پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
روند احداث پل روگذر میدان امام خمینی بروجرد با چراغ سبز مسئولان استانی و شهرستانی ادامه دارد.
شعارسال: احداث پل روگذر میدان امام خمینی بروجرد که در روزهای اخیر مخالفت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و برخی شهروندان این شهرستان را به دنبال داشته این روزها به تیتر یک بسیاری از رسانهها تبدیل شده است.

با وجود اعلام خبر توقف ادامه روند احداث پل روگذر میدان امام خمینی(ره) بروجرد در روزهای اخیر که به بیان مسئولان در رسانههای مختلف و از جمله خبرگزاری فارس منتشر شد اما شنیدهها حاکی از تسریع در ادامه روند احداث این پل است.

پل غیرهمسطح( روگذر) میدان امام خمینی(ره) بروجرد که موافقان هدف از احداث آن را رفع ترافیک و حادثه خیز بودن این میدان میدانند این روزها خود به گرهای کور برای این شهرستان تبدیل شده است.

مخالفان اجرای عملیات پل روگذر میدان امام خمینی(ره) را با توجه به مشکلات عدیدهای از جمله حقوق معوقه چند ماهه به نیروها، بدهی چند ده میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی و وجود پروژههای عمرانی نیمه کاره که شهرداری بروجرد با آنها دست به گریبان است در شرایط کنونی غیر ضروری میدانند.

با همه این تفاسیر برخی اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد عامل تسریع در روند احداث پل روگذر میدان امام خمینی(ره) این شهرستان با وجود اعلام خبر توقف آن در روزهای اخیر را چراغ سبز مسئولان استانی و شهرستانی و به احتمال زیاد برخی اعضای این پارلمان محلی میدانند.

همانگونه که در گزارش پیشین نیز ذکر شد قرارگاه خاتم‌الأنبیا(ص) که ساخت این پل را برعهده دارد از ظرفیت بالایی برای اجرای طرحهای مختلف برخوردار است که شهرداری بروجرد باید با اولویتبندی مشکلات و نیازمندیهای خود در اجرای طرحهای قابل قبولتر برای خدماترسانی به شهروندان از این ظرفیت استفاده کند.

* شهرداری در شرایط کنونی قادر به اجرای پل روگذر نیست

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد به فارس گفت: پس از اعلام شهرداری این شهرستان درخصوص انعقاد قرارداد به منظور اجرای پل روگذر میدان امام خمینی(ره) برخی اعضای این پارلمان با توجه به وضعیت مالی نامطلوب شهرداری اجرای این پروژه را غیر ضروری دانستند.

ناصر مرادی با اشاره به اینکه شهرداری بروجرد در شرایط کنونی قادر به اجرای پل روگذر در میدان امام خمینی(ره) نیست، اظهار کرد: شهرداری باید پرداخت حقوق معوقه چند ماهه نیروها و بدهی چند ده میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی را در اولویت برنامههای کاری خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الأنبیا(ص) در ابتدا اجرای چند پروژه اعم از پل روگذر میدان امام خمینی(ره) را متعهد شده بود، عنوان کرد: شهردار بروجرد پس از اعلام مخالفت چند تن از اعضای شورا با احداث این پل به دلیل وضعیت نامناسب مالی شهرداری، درآمدزایی بازارچه ساحلی به عنوان یکی از قراردادهای منعقد شده با این قرارگاه را توجیهی برای اجرای این پروژهها با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) دانست.

*اعلام مخالفت 7 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد تأکید کرد: متأسفانه برخی مشکلات مانع اجرای 4 پروژه منعقد شده در قرارداد شهرداری این شهرستان با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) شد و تنها پروژه پل روگذر میدان امام خمینی(ره) برای این قرارگاه قابل اجرا بود.

مرادی با اشاره به اعلام آمادگی قرارگاه خاتم‌الأنبیا(ص) در اجرای پل روگذر میدان امام خمینی(ره) بروجرد که ترک تشریفات برای طرح مطالعاتی آن در سال 91 انجام شده بود، ادامه داد: اجرای این پروژه در شرایط کنونی شهرداری به صلاح نیست و 7 نفر از اعضاء شورای اسلامی شهر نیز مخالفت خود را در این خصوص اعلام کردهاند.

* املاک شهرداری رو به اتمام است

وی خاطرنشان کرد: املاک و نقدینگی شهرداری بروجرد رو به اتمام است و املاک این نهاد تنها جوابگوی پرداخت قرار داد اولیه با قرارگاه خاتم‌الأنبیا در ساخت این پل است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد متذکر شد: در صورت اجرای این پروژه دست شهرداری این شهرستان برای اجرای پروژههای عمرانی دیگر با پشتوانه املاک و داراییها در آینده خالی میشود.

مرادی اظهار کرد: متأسفانه برخی اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد بدون آگاهی در مصاحبههای خبری به مصوبه اجرای پل روگذر میدان امام خمینی(ره) این شهرستان در دوره سوم شورا اشاره میکنند، حال آنکه در سال 91 شهردار وقت تنها درخواست ترک تشریفات طرح مطالعاتی این پروژه را داشته است.

* برخورداری از ترک تشریفات مجوز احداث پل روگذر میدان امام خمینی(ه) نیست

وی با اشاره به اینکه برخورداری این طرح از ترک تشریفات مجوزی برای احداث آن محسوب نمیشود، افزود: قرارداد امضا شده میان شهرداری بروجرد و قرارگاه خاتم‌الأنبیا (ص) و ترک تشریفات مطالعه این طرح به تأیید و امضای اعضای شورای شهر نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد تصریح کرد: موافقان اجرای پل روگذر میدان امام خمینی(ره) این شهرستان در ابتدا علت موافقت خود را رفع مشکل ترافیکی این میدان میدانستند اما پس از بررسیهای انجام شده توسط کارشناسان و تأیید نبود مشکل ترافیکی با تغییر در سخنان خود حادثه خیز بودن این میدان را اعلام کردند.

مرادی با اشاره به اینکه پل روگذر برای رفع گره ترافیکی احداث میشود، عنوان کرد: رفع نقاط حادثه خیز با نصب دوربینهای ثبت تخلفات رانندگی، سرعتگاهها و تابلوهای حداکثر سرعت و با صرف کمترین هزینه نیز امکانپذیر است.

*شهرداری برای مشکلات ریز و درشت خود چاره‌اندیشی کند

وی تأکید کرد: شهرداری بروجرد باید به جای پافشاری در اجرای پروژههای غیر ضروری آن هم با صرف هزینههای هنگفت و تنها برای خوشایند برخی افراد برای رفع مشکلاتی همچون حقوق معوقه 10 ماهه نیروها، بدهی چند 10 میلیارد تومانی به سازمان تأمین اجتماعی و احداث ساختمان شهرداری چاره‌اندیشی کند.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد احداث پل روگذر میدان امام خمینی(ره) بروجرد با توجه به مشکلات مالی شهرداری را خیانت به نیروهای این نهاد و مردم این شهرستان دانست و اضافه کرد: در حالی شهرداری این شهرستان بر اجرای این پروژه تأکید دارد که هر ماه 400 میلیون تومان به عنوان جریمه دیرکرد بدهی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکند.

مرادی بیان کرد: 7 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد مخالفت خود را در اجرای پروژه پل روگذر میدان امام خمینی(ه) این شهرستان اعلام کردهاند که این افراد نبود نقدینگی و شرایط نامناسب مالی شهرداری را مهم‌ترین ایراد وارده به اجرای این پروژه میدانند.

* ادامه روند احداث پل روگذر با نشان دادن چراغ سبز مسئولان

وی با اشاره به اینکه روند احداث پل روگذر میدان امام خمینی(ره) بروجرد با نشان دادن چراغ سبز مسئولان استانی و شهرستانی سرعت گرفته است، اضافه کرد: شنیدهها حاکی از اعلام موافقتهای پشت پرده برخی اعضای شورای اسلامی شهر و همصدایی آنها با موافقان این پروژه است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: فردا سه شنبه 7 دی‌ماه در خصوص توقف روند احداث پل روگذر میدان امام خمینی(ره) این شهرستان در شورا رأی‌گیری میشود که باید منتظر ماند و دید با توجه به شرایط پیش آمده اعضای مخالف بر نظر خود پایبند میمانند؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کدخبر: 13951006001471، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین