پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶
قرار است همین روزها درختی در کردستان کاشته شود؛ درختی متفاوت با میوه‌هایی به رنگ احساس و مهربانی؛ میوه‌ای که آرزویی کوچک اما پشتوانه‌ای به عظمت امید به مهربانی هم‌نوعان دارد.
شعار سال: قانون خلقت این است که «نیکی بیافرین تا نیکی‌های تو نیز نیکی بیافریند و محبت کن تا محبت‌های تو هم محبت بیافریند»، اینجا سنندج است، سرزمین‌ مناره‌ها و شهر هزار مسجد آنجا که مردمانش به لحاظ اقتصادی زیاد ثروتمند نیستند و کمترین درآمد سرانه را در کشور دارند، اما دل‌هایشان سرشار و لبریز از سخاوت و مهربانی است.

مردم کردستان خوب درس مهربانی را از بر هستند، این بار می‌خواهند، شاخ و برگ زیباتری به این مهربانی‌ها بدهند، برگ‌های درخت مهربانی را 6 هزار یتیم کردستانی با آرزوهای کوچک و بزرگشان با همان دست‌های کوچک و مهربانشان کشیده‌اند و امروز چشمانشان در انتظار میوه درختی است که قرار است مهربانی‌ها مردمان این دیار در کالبد این درخت بدمد، آری این بار خداوند اراده کرده است در سایه‌سار «درخت آرزوها» ترازوی عدالت خویش را به دست بندگان متقی، به توازن برساند تا در تقسیم دردها و شادی‌ها، نقطه‌ای از دفتر آفرینش جا نیفتد.

درخت در فرهنگ ایرانی نماد مینویی یا رها شدن انسان است، چراکه ریشه در خاک دارد اما روی به آسمان دارد و به سوی خورشید قد می‌کشد و شاخه‌هایش همچون یک انسان در حال نیایش به در گاه اوست.

قرار است همین روزها درختی در کردستان کاشته شود، درختی متفاوت با میوه‌هایی به رنگ احساس و مهربانی، میوه‌ای که آرزویی کوچک اما پشتوانه‌ای به عظمت امید به مهربانی هم‌نوعان دارد.


جشنواره درخت آرزوها ایده‌ای نو است که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان برای 6 هزار کودک یتیم برگزار می‌شود، ایده‌ای که گام اول خود را با دادن فراخوانی برای نوشتن آرزوهای این کودکان برداشته است.

«جشن درخت آرزوها» ایده و طرحی استانی است و برای نخستین بار در سطح کشور با این عنوان قرار است بستری برای برآورده شدن آرزوهای 6 هزار و 51 کودک یتیم و طرح محسنین زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شود.

کودکانی که در کنار خدمات کمیته امداد از حمایت‌های بیش از 15 هزار و 780 نفر حامی بهره‌مند هستند و قرار است با حمایت‌های مادی و معنوی کمتر فشار نبود پدر را حداقل در بعد مادی احساس کنند.

4 هزار و 83 کودک زیر 15 سال که کوچکترین این جامعه 4 هزار نفری را جنینی کوچکی در بطن مادرش تشکیل می‌دهد که هنوز چشم به جهان هستی نگشوده بنا به تقدیر الهی به خاطر چپ شدن تراکتور در زمان کار کشاورزی موجب مرگ پدرش شده است.

کوچک‌اند، ولی آرزوهای بزرگی دارند، آرزوهایی که شاید در دنیای پیرامونی آنها بسیار بزرگ است، اما برآورده‌ کردنش برای تو خیر مهربان به بزرگی آرزوی ندای کوچک نباشد.


شاید اگر امروز از ما که ادعای بزرگ بودن داریم بپرسید چه آرزویی دارید، بازگشت به روزهای پاک و بی‌غل و غش کودکی تنها آرزویمان باشد.

دورانی که شاید آرزوهایی زیادی داشتیم ولی بنا به موقعیت به آن دست‌نیافته‌ایم امروز این فرصت فراهم شده که آرزویی داشتن دوچرخه آبی یک کودک را بر برگ‌های سبز درخت آرزوها در سنندج برآورده کنی!

ای دست‌های بخشنده! آن هنگام که سخاوت شما تنهایی دلی را به هدیه لبخندی و دستی پرمهر، میهمان می‌کند، درختان در دو ستون به احترام می‌ایستند تا عظمت روحانی شما را تعظیم کنند، امروز بزمی مهیا شده است تا با دستان مهربان و قلب سخاوتمندت دست خدا را با گرفتن دست کودکی یتیم و برآورده کردن آرزویش در دست بگیری.

تخته فرش تنها آرزوی ندای 7 ساله است، دختر بچه یتیمی که در یک نامه دو سطری که ضمن تقدیر از خیرینی که دست مهربانشان را از کشیدن به سر ایتام دریغ نمی‌کنند تنها آرزویش را داشتن تخته فرشی زیبا عنوان کرده است؛ آرزویی که پشت پرده آن خوشحالی مادرش است.


کیان اسم دیگر یتیم زیرپوشش کمیته امداد کردستان است، کودکی که تمام آرزوهایش در جعبه جادویی خلاصه شده است تا مانند هم سن و سال‌هایش بتواند برنامه‌ کودکان را تماشا کند..

حامی مهربان از شما به خاطر تمام مهربانی‌هایتان ممنونم، از شما تشکر می‌کنم که برای من زحمت می‌کشید، من آرزو داریم که یک تلویزیون داشته باشم و یک دوچرخه آبی.

اسمش هستی است، اما سهمش از این عالم هستی غمی بزرگ در سال‌های آغازین زندگیش بوده است، پدرش در این سال‌ها با مریضی سخت دست و پنجه نرم کرده است، پیوند کلیه پدر بار مالی زیادی را بر آنان تحمیل کرده است، هرچند کوچک است اما سختی بار بدهکاری را خوب درک کرده‌است کودکی که تمام آرزویش در گل‌های فرشی خلاصه شده که جای موکت رنگ و رو رفته تنها اتاق خانه کوچکشان را بگیرد.


سخن آخر.....

زندگی درس‌های زیادی به من و تو می‌آموزد درس‌هایی که در هیچ کتابی شاید تا کنون نوشته نشده و در هیچ دانشگاهی گوش‌های دانشجویی را نوازش نکرده است.

زندگی می‌آموزد گذشت و مهربانی شیرین است و مهربانی زیباترین درس زندگی است، انگاه که می‌آموزد من با تو مهربان باشم.

زندگی می‌گوید خیلی وقت‌ها تو از چیزی می‌گریزی و به تنگ می‌آیی که همانجا بوی عطر من پیچیده است. وقتی به صورت کودکی گریان می‌خندی و نوازش دستان گرمت وجود لرزان یتیمی را گرم می‌کند.

امروز در انزوای سرد زمین، چشمانی منتظر سخاوت تو است تا زیر سایه‌ساز درخت آرزوها فصل شکفتن را در آخرین روزهای برگ‌ریز پائیز آغاز کنیم چند روز بیشتر به کاشتن این درخت باقی نمانده‌ است، بزمی که به بهانه یک لبخند بر لبان کودکانه تو قرار است در پردیس سینما بهمن سنندج با گام‌های استوار و عزم‌های خیرین خیراندیش شکل بگیرد بیائید هر کدام از ما برای شاد کردن این دل‌های کوچک سهمی هرچند کوچک در این بزم بزرگ داشته باشیم و به جای شمردن چراغ‌های خاموش نورافشانی کنیم....

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 21 آذر 1395، کد مطلب: 13950921000002، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین