آموزشی با رویکرد استفاده بهینه از فضای مجازی و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مقاطع تحصیلی در آموزش و پرورش اندیشیده شود.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه کارگاه‌های آموزشی باید خروجی‌های مشخصی داشته باشند، تصریح کرد: این کارگاه‌ها به‌منظور افزایش سواد رسانه‌ای دانش آموزان در دستور کار قرارگرفته که دبیرانی با تأثیرگذاری بالا برای این منظور آموزش‌دیده‌اند.

وی با بیان ضرورت توجه به زمان آغاز هر پروژه، ادامه داد: برای ورود به این مسئله نکته مهم چگونگی آغاز مسئله است که مهم‌ترین رکن کلیدی همه پروژه‌ها نیز به شمار می‌رود، بنابراین ابتدا باید مدیران، معاونان پرورشی و آموزشی به این مسئله ورود پیداکرده و آموزش تخصصی به خانواده‌ها و اولیا داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: جلساتی در خصوص فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی با کارشناسان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، این موضوع با معاونت اجتماعی نیرو انتظامی نیز مطرح شد که موجب بررسی تهدیدهای موجود در جامعه امروزی شد.

وی با اشاره به تهیه جزوه ای با نام "قانون و فضای مجازی"، اظهار داشت: این جزوه برای آشنایی دانش‌آموزان با موضوع قوانین در فضای مجازی تهیه‌شده است، که با موافقت مدیران دستگاه‌ها و تهیه جوایز می‌توان مسابقاتی بر مبنای آن برگزار کرد، همچنین فایل این جزوه قابل‌ارسال به‌تمامی مدارس استان است تا به‌راحتی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

شیخ‌الاسلام فراخوان پژوهشی "من و فضای مجازی" را مورداشاره قرار داد و گفت: دانش آموزان می‌توانند تجارب و پیشنهادات خود را در قالب عکس، پوستر و غیره برای ما ارسال کنند، زیرا این طرح با همکاری اداره کل تبلیغ نوین فراخوان پژوهشی در سطح تمامی مدارس استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دبیران نقش مؤثری در آموزش اخلاق و فرهنگ به دانش آموزان دارند، تصریح کرد: نکته محرز شده برای ما این است که درصد اعتماد اولیا و دانش آموزان به معلمان خوب است که با استفاده از همین روابط عاطفی خوب می‌توان آموزش‌های بهتری به دانش آموزان داده شود و آن‌ها را به استفاده بهینه از فضای مجازی راهنمایی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه همکاری با صداوسیما در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد، گفت: در نظر داریم تا برنامه‌ای مختص دانش آموزان با رویکرد فرصت‌ها و تهدیدها فضای مجازی تهیه شود و اولیا بتوانند به‌صورت تلفنی به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقوله آموزش همواره نقش مؤثری در پیشرفت کشورها داشته است، ما نیز باید با توجه بیشتر به این مسئله، رشد و پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها را به دست آوریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کدخبر: 1279211 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین