پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
بازار فرش اراک میزبان هنرمندان بزرگی بوده است. نقشه کشان این خطه برای حدود دو قرن؛ باغچه هایی از گل را می پروراندند و روفوگرهایش گل های شکسته این باغچه ها را مرمت می کردند.

شعار سال: امروزهدر بازار تاریخی بزرگی مانند بازار اراک که زمانی فرش دستبافتش زبانزد جهانیان بودهو هویت ملی ایران محسوب می شود؛ به زحمت میتوان تعداد انگشت شماری ازهنرمندان نقشه کشو روفوگر را پیدا کرد. به قول هنرمندان این هنر و صنعت، تعداد زیادی از کاروانسراهای بازار بزرگ اراک مختص استادان نقشه کش و روفوگری بوده که هرکدام حدودا ۱۰ الی ۱۵ شاگرد داشتند و همه آنها مشغول به کار بوده اند و این کار درآمد خوبی برایشان داشته است. ولی سرمای رکود بازار صادرات و خرید و فروش و تولید فرش استان مرکزی به گونه ای رقم خورده است که این تعداد کم هنرمندان نیز از عایدیشان ناراضی هستن و دلایل آن را مسایل مختلفی می دانند. تنها مزایایی که از آن بهره مند هستند همان بیمه ای است که سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی با پرداخت نیمی از حق بیمه برایشان بوجود آورده است. حالا تنها دلخوشی این هنرمندان همان لوح ها وتقدیر نامه هایی است که به دیوار زده اند و علیرغم سرمای رکود هنر فرش دستباف؛ هنرمندان هرروز صبح به دکان هایشان می آیند تا باز هم چراغ این هنر روشن بماند.






































با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 22 آذر 95، کد مطلب: 3845274: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین