پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، گفت: شهر مقدس قم بايستي در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی برای سایر استان های کشور مبنا و الگو باشد.
شعارسال: احد جمالي در هيات اندیشه ورزان استان با حضور 12 نفر از شخصیت های علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی،با اشاره به ظرفیت استان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، اظهاركرد: جمالی تشكيل هيات انديشه ورزان استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود:در این کارگروه به دنبال راهکارهای مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با روش های علمی هستیم و برای این هدف باید از ظرفیت و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی باید به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه رسالت کمیته اندیشه ورز یک بحث حاکمیتی است، گفت: رهبر معظم انقلاب شخصا در نشست با سران قوا و مسئولان فرهنگی برای شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح موضوع کرده و آن را مهمترین مساله روز کشور دانستند.

جمالی خاطرنشان کرد: باید جلسات و نشست ها خروجی داشته باشد تا از آسیب های اجتماعی که باعث وهن استان قم است، جلوگیری شود.

جمالی با اشاره به تشکیل کمیته اندیشه ورزان و رسالت آن، بیان کرد: این کمیته به عنوان قوه عاقله، باید راهکارهای علمی را برای مقابله با آسیب های اجتماعی را ارائه دهند، ما نیز با جدیت دنبال راهکار و مصمم به تعقیب موضوعات و قضایا هستیم.

جمالی گفت: دنبال کار تشریفاتی نیستیم بلکه همه کارهای این کمیته باید خروجی تعریف شده داشته باشد.

عطاء الله قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نيز گفت: پيرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمينه پيشگيري از آسیب های اجتماعی، هيات اندیشه ورزان در مراکز و دستگاه ها از جمله قم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی تشکیل این کمیته تبيين و تفهیم آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای علمی ومنطقی برای مقابله با آنهاست.

قاسمی مهمترین آسیب های اجتماعی را شامل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و...ذکر کرد.

وي بیان کرد: هيات اندیشه ورزان آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان را رصد و در قالب کميته هاي علمي براي رفع آنها راهکار ارائه مي دهند.

وي ابراز اميدواري کرد که با تکیه با تفکر، علم و خرد لازم، گام های اساسی برای مقابله با آسیب های اجتماعی برداشته شود.

وی ادامه داد: به تعبير رئیس جمهور، نهادهای حاکمیتی عقل کل نیستند و باید از ظرفیت صاحب نظران و اندیشه ورزان در حوزه و دانشگاه و ساير نخبگان نيز براي مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 7 دی 1395، کدخبر: 9510-4714-5، www.qom.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین