پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
قرار گرفتن شهرستان نهاوند بر روی گسل فعال زمین‌لرزه و وقوع 40 زمین‌لرزه از ابتدای سال جاری در این شهرستان، لزوم نوسازی و مقاوم کردن مدارس این شهرستان را به مسئولان یادآوری می‌کند.

شعار سال: شهرستان نهاوند با حدود 200 هزار نفر جمعیت در جنوب استان همدان قرار دارد و با توجه به‌قرار گرفتن بر روی گسل فعال زلزله هرچند روز یک‌بار شاهد وقوع زلزله در این شهر هستیم.

وقوع حدود 40 زمین‌لرزه از ابتدای سال جاری تاکنون به‌وضوح نشان می‌دهد که خطر تا چه اندازه در کمین این شهر است و دانش‌آموزان نهاوندی نیز که در مدارس تحصیل می‌کنند همواره در معرض خطر هستند چون مدارس این شهر نیاز مبرم به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند.

24 هزار دانش‌آموز نهاوندی در مدارس شهر و روستاهای این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که در کنار آموزش‌های صحیح برای مقابله به زمین‌لرزه مسئولان نیز باید فکری به حال مقاوم‌سازی مدارس شهرستان نهاوند بکنند.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند در این مورد گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند روی گسل زلزله قرار دارد باید برای مقاوم‌سازی مدارس شهرستان نهاوند تلاش کنیم و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: حدود 50 درصد از مدارس شهرستان نهاوند نیازمند نوسازی و مقام سازی هستند که امیدواریم با تأمین اعتبار موردنیاز این مدارس نیز بازسازی شوند تا مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نیاید.

فرماندار نهاوند افزود: در شهرستان نهاوند حدود 250 مدرسه وجود دارد و با اتمام پروژه‌هایی که در دست احداث است به وضعیت نسبتاً مناسبی درزمینهٔ مقام سازی مدارس خواهیم رسید.

حمیدوند گفت: امسال نیز 5 مدرسه در شهرستان نهاوند با 32 کلاس برای نوسازی و مقاوم‌سازی کلنگ زنی شدند و از شهریورماه عملیات اجرایی این مدارس شروع شد که امیدواریم مانند مدرسه 14 کلاسه شهید بحیرایی به بهره‌برداری برسد.

وی بیان داشت: وضعیت مدارس در شهر نهاوند نسبت به روستا بهتر است و باید برای مقام سازی آن‌ها تلاش کنیم.

فرماندار نهاوند گفت: با توجه به مصمم بودن اداره کل نوسازی مدارس استان همدان در ساخت و نوسازی فضاهای آموزشی ۵ مدرسه تا سال آینده به فضای آموزشی نهاوند اضافه می‌شود.

فرزاد تیموری مدیرکل نوسازی استان همدان نیز در این مورد گفت: درگذشته کوتاهی‌های در مورد نوسازی مدارس شهرستان نهاوند شده است ولی با توجه به‌قرار گرفتن این شهرستان بر روی گسل زلزله باید روند بازسازی مدارس نهاوند شتاب داده شود.

وی اظهار داشت: امسال نیز روند کار بازسازی مدارس در نهاوند تسریع می‌یابد تا بتوانیم سطح مدارس نوسازی نهاوند را از متوسط استان بالاتر ببریم و دانش‌آموزان در محیط‌های امن به تحصیل بپردازند.

مدیرکل نوسازی استان همدان افزود: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مدارس در شهرستان نهاوند حدود 260 کلاس درس در این شهرستان مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی‌شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.


وی گفت: با توجه به‌قرار گرفتن شهرستان نهاوند بر روی گسل زلزله توجه به آن را ضروری‌تر از دیگر مناطق نموده است و باید هر چه سریع‌تر مدارس این شهرستان مقاوم‌سازی شوند.

تیموری با اشاره به محل تأمین اعتبار موردنیاز مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس گفت: این اعتبارات از دو محل استانی و ملی تأمین اعتبار می‌شوند و امسال نیز اعتبار مناسبی برای نهاوند در نظر گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به محرومیت شهرستان نهاوند نسبت به بعضی از شهرهای استان همدان باید در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌تری به نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس نهاوند شود.

هادی سلگی مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند نیز در مورد نوسازی مدارس نهاوند گفت: با بهره‌برداری از چند پروژه احداث و بهسازی مدارس نهاوند، این شهرستان وضعیت بهتری در این رابطه داشته باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات ملی و استانی برای نوسازی مدارس نهاوند باید بافرهنگ سازی درزمینهٔ مدرسه‌سازی، بتوانیم خیرین را به این امر ترغیب کرد تا بتوانیم مدارسی جدید و مقاوم احداث کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند افزود: در چند روز گذشته یکی از مدارس مقاوم و بسیار مناسب نهاوند با 14 کلاس توسط اداره نوسازی مدارس بااعتبار حدود 2 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید تا تعداد کلاس‌های مقاوم این شهر به بیش از 270 کلاس برسد.

وی اظهار داشت: توسط خیر بزرگ نهاوند آقای حمیدی نیز عملیات ساخت مدرسه‌ای 15 کلاسه شروع‌شده و این طرح در حال اجرا است که با افتتاح این طرح وضعیت نوسازی مدارس نهاوند بهتر می‌شود.

سلگی عنوان کرد: همچنین با همکاری بنیاد برکت که به محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کمک می‌کند، چند مدرسه در نهاوند ساخته‌شده یا در حال اجرای پروژه است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه حدود 50 درصد مدارس نهاوند نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند امیدواریم با تأمین اعتبار کلاس‌های بیشتری در آینده نوسازی و بهسازی شوند.

با توجه به مطالب گفته‌شده به نظر می‌رسد برای اینکه 24 هزار دانش‌آموز نهاوندی در بیش از 290 مدرسه این شهر با آرامش و در محیطی ایمن به تحصیل علم بپردازند نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری است و با توجه به اینکه نهاوند بر روی گسل فعال زلزله قرار دارد نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی بیش از هر زمان و هر منطقهٔ دیگری احساس می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گرو، تاریخ 4 دی 95، کد مطلب: 28885: www.garoo.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
چون دو طرفش کوه انرژِ رو کوه ها می گیرد پس نگران نباشید
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین