پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
هنرمند مازندرانی با بیان اینکه در همایش‌هایی که از سوی مدیران انجام می‌شود، هزینه موز، ساندیس و داربست به موقع پرداخت می‌شود، گفت: اما به هزینه موسیقی که می‌رسد به سال بعد مؤکول می‌شود و وقتی هم که بودجه رسید به اندازه یک درصد هزینه داربست پرداخت می‌شود.

شعار سال: جلال محمدی با بیان اینکه موسیقی مازندران، زبان فرهنگی ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از وظایفی که نسل حال در قبال نسل آینده دارند، اشاعه و ترویج آئین و سنن اجدادمان است و موسیقی یکی از راه‌های زنده نگه داشتن گذشتگان است.

وی افزود: اگر ساده از کنار موسیقی مازندرانی بگذریم یعنی از هویت‌مان گذشتیم و این کار به فرهنگ بومی و محلی ما آسیب می‌زند.

این هنرمند مازندرانی به بی‌مهری مسؤولان اشاره و تصریح کرد: نوروزخوانی، نخستین آلبوم اختصاصی مازندران است که 16 میلیون هزینه داشت و با وجود دستور رئیس ارشاد مبنی بر خریداری آن، هنوز حتی یکی از این آلبوم‌ها هم خریداری نشد.

محمدی با بیان اینکه آلبوم نوروزخوانی می‌تواند در قالب بسته فرهنگی در اختیار مردم و علاقه‌مندان قرار گیرد، اضافه کرد: این کار خیلی بهتر از پخش بروشور و برگه‌هایی است که در همایش‌ها پخش می‌شود و گاهی کسی به آن نگاه هم نمی‌کند.

وی با گلایه از مسؤولان و بیان این مطلب که دیواری کوتاه‌تر از دیوار هنرمندان وجود ندارد، تصریح کرد: در اجرای هر برنامه‌ای صدابرداری، سن، مجری، بخش نمایشی و موسیقی هزینه‌بر است و کسانی که عمده برنامه خود را با موسیقی، صدابرداری و سن پُر می‌کنند باید این موضوع را اولویت قرار دهند.

این هنرمند مازندرانی با بیان اینکه در همایش‌هایی که از سوی مدیران انجام می‌شود، هزینه موز، ساندیس و داربست به موقع پرداخت می‌شود، تصریح کرد: اما به هزینه موسیقی که می‌رسد به سال بعد مؤکول می‌شود و وقتی هم که بودجه رسید به اندازه یک درصد هزینه داربست پرداخت می‌شود.

محمدی ادامه داد: یک‌سال است که مدیران مازندرانی، هنرمندان را برای اجرای موسیقی به برنامه‌های خود نمی‌برند و کمبود بودجه را بهانه می‌کنند که باید به آنها گفت اگر بودجه برای موسیقی ندارید پس برای خرید موز و دادن شام و نهار هم نباید بودجه داشته باشید و توجه به موسیقی مهم است چرا که در اجرای هر برنامه فرهنگی، ابتدا باید خوراک روحی داده شود و بعد به جسم برسیم.

وی اضافه کرد: دعوت از هنرمندان هم باید مناسب باشد و بنا به نوع و ماهیت برنامه باید مهمان دعوت کنند.

عضو گروه موسیقی تبری با بیان اینکه گاهی مدیران هزینه هنرمندان را پرداخت نمی‌کنند و آن را به زیردستان خود می‌سپارند و کاری می‌کنند که بی‌خیال هزینه‌ها شویم، به همین دلیل، ‌بیش از هشت ماه است که در هیچ جلسه اداره‌ای شرکت نمی‌کنم.

محمدی در ادامه تصریح کرد: بیش از 80 انجمن فرهنگی فعال مازندرانی در تهران وجود دارد و هرکدام ممکن است چندین عضو داشته باشند و می‌توانند حامیان خوبی باشند ولی خود مدیران انجمن‌ها برای خرید آلبوم‌ها پا پیش نمی‌گذارند و در کنسرت‌ها بلیط نمی‌خرند.

وی از مدیران مازندرانی که در تهران پست و مقامی دارند هم گلایه کرد و گفت: اگر خواننده مطرح مازندرانی بخواهد در تهران برنامه موسیقی اجرا کند همه این مدیران کل و مسؤولان به‌دنبال بلیط رایگان و دعوت‌نامه هستند و این درحالی است که اگر گروهی از استان دیگری برنامه داشته باشند حتماً بلیط می‌خرند و تقریباً هر دو ماه کنسرت می‌دهند و همه بلیط‌های آنها هم به فروش می‌رود.

این هنرمند با تأکید بر اینکه مدیران مازندرانی پایتخت‌نشین می‌توانند برای اجرای برنامه از هنرمندان بومی خود استفاده کنند، اضافه کرد: یکی از گلایه‌های ما این است که مدیران، انجمن‌ها و تشکل‌های مقیم تهران در جشن‌ها و برنامه‌ها، از هنرمندان بومی استفاده کنند و به دانلود موسیقی از کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی بسنده نکنند.

وی در ادامه به فعالیتش در حوزه هنری مازندران اشاره کرد و گفت: آلبوم نوروزخوانی، آلبوم امام رضا(ع) از جمله کارهایی است که در این حوزه انجام دادم و به‌دلیل اینکه هنوز حوزه هنری مازندران چارت موسیقی ندارد، یک ریال حقوق هم نمی‌گیرم و با شرکت در بعضی مراسم مبلغی دریافت می‌کنم.

محمدی افزود: کل بودجه حوزه هنری در بخش موسیقی در سال 95، 10 میلیون تومان بوده است و این درحالی است که تولید یک آلبوم بیش از 15 میلیون تومان هزینه دارد.

این هنرمند با بیان اینکه گروه‌های پاپ که در استان کنسرت می‌گذارند به اندازه 10 سال ما پول در می‌آورند و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کسانی که در رأس کار هستند گفتم که چرا نیم درصد آن در موسیقی محلی هزینه نمی‌شود و در جواب گفتند مجوز قانونی نداریم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 10 دی 1395، کد مطلب: 13951006000447:www. gilan. farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
اونوقت با این اوضاع میخوان موسیقی محلی وسنتی هر منطقه حفظ بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین