پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که در نیمه اول امسال روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت صادر کرده ایم گفت: روز گذشته در ستاد اقتصادی دولت رئیس جمهور تاکید کرد قبل از اینکه ماه به پایان برسد حقوق کارکنان دولت پرداخت شود.

شعار سال: محمد باقر نوبخت در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران آمارگیری عمومی نفوس و مسکن سال 95 که صبح امروز در تالار غدیر برگزار شد، گفت: هر ماه دقیقا در روز نخست ماه اطلاعات آماری و روند قیمتها از سوی مرکز آمار اعلام می‌شود. همچنین اقدام دیگری که در مرکز آمار صورت می‌گیرد اعلام به وقت نرخ‌های رشد اقتصادی، فصلی و گزارش شرح طرحهای آمارگیری نیروی کار است.

وی افزود: مرکز آمار تنها مرجع رسمی کشور در زمینه اعلام آمار است و دستگاههای دیگر که بر اساس روند سالهای گذشته فعالیت آماری خود را ادامه می‌دهند بعضا با وقفه‌هایی در ارائه آمار روبرو هستند.

نوبخت تاکید کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از آنجا که در سطح کشور انجام می‌شود نیازمند این است که همه دستگاههای ملی و منطقه‌ای در آن حضور فعال داشته بانشد.

سخنگوی دولت افزود:‌ برآیند مولفه‌های مختلف از جمله مشارکت همه دستگاههای مرتبط در سرشماری نفوس و مسکن به آنجا رسید که زمینه تصمیم‌گیریهای بزرگ بر اساس اطلاعات سرشماری در 5 سال آینده فراهم شود.

معاون رئیس جمهور گفت: انتظار می‌رود تا پایان دی‌ماه سال جاری گزارش مقدماتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوی مرکز آمار اعلام شود.

وی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه دوم سال گذشته افت شدید قیمت نفت شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرد که حتی در بازه‌هایی قادر به تامین هزینه‌های عمرانی نبودیم.

نوبخت افزود: در 6 ماهه اول سال جاری توانستیم 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز نفت به فروش برسانیم در حالیکه در 6 ماهه دوم سال گذشته تنها یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز به فروش می‌رسید.

نوبخت گفت: هم اکنون فشاری که در 6 ماهه اول به خاطر کمبود درآمد نفت حاصل شده است برطرف شده است.

وی افزود: روز گذشته در ستاد اقتصادی دولت رئیس جمهور تاکید کرد قبل از اینکه ماه به پایان برسد حقوق کارکنان دولت پرداخت شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تاکنون 14 هزار و 700 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده است این در حالیست که این رقم از 4 هزار میلیارد تومان در سال 92 در طی 3 سال به رقم 14 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: پیش از این قول داده بودیم که مطالبات فرهنگیان تا پایان آذرماه پرداخت شود بر این اساس 2 هزار میلیارد تومان بابت پاداش و 700 میلیارد تومان بابت حق‌التدریس و سایر هزینه‌ها پرداخت شده است.

نوبخت با بیان اینکه قبل از پایان هفته قرار شده است همه طرحهای عمرانی اولویت‌دار بررسی و طرحهای با اهمیت مشخص شوند، گفت: دو هزار و 46 طرح ناتمام در دست دولت مانده است که قرار شده است با تخصیص بهینه منابع این طرحها تا حد امکان به پایان برسند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در سال گذشته در پرداخت این طرحها با مشکلات زیادی مواجه بودیم اما امروز باید گفت همه طرحهای اولویت‌داری که در پرداخت منابع آنها وقفه ایجاد شده بود با توجه به امکانات در دست دولت مانند پول نقد و انتشار اوراق انشاءالله پرداخت مناسب در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پایان گفت: دولت روندهای مثبتی را در اقتصاد در پیش گرفته است و گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز حاکی از این بود که رشد 6.5- به 6.5+ تبدیل و نرخ تورم از بالای 40 درصد به زیر 10 درصد کاهش یافته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 6 دی 95، کد مطلب: 1278511: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین