پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
استاندار همدان با بيان اينكه برخي نمي‌گذارند سرمایه‌گذار وارد همدان شود، گفت: دلم خون است و با اين شرایط در استان كار می‌کنم!
شعارسال: محمدناصر نیکبخت امشب در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه در بهمن ماه 92 مقام معظم رهبری مباحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اظهار کرد: در فرودین ماه سال 93 در اولین جلسه شورای اداری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه سال 92 به همدان آمدم، افزود: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در استان تعطیل شده بود که بعد از بررسی مشخص شد واحدها به دلیل داشتن معوقه بانکی نمی‌توانند سرمایه در گردش بگیرند و ادامه کار بدهند.

استاندار همدان با بیان اینکه پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها مقرر بود که 30 درصد از محل فروش حامل‌های انرژی به واحدهای تولیدی داده شود، بیان کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی انجام شد اما یک ریال به واحدهای تولیدی داده نشد.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی از تبصره 16 استفاده کردیم، افزود: بدهی واحدهای تولیدی با سود 5 درصد تقسیط شد.

نیکبخت با بیان اینکه در سال 93 نیز بانک‌ها همکاری کرده و تعداد زیادی از واحدهای تعطیل شده به کار بازگشتند، ادامه داد: در سال 93 در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی همایش سرمایهگذاری برگزار شد که 10 کشور خارجی با 38 نفر مهمان در این همایش حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در همایش سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومان قول سرمایه گذاری داده شد که روی یک‌هزار میلیارد تومان آن حساب نکردیم، افزود: از یک‌هزار میلیارد دیگر که مربوط به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بود حدود 700 میلیارد تومان آن عملیاتی شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هر ماه بین 700 تا هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد می شود، افزود: در استان همدان اقتصاد مقاومتی را جزو مبناهای اصلی کار قرار دادیم.

وی در ادامه از تنگ نظری برخی افراد انتقاد کرد و با بیان اینکه در همدان توانمندی و سربلندی برخی از دستگاه‌ها و افراد در تنگ‌نظری این است که بتوانند از سرمایه‌گذاری جلوگیری کرده و مانع حضور سرمایه‌گذار شوند، بیان کرد: همدان مردم دانا، توانا و صاحب علم دارد اما عده‌ای نمی‌خواهند مردم نان سر سفره ببرند.

نیکبخت با بیان اینکه همدان از ارز 7 تومان تا هزار تومانی یک دلار استفاده نکرد چراکه ممکن است آدم‌های تنگ نظر و کثیف هم در آن زمان وجود داشته که مانع استفاده همدان از دلار ارزان شده‌اند، تاکید کرد: خدا نبخشد و لعنت کند کسانی که مانع رسیدن نان بر سر سفره مردم می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ایجاد 700 تا هزار شغل در استان افتخار است، ادامه داد: برای رسیدن به نرخ رشد هشت درصدی باید سالانه 70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی و 900 هزار دلار سرمایه‌گذاری ریالی در استان انجام شود و چنین مسئله‌ای فقط با ورود بخش خصوصی شدنی است.

استاندار همدان با بیان اینکه بنده برای حضور سرمایه‌گذار در استان سه شعار داریم و همیشه می‌گویم که تا دروازه شهر به استقبال سرمایه‌گذار رفته و پیشانی او را می‌بوسم و فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن می‌کنم، تاکید کرد: نجات کشور با سرمایه‌گذاری محقق می شود.

وی با بیان اینکه زمانی که رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند یعنی باید خود را برای تکانه‌های اقتصادی آماده کرد، افزود: آقایی که مانع حضور بخش خصوصی در استان می‌شوی آیا عذاب وجدان نمی‌گیری؟

نیکبخت با تاکید بر اینکه دلم خون است و با چنین شرایطی در استان همدان کار می‌کنم، بیان کرد: هدف کسانی که «نه» به سرمایه‌گذار می‌گویند من و یا مردم نیست، بلکه دولت است چراکه می‌خواهند دولت زمین خورده و قدمی در این دولت برداشته نشود.

وی با بیان اینکه دولت بدون 750 هزار میلیارد تومان خدمات شایسته داشته است، افزود: دولت با دست خالی طرح تحول نظام سلامت را اجرا کرده و راه‌آهن که سال‌های بسیار تعطیل بود تا پایان امسال به همدان می رسد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت یازدهم دولت نظام بوده و از ولی فقیه تنفیذ گرفته است، تاکید کرد: چقدر در رابطه با خدمات دولت گفته می‌شود؟ آیا همه خدمات دولت گفته می‌شود؟

وی با بیان اینکه اگر خدمات دولت را نمی‌گوید، تخریب هم نکنید، افزود: کسانی، در استان مانع حضور سرمایه‌گذار شده‌اند در برخی مواقع در کار بانک‌ها نیز دخالت می‌کنند که بنده گوش نکرده و هر زمان لازم باشد ورود می‌کنم.

نیکبخت با بیان اینکه در سال 92 در مدت 7 ماه 21 هزار شاغل بیکار شده بودند، افزود: پس از ورود بنده به عنوان استاندار به همدان در مدت 4 ماه 26 هزار شغل ایجاد شد که 5 هزار شغل مثبت شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان جزو سه استان نخست کشور در ایجاد اشتغال است، افزود: نرخ مشارکت در استان همدان به 40.7 رسیده است.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به جلسات رفع موانع تولید در استان همدان، اظهار کرد: 110 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که 770 مصوبه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های آماده واگذاری به بخش خصوصی افزود: 22 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده و باقی پروژه‌ها در روزنامه‌ها برای واگذاری آگهی شده است.

نیکبخت با اشاره به ساخت 12 هتل در همدان افزود: ساخت هتل یکی از نیاز های استان همدان بود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 654 کارگاه در سال گذشته و یک‌هزار مورد کارگاه در سال جاری در استان همدان ایجاد شده است، ادامه داد: 2 هزار حلقه چاه با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه بسته شد که 200 میلیون متر مکعب آب معادل 8 سد اکباتان آب ذخیره شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان همدان، تاریخ انتشار: 9 دی 1395، کدخبر: 13951009001150، www.hamedan.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساره
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
ماهی 700000شعل تو همدان درست میشه فقط؟کلا مگه چقد جمعیت داره؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین