پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل گفت: نقد سازنده، بدون تهمت و دروغ موجب پویایی یک جامعه است.

شعارسال: مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل، با تاکید بر تقویت مستمر کیفیت و کمیت کارکرد روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی فعالیتی پیوسته و طرح‌ریزی شده است که از طریق آن، افراد و سازمان‌ها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی مخاطبان را بدست آورند.

فرهاد عظیمی اظهار داشت ادامه داد: در اختیار داشتن نیروی انسانی کاربلد و متعهد، تامین منابع مالی پایدار و دارا بودن پشتوانه‌های حقوقی و قانونی از الزامات موفقیت روابط عمومی‌هاست که با تعامل و همکاری مدیران اجرایی قابل دستیابی می‌باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که روابط عمومی در مقابل انتقاد رسانه‌ها چه عملی باید انجام دهد، گفت: از آن جایی که نقد با تخریب، تهمت و دروغ پراکنی تفاوت بسیار دارد ، روابط عمومی ها باید انتقاد رسانه ها را بررسی نمایند و در صورتی که انتقاد مطرح شده، منطقی باشد با منعکس کردن آن به حوزه تخصصی مرتبط در سازمان متبوع ، نسبت به یافتن راه های قانونی و دست کم اعلام موانع احتمالی اثر گذار در بروز مشکل، برای روشن شدن افکار عمومی مبادرت کنند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش، اهمیت فراهم نمودن امکان دسترسی راحت رسانه‌ها به اخبار دستگاه‌های اجرایی و رفع هرگونه موانع احتمالی در این خصوص را یادآور شد و اظهار داشت: ما در استانداری برای تسهیل دسترسی خبرنگاران رسانه‌ها به اخبار، نه تنها در بسیاری موارد از خود آنان برای حضور در جلسات و برنامه‌های مختلف دعوت می‌کنیم، بلکه اخبار کلیه نشست‌ها و رویدادهای اداری که می‌توانند برای مخاطبان مهم باشند در تارنمای استانداری نیز به موقع بارگذاری می‌شوند.

وی گفت: روابط عمومی بخشی از مدیریت است که باید مانند مغز متفکر برای سازمان عمل ‌کند و بر این اساس، اهمیت کارکرد آن بیش‌تر نمایان می‌شود.

عظیمی خاطرنشان شد: استانداری اردبیل حتی با ملاحظه رویکرد آن تعداد از دست‌اندرکاران رسانه‌ها که مایل به دریافت خبرها در شبکه‌های پیام‌رسان هستند کانالی را برای استانداری در تلگرام راه‌اندازی کرده‌ایم که کلیه علاقه‌مندان می‌توانند از اخبار آن بهره‌مند گردند.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل در ادامه به نقش ارتباط روابط عمومی‌ها با مطبوعات و رسانه‌ها در پیشبرد اطلاع رسانی به مردم و نهایتا توسعه استان اشاره کرد و افزود: رسانه‌هایی که به معنای واقعی و با رعایت قانون و اخلاق، به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی می‌پردازند به نوعی نماینده افکار عمومی هستند و ارتباط ما با آنان، یکی از راه‌های ارتباط با مردم بشمار می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با اذعان به این که ارتباط درست با رسانه‌ها و مطبوعات به پیشبرد اهداف روابط عمومی که پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم است کمک می کند افزود: جلب مشارکت رسانه‌ها در امور مهم، می‌تواند اسباب توسعه و پیشرفت را فراهم کند.

او به ارزیابی خود از وضعیت ارتباط روابط عمومی‌های استان با رسانه‌ها هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعداد نیروهای مخلص و علاقه‌مند در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان کم نیستند و این عده، رسانه‌ها را به عنوان حلقه‌ای از زنجیره اطلاع‌رسانی و در حقیقت به عنوان یکی از مکمل‌های کار خود می‌دانند و بنابراین ارتباط قابل قبولی با رسانه‌ها دارند.

عظیمی رعایت قانون و انصاف را لازمه اخلاق در روابط عمومی برشمرد و تصریح کرد: در این بین، تعداد اندکی از نیروهای انسانی را هم سراغ داریم که به تعبیر خودشان از بد حادثه در روابط عمومی مشغول شده اند و بر این اساس، نمی‌توان برقراری ارتباط موثر با رسانه‌ها را از آنان انتظار داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18آذر1395، کدخبر: 13950918000196: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین