پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۶۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ۹ دی اهمیتش در این است که دشمن سعی در تردید داشت اما ملت ایران با هوشیاری مانع از رخنه این تفکر در کشور شدند.

شعارسال: سعید جلیلی امشب در دومین اجتماع بزرگ انقلابیون جوان هرمزگان، بابیان اینکه مسیری که در زندگی دنبال می‌کنیم مسیری پر از آزمایش است، تصریح کرد: ادعای ایمان ارزشمند است اما کافی نیست زیرا در مسیر زندگی همواره در معرض امتحان‌ها و فتنه‌هایی زیاد قرار می‌گیریم و باید بدانیم راه پشت سر گذاشتن با موفقیت آن‌ها چیست.

وی با اشاره به اینکه در صورت موفقیت هر امتحان یک ارتقا حاصل می‌شود، اظهار کرد: همه باید باور داشته باشیم که چه ازلحاظ فردی چه اجتماعی در معرض امتحان هستیم و مهم این موضوع است که از این امتحانات درس لازم را بگیریم و در صورت شکست در این امتحانات باید در مسیری که گام برداشته‌ایم تجدیدنظر کرده و راه صحیح را جایگزین کنیم.

جلیلی بابیان اینکه یکی از مباحث مهم توجه به حافظه تاریخی یک ملت است، خاطرنشان کرد: حافظه تاریخی یک ملت سرمایه اجتماعی است و اگر ملتی دچار فراموشی شود و این سرمایه بزرگ را از دست دهد، ممکن است دچار تزلزل شود و باید در مسیر موفقیت این سرمایه بزرگ پیش رویم و نقاط قوت و ضعف و موفقیت و شکست را شناسایی و در جهت تقویت آن گام برداریم.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی دشمن امروز به دنبال از بین بردن حافظه تاریخی ملت ایران است، اضافه کرد: اگر ملت ایران این حافظه را از دست دهد دچار حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شود زیرا امنیت، اقتدار امروزمان به‌واسطه همین حافظه تاریخی است و ملت ایران اگر امروز در امنیت به سر می‌برد به‌واسطه سرمایه کربلا ۴ و ۵ است و باید بدانیم امنیت امروز به‌واسطه توافق روی کاغذ نیست که بترسیم طرف مقابل به تعهداتش عمل کند یا خیر.

وی با اشاره به اعتراف سران استکبار ازجمله رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در خصوص اینکه پنج سال هر آنچه در توان داشتند در سوریه هزینه کردند اما به‌واسطه حضور ایران به موفقیتی دست نیافتند، افزود: این همان گنج عظیمی است که امروز به دست آورده‌ایم و نباید فتنه مانند غباری باعث فراموشی این دستاوردها و توانمندی‌هایمان شود.

جلیلی بابیان اینکه ملتی که می‌ایستد، مقاومت می‌کند و در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد باعث خشم دشمن می‌شود، اضافه کرد: فتنه یعنی در هم آمیختن حق و باطل و دشمن به‌صراحت نگرانی‌اش از موفقیت‌های کشورمان را بیان نمی‌کند بلکه با ایجاد تردید سعی در نفوذ دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در زمان امام علی (ع) هم بودند افرادی که قرآن سر نیزه کردند تا فضا را غبارآلود کنند و افراد را دچار تردید کنند، اظهار کرد: ۹ دی اهمیتش در این است که دشمن سعی در تردید داشت اما ملت ایران با هوشیاری مانع از رخنه این تفکر در کشور شدند.

وی بابیان اینکه دشمن در سال ۸۸ با تابلوی سلامت انتخابات سعی درهم‌آمیخته شدن حق علیه باطل داشت، تصریح کرد: در پایان کار مشخص شد که هدف دشمن نشانه گرفتن اصل نظام جمهوری اسلامی بوده است.

جلیلی با اشاره به اینکه از سوی دشمنان یک روز عدم شکنجه با موارد و مصادیق مطرح می‌شود درحالی‌که در جامعه اسلامی هیچ‌کس از ظلم استقبال نمی‌کند لذا باید فضای این کار ساخته شود، تصریح کرد: آن‌ها اعلام می‌کنند ترانه موسوی سوزانده شده و جنازه‌اش پیداشده است اما پس از بررسی‌های طولانی پی برده می‌شود چنین فردی وجود ندارد یا از کشته شدن سعیده پور آقایی فرزند یک جانباز گفته می‌شود حتی مراسم ختمی گرفته‌شده و سران فتنه در آن شرکت می‌کنند اما بعدها خبر می‌رسد وی زنده است پس باید پی ببریم هدف دشمن باطل نظام جمهوری اسلامی است و این مهم است که در این امتحانات ملت ایران بتواند مسیر را با موفقیت طی کند.

وی بابیان اینکه در ۹ دی غبارها از بین رفت و حقایق روشن شد و مردم به جمع‌بندی رسیدند و تیر دشمن به سنگ خورد، اضافه کرد: ۱۳ آبان ‌هم خود یک ۹ دی بود که با پشتیبانی ملت، معلوم بود که آن ساختمان یک سفارت نیست بلکه یک لانه جاسوسی است.

این فعال سیاسی اهمیت امروز کشور را در شناسایی فتنه‌ها و بررسی راهکارهای مبارزه با آن دانست و عنوان کرد: منافع واقعی مردم از زیر کف زدن‌ها و هیاهوها آشکار و ماندگار می‌شود اما مهم این است با چه هزینه‌ای.

جلیل بابیان اینکه در همین ایام یک ۹ دی جدید رخ خواهد داد، افزود: مسیری که عده‌ای سال‌ها در آن دمیدند که مشکلات با اعتماد و اتکا بر دشمن حل خواهد شد و در فضای جامعه انقلابی تبلیغات کردند و مسیری که درگذشته در آن گام برمی‌داشتیم را دچار تردید کردند و هزینه‌ها را بزرگ جلوه دادند و در مقابل دستاوردها را کوچک.

وی ادامه داد: این اهمیت دارد که چگونه این مسیر را ادامه دهیم و دشمنی که تجربه کرده است که هر زمان در مقابلش ایستادگی صورت گرفت، موفقیت از آن ملت ایران اسلامی است به دنبال ایجاد فضای غبارآلود و تردید در ملت گام برمی‌دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه در همین زمان است که مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که به دشمن خوش‌بین نیستم و این اعتماد فرجامی ندارد و نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم، تصریح کرد: هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمنان است که اصل نظام را هدف قرارگرفته‌اند و اصل قدرت و اقتدار کشور را نشانه قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان یک روز نگران ساخت سلاح هسته‌ای هستند و توانمندی ملت را تضعیف می‌کردند، اضافه کرد: رآکتور اراک را بعد از ۱۵ سال فعالیت با بتن بستیم و سانتریوفیوژهای‌مان را از ۱۹ هزارتا به ۵ هزارتا کاهش دادیم و تا ۲۶ دی سال ۹۴ تمامی اقدامات را انجام دادیم اما آمریکایی‌ها از دادن یک نامه به خزانه‌داری برای مجوز تجارت شرکت بوئینگ با ایران خودداری کردند.

جلیلی بابیان اینکه آمریکایی‌ها ۸۱ طرح علیه ایران ارائه کردند که ۱۱ مورد تا مرز تصویب پیش رفت و شش مورد آن توسط رئیس‌جمهورشان مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: امروز تمامی جامعه اذعان دارد که آمریکا دشمن غیرقابل‌اعتماد است و تمامی سخنانش بهانه است و به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد و برمبنای آن مشکلات کشور را حل کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها توانمندی ملت را تحقیر کردند و در داخل کشور عده‌ای به این سخنان پژواک داند که این خود یک فتنه است، افزود: اگر توانمندی کشور کم است چرا شش کشور ۱۸ روز تمامی اقداماتشان را رها و به‌پای میز مذاکره نشستند.

جلیلی بابیان اینکه تمدنی جدید در حال شکل گرفتن است و موفقیت‌های به‌دست‌آمده نوید یک تمدن جدید اسلامی را می‌دهد، اضافه کرد: این تمدن اسلامی در مقاومت، پیشرفت و ارائه الگو برای خود حرف دارد و مردم‌سالاری دینی را به ظهور گذاشته و نمی‌توانند مشارکت، رقابت و سلامت را در این تمدن زیر سؤال ببرند و این‌چنین تمدنی اجازه نمی‌دهند بلوک قدرت و ثروت آرای مردم را وتو کند و اموال مردم را به اسم‌های مختلف چپاول کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه به‌طور مثال دریا یک فرصت بزرگ در اختیار ماست اما چه میزان از این سرمایه بزرگ الهی بهره برده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروزه باید بتوانیم به‌خوبی از توانمندی‌هایمان بهره ببریم و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا از فتنه‌های آینده با موفقیت عبور کنیم.

وی بابیان اینکه دشمن متوجه شده که قدرت انقلاب اسلامی در اندیشه‌های ناب اسلامی است و زمانی که تکثیر شود موفقیت‌های پیاپی را رقم می‌زند، اضافه کرد: این موفقیت‌ها نه‌تنها خرمشهر بلکه جنوب لبنان و سوریه را آزاد می‌کند و به همین دلیل دشمن اسلام هراسی را به راه انداخته است و اکنون شاهد ایران هراسی در سطح منطقه هستیم اما با تفکر انقلابی ملت ایران از این دسیسه‌های دشمن هراسی ندارد و در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد.

جلیلی با اشاره به اینکه در کشور روندی دنبال می‌شود که امروز در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی امنیت ملی از تمامی نگاه‌ها تشکیل‌شده است، تصریح کرد: تمامی بحث‌ها براساس عقل جمعی است و تصمیم‌گیری بر این مبنا صورت می‌گیرد هرچند بدعهدی دشمن و مصادیق آن بر همگان روشن است و یکی از جاهایی که در این خصوص صحبت و کالبدشکافی می‌شود، شورای عالی امنیت ملی است.

وی بابیان اینکه یکی از تفاوت‌های نظام اسلامی با سایر نظام‌ها مقابله با بحران است، افزود: اگر در کشوری نظم برهم بخورد ابتدا بحران را رفع و سعی در ایجاد نظم دارند تا توازن بار دیگر شکل بگیرد اما در نظام اسلامی این نگاه را کافی نمی‌دانیم بلکه آن را فتنه می‌نامیم و تفاوت مردم‌سالاری دینی با بسیاری از الگوهای دیگر در این است که اگر نظامی شکل‌گرفته برای کسب قدرت و ثروت نبوده بلکه برای حقیقت و رسیدن به تعالی بوده و فتنه به‌عنوان بحران تلقی نمی‌شود بلکه به معنای دور کردن جامعه از حقیقت است.

جلیلی ادامه داد:شاید در نظام‌های دیگر سران فتنه را محاکمه و طبق قانون برخورد می‌کردند اما در نظام جمهوری اسلامی این مردم و افکار عمومی بودند که سران فتنه را محاکمه کردند و در روز ۹ دی ملت به ارتباط برخی چهره‌ها با دشمن پی بردند و خود با تجمع بزرگشان جواب محکمی به نقشه دشمنان دادند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه تا ۲۵ بهمن سال ۸۹ برای سران فتنه محدودیتی ایجاد نشد، اضافه کرد: بیداری اسلامی در منطقه شکل‌گرفته بود و حرکت‌هایی برای برچیده شدن طاغوت‌های منطقه ازجمله مبارک و بن علی شکل‌گرفته بود و سران فتنه دوباره شروع به فتنه جدید کرده و جمهوری اسلامی را که خود الهام‌بخش منطقه بود را کنار بن علی و مبارک قراردادند.

وی در تشریح مختصات ۲۲ خرداد سال ۸۸ نیز گفت: در آن زمان کشور در اوج موفقیت در موضوع هسته‌ای قرار داشت و در منطقه و جهان به‌عنوان یک قدرت در تمامی ابعاد شناخته می‌شد و در رقابتی تنگاتنگ با مشارکت ۸۵ درصدی مردم انتخاب واقعی داشتند همانند سال ۹۲ و دوره‌های قبل اما چهره‌هایی از داخل کشور با چنگ زدن به آن و مطرح کردن موضوعاتی همراه با دشمن شدند.

جلیلی بابیان اینکه آیا مشکل امروز کشور برگزاری کنسرت یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی است، اظهار کرد: باید به دنبال موضوعات واقعی باشیم اینکه در کشوری مثل هند ۸۰ میلیارد دلار از فضای مجازی درآمدزایی می‌شود اما در کشور ایران با این نیروی انسانی توانمند درآمدمان به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد پس به‌جای حل مشکلات ریشه‌ای با مطرح کردن برخی موضوعات که به‌هیچ‌وجه در اولویت قرار ندارد سعی در گمراه کردن افکار عمومی داریم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر فرمایش مقام معظم رهبری در صلاح ندانستن حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶، گفت: مقام معظم رهبری حضور رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم را به مصلحت ندانستند و در این خصوص بحثی نیست.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه چطور کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند خود کیلومترها دورتر به خلیج‌فارس می‌آیند و با سران دیکتاتوری همچون بحرین عکس یادگاری انداخته و می‌گویند برای تأمین منافع در خلیج‌فارس حضور پیدا می‌کنند اما حضور مقتدرانه ایران در منطقه را هزینه می‌دانند، تصریح کرد: امروز هدف دشمنان ایران است که با کمترین هزینه چنین آورده‌ای را به دست آورده‌اند و امروز شاهد اقتدار و امنیت ایران اسلامی هستیم.

جلیلی با اشاره به اینکه فراتر از جناح سیاسی باید مطالعه جدی بر برجام داشته باشیم، تصریح کرد: در این سند روزنه‌های زیادی وجود دارد و به همین علت با ۲۸ شرط از سوی مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسید و باید به این روزنه‌ها توجه داشت زیرا هرکدام از آن‌ها محل تهدید دشمنان است.

وی بابیان اینکه چرا باید کنسرت از کرسنت مهم‌تر باشد، اضافه کرد: توافقی انجام‌شده که به نفع کشور نبوده و همان زمان رئیس‌جمهور کنونی کشور اعلام می‌کند این موضوع به نفع کشور نیست اما حالا با همان دست‌اندرکاران این مسیر را دنبال می‌کند. البته این موضوع بررسی می‌شود اما برای مقابله جدی نیاز به مطالبه عمومی است، برخورد جدی صورت نمی‌گیرد زیرا هیچ‌کس حاضر نیست چند میلیارد دلار از کشور خارج شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی محتوا را بر اسم و شکل مهم‌تر دانست و عنوان کرد: در جریان تفکر انقلابی این موضوع صدق می‌کند زیرا تفکر انقلابی تابلو و اسم نیست بلکه باید به حقیقت و محتوا اهمیت دهیم و در این صورت وحدت محقق می‌شود آن‌هم وحدت گفتمانی.

وی در خصوص سؤالی مبنی بر اینکه آیا برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد یا خیر، پاسخ داد: امروز خود دشمن اعتراف می‌کند در سوریه به‌واسطه حضور ایران شکست‌خورده است پس چگونه دشمن می‌خواهد در خاک ایران بجنگد.

جلیلی ادامه داد: از سال ۸۹ تا ۹۲ هیچ قطعنامه‌ای صادر نشد و حتی کشورهای ابرقدرت بر سر یک قطعنامه به اجماع نرسیدند و در مذاکرات آلماتی در سال ۹۲ شرایطی بود که دشمن هیچ گزینه‌ای حتی تحریم هم نداشت.

وی بابیان اینکه دولت‌های سازندگی، اصلاحات و در حال حاضر اعتدال باید ببینیم بر چه مبنایی شکل‌گرفته و با نگاه طرف مقابل چه تفاوت‌هایی دارد، اظهار کرد: باید وجه تمایز و تفاوت را دریابیم و به‌واقع جریان انقلابی را استخراج‌کنیم.

این فعال سیاسی با ذکر مثالی به انتقاد از دوران سازندگی پرداخت و تصریح کرد: در دوران سازندگی اگر برنامه ایجاد مناطق آزاد بود که امروز شاهد هستیم چه کارکردی داشته و آیا در منطقه آزاد قشم شاهد رفع محرومیت هستیم یا خیر.

جلیلی بابیان اینکه می‌گفتند چرا در مذاکرات اخم می‌کنی حالا عملکردها بررسی شود و ببینیم چه کسی موفق‌تر بوده است، خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ و دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی که آقای ولایتی صدارت وزارت امور خارجه را بر عهده داشت آخرش به‌حکم جلب رئیس‌جمهور ختم شد.

وی در پایان گفت: افراد می‌توانند ادعای زیادی کنند اما مردم هستند که در انتخابات، انتخاب می‌کنند و باید بررسی کنیم حرفی که ادعا می‌کنیم مردم‌باور دارند یا خیر.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 9 دی 1395، کدمطلب: 95100905802 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
این جنس همون حرف های احمدی نژاد در سال 1384 بود. آیا مشکل جوانان ما موهاشونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
خواهشمندم با رویکرد پوپولیستی وارد نشوید جناب جلیلی عزیز. حفظ احترام شما واجب، اما به خرد جمعی احترام بگذارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین